Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog bort lite spindelväv i taket. Det visade sig att taket är jättesmutsigt. Mycket avgaser här inne i stan. Så nu har jag en ljusare fläck i taket. Testade väggen mot gatan också. Lika illa där. Så nu åker jag väl på en ommålning. Kommer ju aldrig få samma färg överallt:banghead:. Gardinerna var lika äckliga så nu har jag tvättat alla gardiner.
Vad har du för typ av tak? Är det ett tvättbart material (typ lite blankare färg)? Jag kläckte nyligen idén om en Swiffer-mopp i taket, och det funkar fantastiskt bra i t.ex. badrum och kök där man oftast har målat med blankare färg som tål lite fukt.... :) Mitt badrumstak ser i princip nymålat ut efter en omgång med Swiffer-moppen. Och det tog väl mig ca 3 minuter.... :)
 
Vad har du för typ av tak? Är det ett tvättbart material (typ lite blankare färg)? Jag kläckte nyligen idén om en Swiffer-mopp i taket, och det funkar fantastiskt bra i t.ex. badrum och kök där man oftast har målat med blankare färg som tål lite fukt.... :) Mitt badrumstak ser i princip nymålat ut efter en omgång med Swiffer-moppen. Och det tog väl mig ca 3 minuter.... :)
Tvättbar färg. Får skaffa den där Swiffer-moppen❤️Tack för tipset!
 
Behöver verkligen tre små keramikverktyg, får plats i ett kuvert till brevlådan. Ändå ligger frakten på över 200 kr, samt en avgift på 100 kr för att jag beställt för så lite pengar..
Så det jag beställde kostade 125 kr och ändå slutade det på runt 450 kr.. Sjukt.

Men hittade inte just dom grejerna någon annan stans och det är precis dom jag behöver ju..
 
Åh suck. En man jag egentligen värdesätter och som jag kan prata med i vanliga fall om mycket som tynger oss båda efter ett par dåliga separationer, ringer ibland och är berusad. Jag vet att han försöker provocera mig men blir lika trött varje gång det händer. Som jag skrev i dejtingtråden om alla anspelningar på sex att jag är less dem, här anspelas det inte utan det är pang på.

Jag säger ifrån och det diskuteras varför, samme man är ytterst respektfull när han är nykter och vi ses öga mot öga, men vad :devil: är det med en del manfolk?! :arghh: Vi har känt varandra i så många år och vi tycker bra om varandra men jag är inte intresserad och har aldrig varit. Jag är klar och tydlig med vad jag tycker och han säger själv att han tycker om att vad han än säger så rinner det av mig som en gås. Att jag är rak, att jag säger ifrån och ändå ska han försöka provocera fram en reaktion med några månaders mellanrum. :banghead:
Säg åt honom att du inte pratar med honom när han druckit. Ringer han berusad så säg att han kan ringa när han är nykter och lägg på.
Det går inte att resonera med folk som är för berusade.
 
Senast ändrad:
Satt på jobbet och kände hur det kliade nedanför knävecket. Kliade lite nu och då men tänkte jag fått ett myggbett under natten och brydde mig inte så mycket mer. Väl hemkommen från jobbet var jag först till hästarna och sedan hem där jag tog hand om katter, hundar och höns, kliade på knävecket och eftersom jag bytt om kände jag att det inte var något myggbett ..! En fästingjävel har bitit mig! Måste följt med byxorna igår, kravlat runt idag innanför kläderna på jobbet och sedan bitit mig flera timmar senare! :arghh:

Huvudet blev kvar när jag tog till naglarna, försökte sedan inne att få bort resten mha pincett men får nog ta en penna och markera var den satt så jag inte glömmer bort det om jag får borelia. Känns som det bränner lite nu och jag som nojade mig när jag var tvungen att gå ut en bit i gräset när jag var hos hästarna. :meh:

:devil::devil::devil:
 
Satt på jobbet och kände hur det kliade nedanför knävecket. Kliade lite nu och då men tänkte jag fått ett myggbett under natten och brydde mig inte så mycket mer. Väl hemkommen från jobbet var jag först till hästarna och sedan hem där jag tog hand om katter, hundar och höns, kliade på knävecket och eftersom jag bytt om kände jag att det inte var något myggbett ..! En fästingjävel har bitit mig! Måste följt med byxorna igår, kravlat runt idag innanför kläderna på jobbet och sedan bitit mig flera timmar senare! :arghh:

Huvudet blev kvar när jag tog till naglarna, försökte sedan inne att få bort resten mha pincett men får nog ta en penna och markera var den satt så jag inte glömmer bort det om jag får borelia. Känns som det bränner lite nu och jag som nojade mig när jag var tvungen att gå ut en bit i gräset när jag var hos hästarna. :meh:

:devil::devil::devil:
Redan rött där fanstyget satt, har ritat en liten ring där jag blev biten men det röda är någon cm utanför, tyckte det var lite varmt igår och hoppades att jag inbillade mig men det verkar som det är något på gång. 🤬
 
Redan rött där fanstyget satt, har ritat en liten ring där jag blev biten men det röda är någon cm utanför, tyckte det var lite varmt igår och hoppades att jag inbillade mig men det verkar som det är något på gång. 🤬
Fast lite rött runt bettet brukar det bli i några dagar om jag har haft en fästing, utan att det sedan blir något värre av det. Och det brukar klia. Det är helt normalt vad jag har förstått... :)

1177:
Det är vanligt att det kliar och blir lite rött på bettstället i några dagar efter fästingbettet. Det brukar gå över av sig själv inom några dagar.

Och vidare:
Kontakta en vårdcentral  om du har en rodnad som kommer tidigast en vecka efter ett fästingbett. Ibland räcker det att du chattar eller videosamtalar med en läkare för att få vård.

Det verkar alltså som om den farliga rodnaden kommer senare?
 
Fast lite rött runt bettet brukar det bli i några dagar om jag har haft en fästing, utan att det sedan blir något värre av det. Och det brukar klia. Det är helt normalt vad jag har förstått... :)

1177:
Det är vanligt att det kliar och blir lite rött på bettstället i några dagar efter fästingbettet. Det brukar gå över av sig själv inom några dagar.

Och vidare:
Kontakta en vårdcentral  om du har en rodnad som kommer tidigast en vecka efter ett fästingbett. Ibland räcker det att du chattar eller videosamtalar med en läkare för att få vård.

Det verkar alltså som om den farliga rodnaden kommer senare?
Jag har varit biten flera gånger, fått borrelia en gång men inte haft värme och rodnad som nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 192
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 106
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp