Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vikarierar under en kortare period utöver min ordinarie tjänst - och nu har inte underlaget på vik gått in till lön så de har inte registrerat detta. Kommer ju att fixa sig (men kanske inte till denna lönen) men just nu är jag lite putt på att jobba rätt hårt (täcker två 100% tjänster varav en är en ledningstjänst) och inte få betalt för det. 🙄
 
Jag är inte ett fan av att kalla det snökaos heller, men inlägget jag svarade på handlade inte heller om det, utan om hur snön hanteras i Norrbotten, som om det bara var för södra delarna av landet att göra så.
Alltså, jag vet inte om det var/är så i hela Norrbotten. Vid kusten blir det säkert slaskigt och E10 och E4 hålls nog plogade.
 
Häromdagen när jag klev ur duschen så började brandvarnaren varna för batteribrist. Jag tog snabbt fram stegstolen och klättrade upp och tog ner den. Jätteenkelt. Kändes inte vingligt alls.
Men tvärtom går typ inte? Jättevingligt, kan inte hålla i mig, får inte fast brandvarnaren i fästet.
Varför är det så enkelt när man har bråttom för att den tjuter?
 
Jag vikarierar under en kortare period utöver min ordinarie tjänst - och nu har inte underlaget på vik gått in till lön så de har inte registrerat detta. Kommer ju att fixa sig (men kanske inte till denna lönen) men just nu är jag lite putt på att jobba rätt hårt (täcker två 100% tjänster varav en är en ledningstjänst) och inte få betalt för det. 🙄
Dom brukar kunna fixa en extra utbetalning om man står på sig.
 
Häromdagen när jag klev ur duschen så började brandvarnaren varna för batteribrist. Jag tog snabbt fram stegstolen och klättrade upp och tog ner den. Jätteenkelt. Kändes inte vingligt alls.
Men tvärtom går typ inte? Jättevingligt, kan inte hålla i mig, får inte fast brandvarnaren i fästet.
Varför är det så enkelt när man har bråttom för att den tjuter?
För att en hellre ramlar och dör än hör den tjuta en jävla ton till:up:
 
Jaha, tänker det här bli en sådan vecka... Kanske bäst att jag avbokar allt annat som är planerat om det ska fortsätta så här.
Försökte anmäla barnet til en grej. Nej, inte möjligt pga omständigheter.
Fick mitt paket, innehållande 2 av 3 grejer det ska innehålla enligt bekräftelsemailet.
Pratade med läkaren som inte hade fått något av den informationen den andra läkaren skulle skicka.
Det går bra nu.
Ja och jag brände givetvis kakan jag försökte baka :up:
 
Stör mig på folk som typ "höhöhöhöhööhhhö i fjollträsk kan de inte hantera en snöflinga". Själva äger de tre traktorer och en bandvagn och det finns en väg genom byn som ska plogas.
Man ba okej kanon.
Liiite så är det ju 🙈 😉 😘

Men största anledningen till att det blir kaotiskt är ju att det är massor med folk (läs bilister) i vägen för snöröjningen, det är trångt, bökigt och snöröjarflottan som normalt sett räcker till är för liten när det nån gång dimper ner mer än vad som hinns med, snön fortsätter falla och folk med inte allt för gigantisk snökörningsvana fortfarande inte har vett att hålla sig borta från vägarna 🤷‍♀️
 
Liiite så är det ju 🙈 😉 😘

Men största anledningen till att det blir kaotiskt är ju att det är massor med folk (läs bilister) i vägen för snöröjningen, det är trångt, bökigt och snöröjarflottan som normalt sett räcker till är för liten när det nån gång dimper ner mer än vad som hinns med, snön fortsätter falla och folk med inte allt för gigantisk snökörningsvana fortfarande inte har vett att hålla sig borta från vägarna 🤷‍♀️

Alltså nej. Främst är det ju att det finns massa människor här, infrastruktur, massa bussar, tunnelbanor, pendeltåg. Enorma mängder folk som pendlar kommunalt. Sen såklart sämre snöröjning osv. Plus då som du säger, enormt svårt att snöröja gator i innerstan tex pga att typ hela området är boendeparkering.
 
Alltså nej. Främst är det ju att det finns massa människor här, infrastruktur, massa bussar, tunnelbanor, pendeltåg. Enorma mängder folk som pendlar kommunalt. Sen såklart sämre snöröjning osv. Plus då som du säger, enormt svårt att snöröja gator i innerstan tex pga att typ hela området är boendeparkering.
Men största anledningen till att det blir kaotiskt är ju att det är massor med folk (läs bilister) i vägen för snöröjningen, det är trångt, bökigt och snöröjarflottan som normalt sett räcker till är för liten när det nån gång dimper ner mer än vad som hinns med, snön fortsätter falla och folk med inte allt för gigantisk snökörningsvana fortfarande inte har vett att hålla sig borta från vägarna 🤷‍♀️
Precis vad jag skrev 😉
 
Precis vad jag skrev 😉

Svarade främst på din första mening..

Inser att halva min hjärna brunnit upp pga alla dessa norrlands-höhö-skämt om sthlms snökaos :p
Samma personer raljerar över att folk som bor i sthlm är idioter när de kan köpa ett hus i Övre Soppero för 50 k. Man ba okej kanon tack för ditt tips. Alla flyttar till Övre Soppero problem solved! 😅
 
Senast ändrad av en moderator:
Liiite så är det ju 🙈 😉 😘

Men största anledningen till att det blir kaotiskt är ju att det är massor med folk (läs bilister) i vägen för snöröjningen, det är trångt, bökigt och snöröjarflottan som normalt sett räcker till är för liten när det nån gång dimper ner mer än vad som hinns med, snön fortsätter falla och folk med inte allt för gigantisk snökörningsvana fortfarande inte har vett att hålla sig borta från vägarna 🤷‍♀️
Vad ska man göra istället för att ta bilen om man behöver ta sig till jobbet? Och typ all kollektivtrafik är inställd? Är sjukt mkt folk i omlopp i Sthlm så självklart blir det mer trafik och mer människor. Vilket gör snöröjning, framkomlighet etc skitsvårt..Undrar förövrigt också varför Stockholmare per definition skulle ha sämre snöklrningsvana än medelsvensson? Är ju snö varje vinter här också..,
 
Syntolkning:
Jag när jag flyttat till Övre Soppero och livnär mig på att göra memes om ”Stockholmare”

1BBD9A4A-FAF3-4604-8071-A533116BEA2D.jpeg
 
Alltså nej. Främst är det ju att det finns massa människor här, infrastruktur, massa bussar, tunnelbanor, pendeltåg. Enorma mängder folk som pendlar kommunalt. Sen såklart sämre snöröjning osv. Plus då som du säger, enormt svårt att snöröja gator i innerstan tex pga att typ hela området är boendeparkering.
Plus att ute på stora vägar och landsbygd kan man bara ploga ut snön utanför körbanan. Inne i stan måste snön forslas bort
 
Svarade främst på din första mening..

Inser att halva min hjärna brunnit upp pga alla dessa norrlands-höhö-skämt om sthlms snökaos :p
Samma personer raljerar över att folk som bor i sthlm är idioter när de kan köpa ett hus i Övre Soppero för 50 k. Man ba okej kanon tack för ditt tips. Alla flyttar till Övre Soppero problem solved! 😅
Herregud - VAR hittar du dessa människor??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
563
· Visningar
28 262
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 269
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 622
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp