Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nejnej, mitt godis var helt nödvändigt såklart! Ok eventuellt den där flaskan Vichyvatten?! tror det var till någon huskur:D

Nu är jag helt lost vad jag ska äta imorgon :eek:
Här blir det fläskytterfile på nått sätt eller kassler på nått sätt båda är tinade från frysen och skall tillagas men ej bestämt hur...
 
Började fundera på att ett gosedjur med tyngd vore mysigt, typ som ett tyngdtäcke men som ett djur. Nu stör jag mig på att det fanns men utbudet var så himla dåligt och de flesta inte mysiga alls! Faktiskt ganska fula :cautious:
Jag har ett vetekudde-djur, de är tyngre än vanliga (men kanske inte tillräckligt?).
 
Häckar i soffan, funderar på om det kanske är en bra idé med kaffe?
Stör mig på att jag bara köpte en flaska cider (33 cl) på ica, den är redan slut.
 
Åh suck. En man jag egentligen värdesätter och som jag kan prata med i vanliga fall om mycket som tynger oss båda efter ett par dåliga separationer, ringer ibland och är berusad. Jag vet att han försöker provocera mig men blir lika trött varje gång det händer. Som jag skrev i dejtingtråden om alla anspelningar på sex att jag är less dem, här anspelas det inte utan det är pang på.

Jag säger ifrån och det diskuteras varför, samme man är ytterst respektfull när han är nykter och vi ses öga mot öga, men vad :devil: är det med en del manfolk?! :arghh: Vi har känt varandra i så många år och vi tycker bra om varandra men jag är inte intresserad och har aldrig varit. Jag är klar och tydlig med vad jag tycker och han säger själv att han tycker om att vad han än säger så rinner det av mig som en gås. Att jag är rak, att jag säger ifrån och ändå ska han försöka provocera fram en reaktion med några månaders mellanrum. :banghead:
 
Familjedrama och den idiot som på riktigt är dum* och därför skapat allt det här dramat.

*Som en 'Karen' fast i kubik (hittar på egna definitioner av ord och agerar utefter hon tycker att lagar och reglar bör se ut, vilket skapar konflikter med oss andra som har en annan syn på verkligheten)
 
Spenderat nästan hela mitt liv avskyendes (nah men coolt ord? haha) samma sak. Nu är det bättre men rätt smidigt att kolla upp några modeller på hemsidan innan om affären har en sådan. Sist gjorde det min shopping väldigt effektiv :D
Problemet är att jag har ont i fötterna jämt haft i flera år
Och alla skor och sulor som ska lindra trötta och onda fötter hjälper inte mina trötta onda fötter
Skor som känns jättebra vid provning kan kännas som tortyrredskap efter tre timmar på jobbet
Var hos en fotterapeut och fick sulor och ja fötterna mådde aningens bättre men ena höften protesterade våldsamt istället
Men jag antar jag få pallra mig iväg till en fotterapeut igen
Dock har jag inga förhoppningar om att bli smärtfri oavsett hur många tusenlappar jag lägger på skor och sulor
 
Åh suck. En man jag egentligen värdesätter och som jag kan prata med i vanliga fall om mycket som tynger oss båda efter ett par dåliga separationer, ringer ibland och är berusad. Jag vet att han försöker provocera mig men blir lika trött varje gång det händer. Som jag skrev i dejtingtråden om alla anspelningar på sex att jag är less dem, här anspelas det inte utan det är pang på.

Jag säger ifrån och det diskuteras varför, samme man är ytterst respektfull när han är nykter och vi ses öga mot öga, men vad :devil: är det med en del manfolk?! :arghh: Vi har känt varandra i så många år och vi tycker bra om varandra men jag är inte intresserad och har aldrig varit. Jag är klar och tydlig med vad jag tycker och han säger själv att han tycker om att vad han än säger så rinner det av mig som en gås. Att jag är rak, att jag säger ifrån och ändå ska han försöka provocera fram en reaktion med några månaders mellanrum. :banghead:
Idiot.
Det går inte att skylla på fylla. Det som sägs finns därinne och kommer fram när polishen krackelerar pga berusning
 
Några störningar som ändå är ok men ändå ja lite störande.
Ont i halsen. Tror det är AC som är boven? Känns på morgonen sen går det över under dagen. AC måste ju vara på på natten annars blir det för varmt. Men min hals mår INTE bra av den.

En annan störning är att det inte finns några riktigt goda alkoholfria alternativ på detta hotellet. Jag kräver inte mycket men blaskig milkshake suck och utspäda drinkar dubbelsuck. Och inget alkoholfritt vin.
Sånt stör mig. För Sverige har kommit så mycket längre på den fronten.
Det kan väl knappast bara vara jag som inte kan dricka alkohol här?! Men det känns så. Och den känslan STÖR MIG.
Till och med bubbel finns på frukostbuffén. Såg tre personer som tog av det. Vet inte varför jag håller koll på sånt ens :banghead:

Jag är på semester utomlands kanske ska tilläggas och jag tror det blir lättare nu några dagar framöver när det är mer aktiviteter inbokade.

Och en annan störning är att de hade lagt fram frukt och en oöppnad vinflaska på rummet.
Fint tänkt men det blir så fel. Och jag stör mig mest av allt på mig själv som inte kan dricka men vill inte förstöra semestern och jag vet att tar jag ett glas så kommer det inte sluta där 😞
 
Senast ändrad:
Tog bort lite spindelväv i taket. Det visade sig att taket är jättesmutsigt. Mycket avgaser här inne i stan. Så nu har jag en ljusare fläck i taket. Testade väggen mot gatan också. Lika illa där. Så nu åker jag väl på en ommålning. Kommer ju aldrig få samma färg överallt:banghead:. Gardinerna var lika äckliga så nu har jag tvättat alla gardiner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
479
· Visningar
23 974
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 101
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp