Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir tokig på min kollega som beter sig så ängsligt när det kommer till Teams-samtal. Oftast låter det såhär:

Kollega, på mail: "Hej X, har du 5 minuter? Skulle behöva diskutera något med dig på Teams."
Jag, på mail, 3 minuter senare: "Absolut, ring upp mig när du vill!"
Kollega, på mail, 2 minuter senare: "Passar det nu?"
Jag, på mail, 1 minut senare: "Japp!"
Kollega, i chatten på Teams, 1 minut senare: "Redo?"

Alltså, hur många gånger behöver hen kolla och dubbelkolla att det passar? Har jag sagt att det går bra att ringa upp, och det bara gått några minuter sedan jag sa det, så är det väl bara att slå en signal? Jag förstår ju att hen bara är artig och jag uppskattar den initiala förvarningen så att jag har en chans att säga att jag är upptagen och kan vi ta det senare, men när jag väl sagt ja så innebär det att jag ÄR redo att prata! 😅
 
Jag blir tokig på min kollega som beter sig så ängsligt när det kommer till Teams-samtal. Oftast låter det såhär:

Kollega, på mail: "Hej X, har du 5 minuter? Skulle behöva diskutera något med dig på Teams."
Jag, på mail, 3 minuter senare: "Absolut, ring upp mig när du vill!"
Kollega, på mail, 2 minuter senare: "Passar det nu?"
Jag, på mail, 1 minut senare: "Japp!"
Kollega, i chatten på Teams, 1 minut senare: "Redo?"

Alltså, hur många gånger behöver hen kolla och dubbelkolla att det passar? Har jag sagt att det går bra att ringa upp, och det bara gått några minuter sedan jag sa det, så är det väl bara att slå en signal? Jag förstår ju att hen bara är artig och jag uppskattar den initiala förvarningen så att jag har en chans att säga att jag är upptagen och kan vi ta det senare, men när jag väl sagt ja så innebär det att jag ÄR redo att prata! 😅
Sådant blev jag galen på tidigare. Ring bara! Kan jag så kan jag, kan jag inte så kan jag inte. Stressen över att vänta på att människan ska ringa... ja herregud. Numera släpper jag det lika snabbt som när folk svarar på annonser på facebook. Hör de av sig igen efter "finns varan kvar?" så gör det. Dyker de upp på avtalad tid så gör de. Jag vägrar lägga någon energi på sådana energitjuvar mer.
 
PMS skit. Extremt PMSig, köpte ballerina för jag är i desperat behov av kakor. Å nougaten beter sig inte som den har gjort i alla dessa år. Nougaten har för mig alltid förblivit hel när man har separerat på kakan. Nu delar skiten på sig. Hände till och med när den var kall efter den varit ute på promenad :rage:
 
Stör mig på att mitt bankkort går ut imorgon och att jag fortfarande inte fått något nytt. Eller jo, enligt banken har jag tydligen fått ett nytt men det stämmer ju inte :cautious: Ska ringa dem nu igen och hoppas att det går smärtfritt
Samma hände mig. Jag hade dock inte koll på att mitt gått ut utan upptäckte det när jag skulle handla och stod där som ett fån. Tack för swish!
Inget nytt kort kommit trots att de enligt kundtjänst skickat ett en månad tidigare.
 
Jag stör mig på att jag är så otålig. Jag blir alltid så nervös då jag skickat iväg ett mail, och går och väntar på svar. Fattar ju att mitt ärende säkert blir nr 1000 i kön, men ändå går jag och kollar mailen stup i kvarten och biter på naglarna.

Nu är det inte ens något som är någon orsak till oro, bara en koll ifall ett företag kan åta sig en bokning. Men ändå tycker min inre oro att det är fullt rimligt att anta att antingen har mailet kommit på villovägar eller att företaget tycker jag är en idiot som frågar om något så ovanligt. 🙄
 
Jag stör mig på att jag är så otålig. Jag blir alltid så nervös då jag skickat iväg ett mail, och går och väntar på svar. Fattar ju att mitt ärende säkert blir nr 1000 i kön, men ändå går jag och kollar mailen stup i kvarten och biter på naglarna.

Nu är det inte ens något som är någon orsak till oro, bara en koll ifall ett företag kan åta sig en bokning. Men ändå tycker min inre oro att det är fullt rimligt att anta att antingen har mailet kommit på villovägar eller att företaget tycker jag är en idiot som frågar om något så ovanligt. 🙄
Förlåt, skrattar för att du skriver så bra, känslan är :heart
 
Jag stör mig på att jag är så otålig. Jag blir alltid så nervös då jag skickat iväg ett mail, och går och väntar på svar. Fattar ju att mitt ärende säkert blir nr 1000 i kön, men ändå går jag och kollar mailen stup i kvarten och biter på naglarna.

Nu är det inte ens något som är någon orsak till oro, bara en koll ifall ett företag kan åta sig en bokning. Men ändå tycker min inre oro att det är fullt rimligt att anta att antingen har mailet kommit på villovägar eller att företaget tycker jag är en idiot som frågar om något så ovanligt. 🙄
Jag beställde te igår. Vid typ kl 22. De har fortfarande inte skickat mitt te. Jag känner precis som du. Otålig till tusen! Mitt lussebullete är slut här hemma liksom. Fattar de inte att det är KRIS?!
 
Förlåt, skrattar för att du skriver så bra, känslan är :heart
:D Ja det blir så tokigt, förnuftet säger ju att antingen svarar de " Nej tyvärr, vi kan inte åta oss uppdraget" eller "Javisst, det går bra, skulle det funka att göra si och så?"
Men mitt inre är säker på att svaret blir "Nämen skärp dig, hur kan du tro att vi ska börja fixa med något sådant, vi har aldrig hört maken till dum idé, det här kommer vi att läsa upp på kaffepausen som underhållning"

Vilket inget företag i världshistorien gjort med en rutinförfrågan 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 433
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 212
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 685
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 591
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp