Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar matlagning som inslag i t.ex. Gokväll.

Det ger inte sällan idéer till maträtter eller typer av mat som jag inte tänkt på.

Endera fullständiga nyheter på matfronten, eller saker som jag egentligen vet om, men som jag tillfälligt glömt bort.
Ok. Jag tycker bara det är onödigt. Men jag lagar inte mat, hatar det.
 
Stör mig på mig själv.
Tycker att ridningen är så rolig, men får så mycket tankar om att jag är dålig och förstör hästarna. Det är över 15 år sedan jag red, och har suttit upp 4 ggr nu.
Jag har svårt att få hästen att gå i rätt form, har dålig sits, och fattar inte hur jag någonsin ska lära mig galoppombyten igen.
Eftersom jag redan är igång med negativa tankar kan jag lika gärna lasta mig själv lite för att mitt ex hela tiden sökte bekräftelse hos andra.
Ja, jag vet... 🙄
 
Stör mig på mig själv.
Tycker att ridningen är så rolig, men får så mycket tankar om att jag är dålig och förstör hästarna. Det är över 15 år sedan jag red, och har suttit upp 4 ggr nu.
Jag har svårt att få hästen att gå i rätt form, har dålig sits, och fattar inte hur jag någonsin ska lära mig galoppombyten igen.
Eftersom jag redan är igång med negativa tankar kan jag lika gärna lasta mig själv lite för att mitt ex hela tiden sökte bekräftelse hos andra.
Ja, jag vet... 🙄
Är du ödmjuk mot hästen överlever den att du är ringrostig!
 
"grannen" mitt emot har satt upp en blinkande ljusslinga och jag håller på att bli galen.

Är det osocialt att ha persiennerna nere i tre månader?
Åh men stackars dig! Jag går ofta förbi ett hus med hysteriska ljusslingor på vägen ned till affären, och tycker alltid otroligt synd om deras grannar samtidigt som jag är så tacksam att mina är vettiga. Hur tänker folk när de bor nära andra och sätter upp sådana där gräsliga saker? Det kan ju inte ens gå att se på TV, vare sig i ders eget hus eller någon annans. Än mindre sova. Som att leva i en discokula!
Inte är det snyggt heller.
 
Tittar på Bianca och stör mig eenormt på den som uppträdde i dagens avsnitt. Mina ögon och öron har lämnat in en gemensam avskedsansökan för att det var så dåligt. Dessutom hade människan gjort någon form av cover/egen märklig variant på Nordmans låt Vandraren. En riktigt riktigt dålig sådan. :cautious: Hur kan man göra något så urkasst av en så bra låt?
 
Jag stör mig på att jag är så otålig. Jag blir alltid så nervös då jag skickat iväg ett mail, och går och väntar på svar. Fattar ju att mitt ärende säkert blir nr 1000 i kön, men ändå går jag och kollar mailen stup i kvarten och biter på naglarna.

Nu är det inte ens något som är någon orsak till oro, bara en koll ifall ett företag kan åta sig en bokning. Men ändå tycker min inre oro att det är fullt rimligt att anta att antingen har mailet kommit på villovägar eller att företaget tycker jag är en idiot som frågar om något så ovanligt. 🙄
Ha känner igen det där! Känslan i magen är ungefär samma som när man smsar nån man är intresserad av 😂 ”Kommer hen svara???”
 
Det här sitter så långt inne men… stör mig på en kompis sambo. Sambon är sååååå tråkig. Alltså mördande tråkig. Hen är snäll och det är väl hela personligheten. Parmiddagar/umgänge är en plåga, det blir så stelt. Det är såklart inte hens fel att våra personligheter matchar dåligt men jag stör mig ändå. Hur sjutton gör man? Jag vill ju inte undvika att hänga med min vän för att dennes livspartner är så träig att jag vill tugga av mig armen när vi umgås…
 
Ja men nu går det bra. Jag lyckades precis förstöra dragkedjan på min uhip-kappa :arghh: Den har kärvat ett tag och nu gav den upp och jag hade även sönder den. Suck. Nu har jag ingen vinterjacka. Har bara tunnare jackor och jag är extremt frusen. Har inte råd just nu med en ny. Jag kommer frysa ihjäl alternativt så kommer jag inte kunna röra mej pga jag kommer få ha orimligt många lager kläder :arghh: Det ska dessutom bli kallare i veckan som kommer :meh:
 
Ja men nu går det bra. Jag lyckades precis förstöra dragkedjan på min uhip-kappa :arghh: Den har kärvat ett tag och nu gav den upp och jag hade även sönder den. Suck. Nu har jag ingen vinterjacka. Har bara tunnare jackor och jag är extremt frusen. Har inte råd just nu med en ny. Jag kommer frysa ihjäl alternativt så kommer jag inte kunna röra mej pga jag kommer få ha orimligt många lager kläder :arghh: Det ska dessutom bli kallare i veckan som kommer :meh:
Byt dragkedja? Själv eller lämna in, blir oavsett billigare än köpa ny kappa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
536
· Visningar
26 823
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 591
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp