Detta stör mig med. Jag är lite it-support standin då och då och en professor hävdade att alla filer hen skapade försvann. Direkt när jag sätter mig vid datorn är skrivbordet så fullt med ikoner att de hade börjat lägga sig på varandra. Det fanns arbetsdokument överallt (tex worddokument under C > Program > adobe) med udda namn som text 1, text 2, film 4629 etc.
Filerna hen skapade försvann inte, hen visste bara inte att man kan välja var de sparades och sedan hade hen ingen struktur för fem öre så filerna med de udda filnamnen försvann ju i underliga mappar.
Har även haft en kollega som tjänade bra mycket mer än mig som frågade "Hur öppnar man internet? Den finns inte på skärmen?"
Eller personen som hävdade att det var fel på hens telefon, den visade konstant fel tid, samma hela tiden. Jag letade i inställningar och hade mig en hel dag tills jag förstod att vänta nu... notiserna stämmer inte heller. Hen hade tagit en skärmbild av sin egen skärm och lagt den som bakgrundsbild.
Jag undrar hur de får något gjort? Har de supersnälla kollegor som gör allt på datorn åt dem? Hur är det möjligt liksom