Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som känt mig i flera år är väll medvetna om att jag behöver glasklar kommunikation fortfarande kör med: Different browser? Och sedan blir irriterade på mig när jag inte förstår. Jag behöver glasklar kommunikation vilket betyder du behöver säga: Did you try a different browser?
 
Munsår! Nu när jag inte har något hormonpreventiv medel så kommer det alltid precis innan mens, denna gång har det nog gått runt på hela läpparna. Det gör ont och vill inte!

Du kanske kan be att få valaciclovir utskrivet, om du har svåra besvär?
Tipsar också om detta @Bufera. Jag hade massor av problem med munsår tidigare i år (var uppe i 8 utbrott på 12 månader som mest - skrev en tråd om det här ifall det finns något där som kan hjälpa dig) och lyckades till slut tjata till mig aciclovir i tablettform. Jag åt två omgångar av det och under de 6 månader som gått sedan dess har jag, peppar peppar, inte haft några munsår alls. Det var liksom som att det fick stopp på skovet och kroppen återgick till det normala. Det var lite svårt att hitta en läkare som ville hjälpa mig och det var lite bökigt att behöva ta medicin var 4:e timme för mig som inte är van vid det, men så värt det!
 
"Jag är inte rasist, för jag har barn som är adopterade från Indien, men...".

Japp, exakt så sa en person under en social tillställning jag närvarade vid i helgen. Följt av en massa rasistiskt dravel, naturligtvis. Det allra värsta är att jag inte kunde säga emot på samma sätt som jag hade velat utan att förstöra vad som var en mycket speciell kväll för en person som betyder enormt mycket för mig (och som garanterat INTE hyser några sådana åsikter, personen som uttryckte sig sådär var väldigt ensam i sammanhanget). Åååh vad det ligger och bränner i mig, åh vad jag önskar att jag kunde ha skrikit! Inte för att jag inbillar mig att det hade gjort någon skillnad, det är en klassisk "vit medelålders man" vi pratar om här, men ändå. Det har skavt och bränt i själen ända sedan dess, och jag blir så upprörd och ledsen och fylld av hopplöshet varje gång jag tänker på det. Fy fan för sådana som han!
 
Tipsar också om detta @Bufera. Jag hade massor av problem med munsår tidigare i år (var uppe i 8 utbrott på 12 månader som mest - skrev en tråd om det här ifall det finns något där som kan hjälpa dig) och lyckades till slut tjata till mig aciclovir i tablettform. Jag åt två omgångar av det och under de 6 månader som gått sedan dess har jag, peppar peppar, inte haft några munsår alls. Det var liksom som att det fick stopp på skovet och kroppen återgick till det normala. Det var lite svårt att hitta en läkare som ville hjälpa mig och det var lite bökigt att behöva ta medicin var 4:e timme för mig som inte är van vid det, men så värt det!
Låter som något värt att testa!
 
Tipsar också om detta @Bufera. Jag hade massor av problem med munsår tidigare i år (var uppe i 8 utbrott på 12 månader som mest - skrev en tråd om det här ifall det finns något där som kan hjälpa dig) och lyckades till slut tjata till mig aciclovir i tablettform. Jag åt två omgångar av det och under de 6 månader som gått sedan dess har jag, peppar peppar, inte haft några munsår alls. Det var liksom som att det fick stopp på skovet och kroppen återgick till det normala. Det var lite svårt att hitta en läkare som ville hjälpa mig och det var lite bökigt att behöva ta medicin var 4:e timme för mig som inte är van vid det, men så värt det!
Det är valganciclovir jag äter. Mot det där viruset vars namn jag inte klarar att memorera. Verksamt ämne torde vara detsamma,?

Det funkar :)
 
Stör mig på mig själv. Jag har jobbat med djur, tävlingshästar, vanvårdade djur, djurklinik m.m i 15 år. Jag är stone face på jobbet när det gäller sjuka och skadade djur. Men så får min egna katt ett sår och måste till veterinären och jag tappar det helt. Blir så otroligt stressad och orolig.
 
Stör mig på att det är så förbannat svårt att få svar från skolan om dottern får gå på sitt tandläkarbesök på tisdag eller ej. Just nu är jag lite trött på de nationella proven........
Hur det slutade. Jo tack vare idioterna på skolan så kommer det att kosta 400 kr. Skjut mig. Vi fick löfte om att det muntliga provet INTE skulle göras den dagen. Dr skulle göra ett undantag. Tyvärr kommer jag aldrig lita på en sån sak igen. Jo för när vi kom till skolan vilken elev gjorde nationella provet just då. Jo nämnda dotter.. så tandläkaren blev missad och det kommer kosta 400 kr. :devil:
 
Det där med att använda telefonen innan man vaknat...
Här om dagen öppnade jag facebook medan jag ännu låg i sängen, och undrade varför någon publicerat en bild på min dotter. Sedan undrade jag vad det var för kläder hon hade, inte har hon ägt en sådan tröja. Nästa tanke var att det måste vara något gammalt minne, flickan är ju nu ca 10 år äldre än barnet på bilden.

Varefter jag fattade att barnet på bilden var någon för mig helt okänd ljuslockig liten pojke, publicerad av en människa som aldrig ens träffat dottern :laugh::banghead:
Jag tog ett foto i sömnen en gång. Minns inget av det. Dagen efter hittade jag en bild i telefonen på min handkräm mm som stod på nattduksbordet. O_o
 
Att jag tar fel storlek på kaffefilter när jag handlar fler gånger än jag tar rätt. Hur svårt är det att minnas? Det finns två storlekar och varför tar jag inte rätt 50% av gångerna
Det är jättesvårt!
Tog mig typ 15 år från jag köpte min kaffetratt till jag slutade köpa fel filter. Nycken för mig var att tänka att det är "den lilla" jag ska ha, inte minnas några siffror.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 616
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 219
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 598
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp