Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
:D Ja det blir så tokigt, förnuftet säger ju att antingen svarar de " Nej tyvärr, vi kan inte åta oss uppdraget" eller "Javisst, det går bra, skulle det funka att göra si och så?"
Men mitt inre är säker på att svaret blir "Nämen skärp dig, hur kan du tro att vi ska börja fixa med något sådant, vi har aldrig hört maken till dum idé, det här kommer vi att läsa upp på kaffepausen som underhållning"

Vilket inget företag i världshistorien gjort med en rutinförfrågan 🙄

På tyska bagerier kan man visserligen få den känslan att man gjort dem något förnär genom att med sin blotta närvaro antyda att man skulle vilja köpa bröd. Man kommer och stör, de har bättre saker för sig, och man är, på alla plan som räknas, en komplett idiot. (Detta förmedlas med frågan "Något annat?" i samma tonfall som man vanligtvis uttalar sina allra grövsta förolämpningar.)

Men jag gissar att det inte var det det handlade om här, så jag hoppas att du kan ge förnuftet tolkningsföreträde 😄
 
På tyska bagerier kan man visserligen få den känslan att man gjort dem något förnär genom att med sin blotta närvaro antyda att man skulle vilja köpa bröd. Man kommer och stör, de har bättre saker för sig, och man är, på alla plan som räknas, en komplett idiot. (Detta förmedlas med frågan "Något annat?" i samma tonfall som man vanligtvis uttalar sina allra grövsta förolämpningar.)

Men jag gissar att det inte var det det handlade om här, så jag hoppas att du kan ge förnuftet tolkningsföreträde 😄
Oj, bra att veta, då ska jag inte köpa bröd hos tyska bagerier O_o:D
 
Jag beställde ett par skor i förra veckan. Fick dem, öppnade paketet och upptäckte att de skickat fel skor. Packade ihop paketet, åkte till posten och skickade iväg som retur. Gick hem, beställde de korrekta skorna igen och fick dem idag. Samma felaktiga skor, igen :meh:
 
Skulle köpa nya batterier till utetermometern (vilket jobbigt ord för övrigt). Köpte uppladdningsbara, mycket nöjd trots det högre priset. Kommer hem.

Köpt fel storlek :meh:

Hade vanliga batterier i rätt storlek, så situationen var inte helt hopplös. Bytte batterierna och nu synkar den inte med mottagaren inne.
 
Jag har sökt ett jobb och nu vill de att jag ska genomföra tester som tar 1 timme och 20 minuter. Känner inte att jag har lust eller ork för jag kommer ändå inte få jobbet. Det brukar alltid gå dåligt på såna där tester.
 
Jag tycker det verkar vara en grej på ställen som har typ ett veganskt alternativ och en massa kött. Att de liksom inte vet hur de lagar god vegansk mat så de öser på med chili för att dölja sin oförmåga :laugh:
Exakt min erfarenhet. De som inte kan laga vegetarisk mat tar antingen till köttbuljong :yuck: hej bli sjuk en vecka eller så kryddar de så att det är omöjligt att äta. Av de två föredrar jag trots allt det andra alternativet. Då kan jag lämna tillbaka maten eftersom den är oätlig utan att bli sjuk och gå någon annanstans.
 
Hos läkaren med dottern, som har liknande besvär som jag har haft i många år och medicineras för.
Läkaren frågar om jag ger av min, receptbelagda, medicin till dottern :crazy::confused:
Så knäpp är jag ändå inte. Gör folk så? :nailbiting:
Japp. Så gör folk. Det är en av orsakerna till att den boostande livräddaren för många med kronisk smärta dvs. alvedon 665 drogs in. Folk tog den som vanlig alvedon och blev allvarligt förgiftade. Tack för det puckon! Det är inte heller ovanligt att folk tar andras överblivna antibiotika. Självklart utan att kolla upp om antibiotika behövs och självklart utan att det finns möjlighet att slutföra kuren så spär vi på antibiotikaresistensrisken lite till. Starkare smärtlindring delas också ut som godis. När sambon blev sjuk i influensa på jobbet gav hans kollega honom citodon :banghead: Såklart utan att ha en aning om det är en lämplig medicinering för just den individen. Sambon tog den dock inte.
 
Hos läkaren med dottern, som har liknande besvär som jag har haft i många år och medicineras för.
Läkaren frågar om jag ger av min, receptbelagda, medicin till dottern :crazy::confused:
Så knäpp är jag ändå inte. Gör folk så? :nailbiting:
Jodå jag blev erbjuden att ge dottern sin kusin astmamedicin innan hon var utred. Tack men nej tack av många orsaker men kusinen hade andningsmask inte så trevligt kanske.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 486
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 218
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 690
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 596
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp