Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är för sliten. Det är för mycket.
Allt är övergående, men just nu är det faktiskt jobbigt. Jag blir skakig och mår illa ibland.

Jag och barnen ska flytta till hus och vi är mitt i packandet, samtidigt som vi ska leva i det. Det är kaos här och går knappt att ta sig fram, ännu mindre hitta grejer man letar efter.
Jag avslutar mitt gamla jobb och ska börja på nytt jobb efter semestern.
Jag har två bilar som ska säljas (defekta) och jag ska hitta en ny att köpa.
Nästa vecka åker jag, barnen och mamma bort. Skönt! Men planering krävs såklart.
Ekonomin är egentligen bra men just nu har det hopat sig. Och då har semestern inte ens börjat.
 
För att vi i det här landet får kritisera vem och vad som helst så länge det inte faller under hets mot folkgrupp.
Muslimer är ingen folkgrupp. Man får kritisera/häda Buddha, Jesus, katolicismen eller vilka gudar och religioner som helst. Det`är en viktig princip!

Nu är det däremot på den nivån att det börjar falla under hot mot rikets säkerhet
Ja kritisera är en sak
Men bränna tycker jag är mer än att kritisera det är vilja ta bort alltså tysta någon
Då har alltså inte den någon yttrandefrihet
Tycker det är oförskämt och respektlöst att just bränna böcker
 
Lyckades övertala mig att äta matlådan i kylen som jag tagit från frysen som kunde värmas medan jag stressduschar. Nej, nej, nej det enda som verkar finnas i kylen i lämplig låda är en... låda dumlekakor sedan i helgen som blivit torra för de skulle frysas:confused: Störigt!
:down:
 
Ja kritisera är en sak
Men bränna tycker jag är mer än att kritisera det är vilja ta bort alltså tysta någon
Då har alltså inte den någon yttrandefrihet
Tycker det är oförskämt och respektlöst att just bränna böcker
Dom får väl bränna en Bibel då om vår yttrandefrihet stör dom så mycket.
Annars finns det 52 länder med samma tro att bosätta sig i.
Tack och lov är yttrandefriheten grundlagsfäst och kan inte ändras i en handvändning.
Dessutom krävs 2 riksdagsbeslut med ett val emellan.
 
Stör mig på att jag är såååå långsam idag 🙈
Måste packa, har inte ens börjat. Däremot har Jinns gjort en grundlig rutinkoll av resväskan 👌
Jag måste gå igenom en gigantisk sommarhage. Eller ja stor iaf.
Måste akutköpa en handpump eller om jag gör det när vi kommer hem?
Skulle behöva städa lite. Och tvätta så det hinner torka.
Måste hinna sko en häst. Egentligen dags nästa vecka men hellre en vecka för tidigt än en ”för sent”.
Åhhh hatar semesterförberedelser. Åker imorgon bitti så har hela natten på mig 😅
 
Vädret.

Igår ösregnade det och blåste som fan hela dagen, hästen utan regntäcke och var genomblöt och kall när han kom in. Prognosen sa regn idag så satte på regntäcke. Vaknade till strålande sol och 20 grader, skulle ev bli lite regn ikväll. Åkte till stallet och bytte till flugtäcke - nöjd med det.
Nu regnar det, så nu blir både häst och täcke blöta.

Men imorgon ska det regna (eller?) så då blir det regntäcke...
 
Idiotkollega. Hon tog den stol jag har på den plats jag har suttit på. Och papperskorgen. När jag då frågar vad hon håller på med menar att hon har jobbat längre än mig och därför kan bestämma. Så jag fick gå runt och leta efter en annan stol. Och papperskorg.
 
Jag är för sliten. Det är för mycket.
Allt är övergående, men just nu är det faktiskt jobbigt. Jag blir skakig och mår illa ibland.

Jag och barnen ska flytta till hus och vi är mitt i packandet, samtidigt som vi ska leva i det. Det är kaos här och går knappt att ta sig fram, ännu mindre hitta grejer man letar efter.
Jag avslutar mitt gamla jobb och ska börja på nytt jobb efter semestern.
Jag har två bilar som ska säljas (defekta) och jag ska hitta en ny att köpa.
Nästa vecka åker jag, barnen och mamma bort. Skönt! Men planering krävs såklart.
Ekonomin är egentligen bra men just nu har det hopat sig. Och då har semestern inte ens börjat.
Det låter tufft, skönt att ni kan åka iväg lite och hoppas det känns bättre snart 🤗
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
465
· Visningar
23 566
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 091
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 624
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 147
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp