Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du får nog gå tillbaka och läsa igen. Jag har ingenstans skrivit att alla präster i hela kyrkan ska tas ifrån sin vigselrätt för att några inte vill göra sitt jobb. Jag har hela tiden menat att den som inte anser sig kunna viga ett homosexuellt par ska inte viga alls. Vi har som sagt diskrimineringslagar och de borde vara tillräckligt för att en sådan person inte ska få bete sig så och ha sina privilegier kvar.
Då har jag missförstått den meningen från dig:
"Det jag skrev som du svarade på var att jag tyckte att kyrkan inte skulle få viga (eftersom de beter sig som as) utan att det enbart skulle kunna ske borgerligt även om jag nu inte skrev borgerligt eftersom jag ansåg det vara underförstått."
 
För mig hör det ordet ihop med vecko- och damtidningar, speciellt de som riktar sig till en lite äldre demografi :D

"Maj-Britt 63, har här fått en omstyling, med nya kläder och ny frisyr. Ett par piffiga glasögon i lila ger ett ungdomligt och piggt utseende" :D
:rofl::rofl::rofl:
Jag är 63 och känner mig inte det minsta mogen för varken piffighet eller ungdomlighet.

Herregud. Pensionsåldern är 66 och de flesta som går i pension är aktiva personer både fysiskt och mentalt.

Tror du menar 83.
 
Jag känner några och de är samtliga 55-65
Och jag är 38 och tycker piffig är ett rätt användbart ord. Tycker det kryllar av piffiga personer i min närhet, men då tänker jag framför allt på barnen kompisars mammor i 35-45 års åldern som där jag bor (Östermalm, Stockholm) är just väldigt ”piffiga”. Kan inte ens komma på något ord som beskriver bättre vad de är.. önskar tom att jag själv var mer piffig (fixad, uttänkt, dyr, hel & ren osv…)
 
Men det förstår du väl att barn ska läsa Bröderna Grim och Pelle Snusk och annat uppbyggligt. Lära sig att världen är en hirarki, lära sig sin plats och att slicka uppåt och sparka nedåt för att om möjligt med överhetens nåd kanske få behålla den...

(att normisarna aldrig lär sig att alla dessa regler som drabbar oss andra så hårt, egentligen är riktade mot dem själva. Att hålla arbetskraften och konsumenterna i schack genom att begränsa deras värld och måla upp bilden av en "gemensam fiende")
 
Har en ångestperiod samtidigt som det idag är en middag med kompisar jag verkligen sett fram emot. Ska tvinga mig dit och iaf vara med på fördrinken, sen får jag se om jag äter där eller åker hem.

Stör mig så jävulskt på ångesten för det är inget jag kan göra nåt åt idag, grundar sig i att det på kort tid blivit mycket stora utgifter och jag har behövt avboka en sak eftersom jag inte har råd. Personen förstod även om hen blev ledsen men känner mig ändå hemsk. Troligen avbokar jag att hälsa på en släkting innan jul också men då känner jag mig också lite dum, även om vi ska träffas på jul också. Men hoppas det känns lite bättre ikväll. Skulle verkligen behöva en lättsam middag med kompisarna och massa skratt så ångesten glöms bort. Den försökte ta tag i att jag är hemsk som går ut o äter när jag avbokat saken pga inte råd men rent krasst är det stor kostnadsskillnad så går som inte att jämföra. Önskar det gick att utrota all ångest :down:
 
:rofl::rofl::rofl:
Jag är 63 och känner mig inte det minsta mogen för varken piffighet eller ungdomlighet.

Herregud. Pensionsåldern är 66 och de flesta som går i pension är aktiva personer både fysiskt och mentalt.

Tror du menar 83.

Jo, det slog mig sedan att jag tog i för lågt i åldern där :rofl:
Men många av de som brukar vara med i gör-om-mig reportage brukar ofta vara där runt pensionsåldern, plus/minus några år, känns det som :D
 
Jag tror många hotell slutade med det under covid och sedan tog tillfället i akt att helt enkelt inte börja med det igen. Det är bökigt och generar inte lika mycket pengar som när gästerna istället äter i restaurangen.
Så lustigt! På de hotell sambon låg på under pandemin var det tvärtom. Alla hotell hade roomservice, dvs även de som aldrig hade haft det förut, eftersom reglerna förbjöd att de boende samlades i restaurangen. Detta var i Norge.
 
Så lustigt! På de hotell sambon låg på under pandemin var det tvärtom. Alla hotell hade roomservice, dvs även de som aldrig hade haft det förut, eftersom reglerna förbjöd att de boende samlades i restaurangen. Detta var i Norge.
Jag antar att det har mycket att göra med hur länderna skötte det. UK var ju i total lockdown under största delen och då var hotellen inte öppna, men innan, mellan och efter ville de inte att personalen skulle gå in i rummen och att vi skulle ha minimal kundkontakt. En tallrik som används till roomservice färdas ju genom hela hotellet och hanteras av flera olika avdelningar, medan de som serverades i restaurangen under rådande regler när det var öppet i alla fall hölls där.

Jag är i alla fall mycket tacksam. Få saker är så tradigt att städa som rum där folk käkat. :D Många turer fram och tillbaka med disk blir det.
 
Då har jag missförstått den meningen från dig:
"Det jag skrev som du svarade på var att jag tyckte att kyrkan inte skulle få viga (eftersom de beter sig som as) utan att det enbart skulle kunna ske borgerligt även om jag nu inte skrev borgerligt eftersom jag ansåg det vara underförstått."
Där syftade jag på att om kyrkan tycker att det är okej att deras anställda diskriminerar vissa personer så ska kyrkan inte heller få ha vigselrätt, det är helt korrekt men i övrigt menar jag att den person som nekar att viga ett par enbart för att de är homosexuella (avskyr att lägga människor i fack på det viset, människor är såklart inte sin sexualitet men vet inte hur jag ska skriva det begripligt annars) ska inte få viga alls.

För att få det tydligt, om kyrkan tycker att det är okej att deras anställda diskriminerar så bör vigselrätten tas bort från kyrkans svär. Vi kan inte ha en så stor organisation som medvetet och regelbundet diskriminerar människor. Om en enskild präst inte vill viga ett honosexuellt par så ska vigselrätten tas ifrån just den personen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 675
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 225
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 598
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp