Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mej på min rastlöshet. Just nu försöker jag hålla mej ifrån att göra nått dumt som köpa sadel, söka nytt jobb eller fara iväg okontrollerat. En ny sadel behövs inte, bättre att avvakta inför höstens höpriser, ett jobb jag trivs med har jag redan och imorgon kommer en kompis. Rastlösheten vill egentligen bara bort och se något nytt, jobba mej trött och försvinna från vardagen
 
Att om man länkar videor från Instagram i en messenger-konversation, så leder länken till en helt annan video första gången man klickar på den. Oftast. Alltså måste jag alltså klicka på samma länk 2-3 ggr för att avgöra vad avsändaren egentligen ville visa mig..:cautious:

Det där är sjukt störigt!
 
Skulle till en annan ort idag och på loppis, vad är då deras bästa loppis sommartider =16-19?! Ja för orten är inte ett ställe dit folk åker över dagen? Pingstkyrkan så inte privat för det hade varit mer logiskt :arghh:
 
Stör mig på min ekonomi-noja.
Har "sjukpension" fr.o.m. 1 juli. Antog först att det innebar att jag skulle få min första utbetalning i juli.
Nu har det börjat gnaga en misstanke att jag får julipengar först i augusti. Dvs att det blir ett glapp nu på 1½ månad? Eftersom jag länge levt ur hand i mun är det inget jag fixar.

Gah. FK har inga besked under kommande utbetalningar heller.

Antagligen löser det sig. Det har det alltid gjort hittills i livet. Men nattsömnen är påverkad :banghead:
 
Att om man länkar videor från Instagram i en messenger-konversation, så leder länken till en helt annan video första gången man klickar på den. Oftast. Alltså måste jag alltså klicka på samma länk 2-3 ggr för att avgöra vad avsändaren egentligen ville visa mig..:cautious:
Det blev vi också varse om. Jag skickade till mina kollegor en video där några killar sitter vid en grill och så knakar det i kroppen när de rör på sig för de hade fyllt 30. Kollegan det var avsett för, som precis fyllt 30, såg videon som var avsett. En annan kollega sa ”en sån har jag sett innan, den används för att tvätta bananer”. Jag trodde han menade grillen men var inte helt säker och skrev ”coolt 👍”.
Dagen efter diskuterade vi på jobbet och han undrade vad för snusk jag tittade på och då kom det fram att det inte alls var den jag skickade. Men när jag klicka på länken kom de knakade killarna fram 😂
 
Stör mig på min ekonomi-noja.
Har "sjukpension" fr.o.m. 1 juli. Antog först att det innebar att jag skulle få min första utbetalning i juli.
Nu har det börjat gnaga en misstanke att jag får julipengar först i augusti. Dvs att det blir ett glapp nu på 1½ månad? Eftersom jag länge levt ur hand i mun är det inget jag fixar.

Gah. FK har inga besked under kommande utbetalningar heller.

Antagligen löser det sig. Det har det alltid gjort hittills i livet. Men nattsömnen är påverkad :banghead:
Ringde FK.

Efter lång kö fick jag prata med en trevlig kvinna som bekräftade att det betalas ut för innevarande månad.

HALLELUJA!
Jag får en slant i juli.
Oerhörd lättnad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
465
· Visningar
23 566
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 091
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 624
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 147
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp