Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på mitt humör.... det är inte bra.
Jag stör mig på en kollega. Jag ställde en fråga, om något som skulle göras digitalt, hur liksom och fick till svar att det skulle göras digitalt, no shit liksom, det var inte svaret på min fråga, frågan var HUR och VAR det digitala skulle göras..... Jag frågade då om det var i digitala program X och fick svar "Nej". Bara "Nej". Asbra, verkligen, ser ju lysande ut för att jag skulle kunna lösa min uppgift!! Jag avslutade uppgiften och svarade att då fick de andra fixa det själv istället....

Orkar verkligen inte med folk liksom. Hade gärna jobbat hemma i morgon, men icke att det går för sig, jag måste vara på plats och vara en solstråle som vanligt. Orkar inte ens vara trevlig, vill bara låsa in mig och vara ifred.
 
Det är mycket som en där förbaskade fotbollen puttar bort.
För den som är totalt och fullständigt ointresserad är det störande
Frågan är hur störande det är, när man egentligen är intresserad av fotboll, men anser att det mänskliga rättigheter utmanande och korruptionsinitierade VM-et i Qatar tar upp plats, eftersom det egentligen borde bojkottats från alla håll, i synnerhet från SVT...

Dewt är alltså väldigt störande att det sänds något jag gillar men inte vill se...
 
Vi har en doktor som älskar att klippa och klistra :bag:

Och en som hatar det 😅
Vi har taligenkänning så våra ska diktera remisser, brev osv och SJÄLV skriva/TIKa sina besöksanteckningar...
Vi har en läkare som ändå dikterar besöksanteckning, och man hummar liksom lite, men visst, jag gillar ju att skriva... tills man kommer till remissen, i SAMMA diktat och då säger hon "Kopiera det som står i anteckningen och fixa till det lite snyggt".
1. Jag har precis suttit och gjort ditt jobb och så har du inte ens mage att ORKA diktera remiss på normalt vis utan jag ska klipp och klistra OCH städa remissen så det blir snyggt och trevligt också, vilket alltså tar MIG längre tid än det hade gjort att skriva remissen efter ett vanligt diktat av hennes babblande...

Svar: det fick jag vackert göra, det var en remiss och var således viktigt att den kom i väg.

Sedan ett annat diktat kan det börja med att det är en remiss och så i slutet "Kopiera remissen till anteckning så kollar jag det sen".
2. Ska jag klipp och klistra igen för att du smiter undan från ditt jobb och inte gillar taligenkänning?!

Svar: Det gjorde jag inte. Jag skrev "Se remiss X mottagning", och stövlade in till kollega och meddelade att jag ALDRIG någonsin mer tänker skriva ett endaste diktat mer av den läkaren. Och fick veta att så brukar det vara med den personen..... Fasen, latmask, hon har högre lön än vad jag har, är hon missnöjd med systemet så slå uppåt och belasta inte oss med jobbet HON själv ska göra!!! Sånt får det bara att brinna i min skalle!
 
Och ändå ville du ta bort rätten för kyrkan att viga folk? Då var det inte bara gör eller byt jobb?
Du får nog gå tillbaka och läsa igen. Jag har ingenstans skrivit att alla präster i hela kyrkan ska tas ifrån sin vigselrätt för att några inte vill göra sitt jobb. Jag har hela tiden menat att den som inte anser sig kunna viga ett homosexuellt par ska inte viga alls. Vi har som sagt diskrimineringslagar och de borde vara tillräckligt för att en sådan person inte ska få bete sig så och ha sina privilegier kvar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 689
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 230
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 693
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 603
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp