Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag antar att det har mycket att göra med hur länderna skötte det. UK var ju i total lockdown under största delen och då var hotellen inte öppna, men innan, mellan och efter ville de inte att personalen skulle gå in i rummen och att vi skulle ha minimal kundkontakt. En tallrik som används till roomservice färdas ju genom hela hotellet och hanteras av flera olika avdelningar, medan de som serverades i restaurangen under rådande regler när det var öppet i alla fall hölls där.

Jag är i alla fall mycket tacksam. Få saker är så tradigt att städa som rum där folk käkat. :D Många turer fram och tillbaka med disk blir det.
Så är det säkert. I Norge var ju hotellen öppna även under pandemin och de som liksom min sambo hade jobb som ansågs samhällsviktigt fick åka över gränsen ändå med lite olika förhållningsregler över tid.

Ja det var mycket merjobb för dem på hotellen helt klart.
 
Där syftade jag på att om kyrkan tycker att det är okej att deras anställda diskriminerar vissa personer så ska kyrkan inte heller få ha vigselrätt, det är helt korrekt men i övrigt menar jag att den person som nekar att viga ett par enbart för att de är homosexuella (avskyr att lägga människor i fack på det viset, människor är såklart inte sin sexualitet men vet inte hur jag ska skriva det begripligt annars) ska inte få viga alls.

För att få det tydligt, om kyrkan tycker att det är okej att deras anställda diskriminerar så bör vigselrätten tas bort från kyrkans svär. Vi kan inte ha en så stor organisation som medvetet och regelbundet diskriminerar människor. Om en enskild präst inte vill viga ett honosexuellt par så ska vigselrätten tas ifrån just den personen.
Ok tack för förklaringen. Då missförstod jag som att du ville dra in rätten för alla direkt.
 
Ni får ursäkta men jag kommer fortsätta att störa mig på hissen tills den är lagad. Nu ska jag ta mig ner 5 trappor till soprummet med 10 kg barn på höften, mage, hund och hushållssopor. Sen ut, rasta hund, parkera om bilen eftersom det är parkeringsförbud från kl. 8 med hund och barn i bil och sen upp igen. Detta är en logistisk dröm måste jag säga!
 
Ni får ursäkta men jag kommer fortsätta att störa mig på hissen tills den är lagad. Nu ska jag ta mig ner 5 trappor till soprummet med 10 kg barn på höften, mage, hund och hushållssopor. Sen ut, rasta hund, parkera om bilen eftersom det är parkeringsförbud från kl. 8 med hund och barn i bil och sen upp igen. Detta är en logistisk dröm måste jag säga!
Fy fan vilken skit! Hade jag bott närmre hade voff kunnat hänga med mig på dagarna iaf. :heart
 
Fy fan vilken skit! Hade jag bott närmre hade voff kunnat hänga med mig på dagarna iaf. :heart

Det hade han gillat! Han är nog lite less på små lägenheter och bök just nu. Mitt ex är på långresa 1,5 månad annars brukar han vara med honom en del, och framför allt när maken är bortrest. Så det var lite otajmat att maken skulle bort flera dagar i rad, samtidigt som exet är bortrest och hissen går sönder 😅 Mamma hjälpte mig ett par timmar igår på dagen, ikväll kommer makens pappa och i morgon mamma igen. Superskönt! Men det blir ju ändå en del dygnets andra 21 h ☺️ Vi kämpar på, alltid skönt med lite stöd från bästa Buke!
 
Det hade han gillat! Han är nog lite less på små lägenheter och bök just nu. Mitt ex är på långresa 1,5 månad annars brukar han vara med honom en del, och framför allt när maken är bortrest. Så det var lite otajmat att maken skulle bort flera dagar i rad, samtidigt som exet är bortrest och hissen går sönder 😅 Mamma hjälpte mig ett par timmar igår på dagen, ikväll kommer makens pappa och i morgon mamma igen. Superskönt! Men det blir ju ändå en del dygnets andra 21 h ☺️ Vi kämpar på, alltid skönt med lite stöd från bästa Buke!
Jag sitter ju mest hemma med datorn igen så det hade ju verkligen varit en win win! Det var det där med att uppfinna teleportering? :D
 
Det hade han gillat! Han är nog lite less på små lägenheter och bök just nu. Mitt ex är på långresa 1,5 månad annars brukar han vara med honom en del, och framför allt när maken är bortrest. Så det var lite otajmat att maken skulle bort flera dagar i rad, samtidigt som exet är bortrest och hissen går sönder 😅 Mamma hjälpte mig ett par timmar igår på dagen, ikväll kommer makens pappa och i morgon mamma igen. Superskönt! Men det blir ju ändå en del dygnets andra 21 h ☺️ Vi kämpar på, alltid skönt med lite stöd från bästa Buke!
All sympati!

påminn mig - hur länge till flytten?
 
Felklick pga inte vaken :cautious:

Edit: Vilket är störigt :laugh:
Det där med att använda telefonen innan man vaknat...
Här om dagen öppnade jag facebook medan jag ännu låg i sängen, och undrade varför någon publicerat en bild på min dotter. Sedan undrade jag vad det var för kläder hon hade, inte har hon ägt en sådan tröja. Nästa tanke var att det måste vara något gammalt minne, flickan är ju nu ca 10 år äldre än barnet på bilden.

Varefter jag fattade att barnet på bilden var någon för mig helt okänd ljuslockig liten pojke, publicerad av en människa som aldrig ens träffat dottern :laugh::banghead:
 
All sympati!

påminn mig - hur länge till flytten?

26 januari 🥰 Så förra veckan flyttade vi ut från vår lägenhet och bor temporärt i en annan liten lägenhet i 2 månader.

Inser såhär efter flytten att vårt förra boende varit ett logistiskt helvete så jag tror att det här första året med barn har varit betydligt mer slitsamt för oss än vad det hade behövt vara. Men det är ju svårt att se när man är mitt i det. På bara någon vecka nu har jag redan betydligt mer energi och orkar mycket mer. Huset kommer bli rena drömmen 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 616
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 219
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 598
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp