Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att typ inga hotell har roomservice längre. Eller jag kanske bara bor på sämre hotell? Men fyra stjärnor ska väl ha room service, eller måste en bo femstjärnigt då?
Jag tror många hotell slutade med det under covid och sedan tog tillfället i akt att helt enkelt inte börja med det igen. Det är bökigt och generar inte lika mycket pengar som när gästerna istället äter i restaurangen.
 
Fick precis sms att ett paket finns att hämta på My Way. Det finns TRE My Way inom rimligt avstånd från min bostad. Jag var tvungen att klicka min in på Schenkers länk för att se vilken av dem jag ska hämta på. Självklart den mitt inne i stan som det är bökigt att ta sig till också. :arghh:
 
Att sånt här finns på sociala medier :meh:

Tycker det är konstigt att det verkar ligga i tiden att folk som annars inte varit speciellt religiösa, plötsligt verkar tro på hin håle och en nästan övernaturlig "ondska", och att denna onska ligger bakom allt som de inte
gillar eller förstår sig på.

Känns ju helt klart som om det borde höra hemma mera i häxbränningarnas tid än 2000-talet. Skrämmande är vad det är.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20221129-122032_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20221129-122032_Samsung Internet.webp
    64,2 KB · Visningar: 73

Att sånt här finns på sociala medier :meh:

Tycker det är konstigt att det verkar ligga i tiden att folk som annars inte varit speciellt religiösa, plötsligt verkar tro på hin håle och en nästan övernaturlig "ondska", och att denna onska ligger bakom allt som de inte
gillar eller förstår sig på.

Känns ju helt klart som om det borde höra hemma mera i häxbränningarnas tid än 2000-talet. Skrämmande är vad det är.
Alltså vad e det för fel på folk. Gå efter folk som gör något bra för samhället wtf...
 
Ordet piffig :yuck:
Särskilt om det handlar om utseende, kläder och frisyrer.

För mig hör det ordet ihop med vecko- och damtidningar, speciellt de som riktar sig till en lite äldre demografi :D

"Maj-Britt 63, har här fått en omstyling, med nya kläder och ny frisyr. Ett par piffiga glasögon i lila ger ett ungdomligt och piggt utseende" :D

Haha alltså jag läste ”biffig” och bah.. mmm håller med, fult ord. Sen när jag läste damtidningar och Maj-Britt så började jag ärligt talat undra hur den meningen skulle sluta 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 675
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 225
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 598
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp