Min snälla granne som hjälpt mig massor, och jag honom, är trots all många gånger en ständig källa till irritation.
Nu när jag bytt tak på huset och de rivit ner en massa gammal plåt så säger jag åt honom att han får ta vad han vill men kopparen tänkte jag behålla. Nu hörde han inte det senare utan har lagt beslag på en massa koppar och jag sa ifrån igen att kopparen tänkte jag behålla och att jag redan sagt det åt honom. Då blir han sur och jag sa att han får ta vad han vill för annars får killarna köra bort resten, då hittar han en kopparplåt igen och hävdar att jag sagt att han får ta vad han vill.
Jag gick därifrån, orkar inte med hans tjafs. Sa att jag skiter i det för jag orkar inte med honom, men resten av kopparen kommer jag bära hem igen.
Bjöd honom på en jättelunch med nygrillat kött, färskpotatis, sparris, tomater, lök, paprikor, jordgubbs- och rabarberpaj och kaffe och som tack la han även beslag på alla lastpallar, som MITT taktegel kom lastat på. Takpannorna som var kvar "får" jag dock behålla. Tack?