Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobbet har man satt upp en lapp som hänvisar PostNord, DHL och liknande till att leverera sina paket till huvudentrén, inte till den låsta lilla sidodörren där de brukar knacka - och när ingen öppnar (pga liten sidodörr i o-central del av huset) säger de att de försökt leverera men ingen där (till vardags är det ca 500 pers i huset).
Nyss kom det en DHL-bil där man uppenbarligen sett lappen eftersom han fortsatte framåt, men -istället för att gå in vid sagda huvudentré så väljer killen att leverera paketet genom mitt fönster :rofl:O_o Alltså går förbi den stora, skyltade huvudentrén och fortsätta fram till mitt fönster och ställer sig och gestikulerar utanför det. För h-ete...
När jag bodde i huset kom det en gång en matleverans, nu ska sägas att ytterdörren är en aning igenväxt och garageuppfarten fylld med bråte. Men hur han kunde tycka det var enklare pulsa genom snön och över ett gunnebostängsel till baksidan av huset är leta efter en dörr på framsidan (och varför ringde han inte om han inte hittade?) fortfarande en gåta
 
Ungefär som när Posten "inte kunde leverera" till oss på SFI. De hävdade att "det var ingen där". Huvuddörren - olåst - var av glas och innanför var fika och lunchrum.Vi hade ca 100 elever. Att det inte skulle varit nån alls inom synhåll var helt omöjligt. de ville helt enkelt inte. Vi var en trappa upp.
Haha, samma här. "Går ej att leverera, ingen där"
Detta är en högstadieskola med närmare 500 elever + personal. Jag lovar, det är folk i huset 😅 Men knackar man på sidoingången vid köket så kanske det inte står någon där preciiiis när paketbilen kommer.
 
Haha, samma här. "Går ej att leverera, ingen där"
Detta är en högstadieskola med närmare 500 elever + personal. Jag lovar, det är folk i huset 😅 Men knackar man på sidoingången vid köket så kanske det inte står någon där preciiiis när paketbilen kommer.
För vår del fann ingen annan ingång :D

Det värsta i såpan var att deras chef sa att det var "förståeligt att de inte ville gå in där"
Dvs det fann folk med annan hudfärg och språk innanför glaset..... Däribland två av våra lärare...
Ja, saken gick till högre instans.
 
Min fråga när har du semester i sommar? Iofs långt mellan Malmö och Sörmland... men vi hade soligt förra veckan nu molnigt...

Jag jobbar sista passet fredag vecka 29 och börjar sen onsdag vecka 33. Bara att planera efter det! :D
Jag gör nätter vardag vecka 26 och helgen vecka 27. Då kommer det antagligen vara kanonväder så det blir riktigt svettigt att sova dagtid ;)
 
Jag har tappat bort en bilnyckel för en vecka sedan. Trodde den skulle dyka upp, men icke. Nu har vi vänt upp och ner på halva huset känns det som, fortfarande inget. Men vad har jag hittat istället? Ett presentkort på 1000kr som jag fick julen-21, med 12 månaders giltighetstid :grin:
 
Handlade en del av en present i trädgårdsaffär idag så enbart en växt+ liten dekoration. Pratar med personalen i kassan om en annan sak så varken hn, jag eller mitt sällskap märker av att prissumman blev hög. Nej det ser jag väl hemma. Betalat för en bollkryss 99 kr istället för min 14,90 kr dekoration:confused::confused::confused: Jag hoppas affären kan lösa detta digitalt ...
 
Jag stör mig på att vi aldrig får veta när en ny kollega börjar, eller när någon tänker sluta på mitt jobb. Mitt i allt står där bara någon ny människa vid en maskin, och man vet inte om det är en mekaniker eller praktikant eller någon som ska jobba här, och vad hen heter. Jag saknade en kollega nu efter påsk, och fick veta att hon slutat. Jaha, okej, så där bara som en blixt från en klar himmel och utan att säga hejdå?

På alla andra ställen jag jobbat blev nytt folk presenterat, och när någon slutade var det avskedskaffe, och det hade talats om saken åtminstone några veckor i förväg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
452
· Visningar
22 648
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp