Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, kunde låna min brors toppmatade, men orkade inte krångla med el, vatten och avlopp (och plats för den), jag har ju tvättstuga i huset som borde fungera. Tvättar inte många maskiner i veckan heller så egen maskin känns onödigt.

Men visst är det lockande... Men jag antar det är lättare att lämna tvättstugan som jag fann den- skitig. Vem ska klaga när jag är enda personen av 6 hyresgäster som städar och följer reglerna, och som därmed slutar sedan?
Är så glad över att vi har städ som gör "grovjobbet" någon gång i veckan, inklusive tömmer soppsäcken och sånt. Behöver bara ta bort ludd i torktumlaren samt städa undan om jag typ råkar spilla lite tvättmedel någon stans :)
 
Ja du tycker det. Alla präster tycker dock inte att det är något problem att viga homosexuella, utan det är bara en del av dem. Bättre att straffa de som är emot än att ta bort hela grejen.
Tycker jag.
Ja självklart uttrycker jag min åsikt. Jag har inte påstått något annat? Däremot tycker jag att när en biskop uttrycker oro för ett eventuellt tvång är det dags att ta tag i problemet för problemet är inte endel prästers oro då de inte vill viga homosexuella utan att kyrkan inte säger till dem att det här ingår i dina arbetsuppgifter. Gör eller byt jobb. Jag ser ingen skillnad på detta och andra yrken där endel tycker att de borde få skylla på sin personliga tro och därmed inte sköta sitt jobb/utföra alla ingående uppgifter.
 
Senast ändrad:
Ja självklart uttrycker jag min åsikt. Jag har inte påstått något annat? Däremot tycker jag att när en biskop uttrycker oro för ett eventuellt tvång är det dags att ta tag i problemet för problemet är inte endel prästers oro då de inte vill viga homosexuella utan att kyrkan inte säger till dem att det här ingår i dina arbetsuppgifter. Gör eller byt jobb. Jag ser ingen skillnad på detta och andra yrken där endel tycker att de borde få skylla på sin personliga tro och därmed inte sköta sitt jobb/utföra alla ingående uppgifter.
Så lösningen är att ta bort vigselrätten från kyrkan helt och hållet då istället för att straffa de som inte vill viga samkönade.
Förbannat överdriven lösning i mina ögon då det finns många i kyrkan som inte alls står bakom att vägra en sådan sak. Men kollektiv bestraffning är så fint när det drabbar andra än en själv ju.
 
Så lösningen är att ta bort vigselrätten från kyrkan helt och hållet då istället för att straffa de som inte vill viga samkönade.
Förbannat överdriven lösning i mina ögon då det finns många i kyrkan som inte alls står bakom att vägra en sådan sak. Men kollektiv bestraffning är så fint när det drabbar andra än en själv ju.
Men det är ju kyrkan som låter dessa präster göra såhär?
 
Fast krånglet med el, vatten och avlopp hade kanske sparat på din energi i det långa loppet? Det är en stor energitjuv du har, låter det som!
Ja just nu är alla motgångar lite extra energitjuviga, men jag har bott här i 5 år utan att gå i taket varje söndag pga grannarna så jättestor är den kanske inte vanligtvis som tur är. Just nu dock.
 
Men det är ju kyrkan som låter dessa präster göra såhär?
Ja? Lösningen är för inte att ta bort rätten att viga folk, det tror jag kyrkan vill ha kvar. Man kan "straffa" kyrkan på annat sätt än att ta bort något som de flesta präster klarar av att hantera helt normalt och VILL göra och tycker om.
 
Ja? Lösningen är för inte att ta bort rätten att viga folk, det tror jag kyrkan vill ha kvar. Man kan "straffa" kyrkan på annat sätt än att ta bort något som de flesta präster klarar av att hantera helt normalt och VILL göra och tycker om.
Det är ju deras arbetsgivare som gör fel och den som ska skärpa sig. Kan de tillåta alla präster att viga homopar så kanske de kan få tillbaka rätten.
 
Det är ju deras arbetsgivare som gör fel och den som ska skärpa sig. Kan de tillåta alla präster att viga homopar så kanske de kan få tillbaka rätten.
Kanske?
Tänker att det är bättre att sätta press på arbetsgivaren att man inte får diskriminera par på det viset utan måste viga alla. Istället för att fatta beslut som kommer påverka människor som rent faktiskt är oskyldiga och inte står bakom vägra viga homosexuella. Jag tror nämligen att de är så väldigt många fler som inte står bakom än det är som faktiskt vägrar viga homosexuella.
 
Kanske?
Tänker att det är bättre att sätta press på arbetsgivaren att man inte får diskriminera par på det viset utan måste viga alla. Istället för att fatta beslut som kommer påverka människor som rent faktiskt är oskyldiga och inte står bakom vägra viga homosexuella. Jag tror nämligen att de är så väldigt många fler som inte står bakom än det är som faktiskt vägrar viga homosexuella.
Jag tänker att kyrkan inte kommer gå med på det utan att det sätts press på dem, tex genom att ta bort rätten att automatiskt kunna viga folk
 
Så lösningen är att ta bort vigselrätten från kyrkan helt och hållet då istället för att straffa de som inte vill viga samkönade.
Förbannat överdriven lösning i mina ögon då det finns många i kyrkan som inte alls står bakom att vägra en sådan sak. Men kollektiv bestraffning är så fint när det drabbar andra än en själv ju.
Citerar mig själv; Gör eller byt jobb
 
Jag tänker att kyrkan inte kommer gå med på det utan att det sätts press på dem, tex genom att ta bort rätten att automatiskt kunna viga folk
Ja eftersom det ju bara är viktigt för troende att vigas i kyrkan är det ju inte så viktigt om kyrkan kan viga folk, utmärkt alternativ....

Självklart kan man ställa det kravet på kyrkan oavsett om de går med på det eller ej. Lika lite som diskriminering får ske av andra på andra ställen ska den inte ske i en kyrka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 689
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 230
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 693
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 603
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp