Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag tycker inte att det är värt pengarna, men det är ju bra att man får välja. Jag byter med mitt trogna fälgkors och den lilla domkraften som följer med bilen. Förstår inte hysterin kring däckbyte.

Förutsatt att man är kry i kroppen då som sagt.
Men då måste man ha plats för däcken, och ffa lust och energi till att byta. Att ta en kaffe och kaka på Bildemo när de byter åt mig är mycket trevligare :D åkte dit med hästtransporten också förr.
 
På tal om däckbyte. Sambon byter på typ 15-20 minuter? Han har en garagedomkraft och en mutterdragare. Går snabbare än att åka till en däckverkstad och byta där. Han har bytt på tre bilar och en släp den här säsongen. Jag brukar nästan inte hinna med att rulla fram rätt däck till honom :laugh:
 
Mer angående däckbyte. Jag får högt blodtryck och riskerar att åka dit för dråp varje gång de säger "har du någon som kan hjälpa dig att efterdra bultarna?" (ja, har hänt mer än en gång)
Bättre för hälsan att fixa det själv. :turd:
Fick hjälp av min son som går fordonsgymnasium i år och hans klasskompisar och fick stränga order att börja använda rätt begrepp. Hjulskifte och att man använder spärrskaft redan där så behöver ingen ”efterdra”

Räknar kallt med att mina hjulskiftar dagar är över nu behöver jag bara tvätta och rulla fram hjulen 😍
 
Mer angående däckbyte. Jag får högt blodtryck och riskerar att åka dit för dråp varje gång de säger "har du någon som kan hjälpa dig att efterdra bultarna?" (ja, har hänt mer än en gång)
Bättre för hälsan att fixa det själv. :turd:

Haha det har hänt mig också! Samt den gången gubben på däckfirman på ett nedlåtande sätt frågade mig om jag inte kunde backa in min bil i deras garage för att det skulle gå lättare att köra ut. 🙄 Tre gubbar innan mig hade själva kört in sina bilar utan att backa in. Som hästtjej och gammal utryckningsförare är backning nemas problemas så jag backade upp på rampen medan alla tittade på, gubben skämdes. :p

Har dock mina däck på hotell, mest för att jag inte har någon förvaring.
 
Men då måste man ha plats för däcken, och ffa lust och energi till att byta. Att ta en kaffe och kaka på Bildemo när de byter åt mig är mycket trevligare :D åkte dit med hästtransporten också förr.

Jag var länge "kan själv", har inga fysiska hinder och har absolut ingen platsbrist att förvara däcken. Men sedan fick jag en "unna mig"-känsla att fasen vad skönt ändå att de bara bokar in en tid och så blir det av i tid, så sedan dess har jag haft däckhotell med trevliga och vänliga däckbytare och en liten stund för kaffe och kaka. Fick till och med några karameller i en liten påse senast.

Skulle det legat på mig själv så är det jämt alla "ska bara" på lediga stunder, mörkt och eländigt på kvällarna och andra sysslor att fylla helgerna med. Och så plötsligt känslan att WTF, är det redan december eller kom det redan snö? Nej det får vara bra tomt på kontot innan jag skulle fundera på att dra in på däckhotellets bekvämlighet och återgå till att göra jobbet själv fastän jag kan.
 
Mer angående däckbyte. Jag får högt blodtryck och riskerar att åka dit för dråp varje gång de säger "har du någon som kan hjälpa dig att efterdra bultarna?" (ja, har hänt mer än en gång)
Bättre för hälsan att fixa det själv. :turd:
skulle mitt däckhotell envisas med att säga sånt skulle jag byta däckhotell...

Deras fras är något i stil med 'vi rekommenderar att man efterdrar efter x mil'
 
Min parkeringsgranne som bara inte klarar att ställa sig i mitten av sin p-ruta 🤦‍♀️

Ikväll hade han - återigen - ställt sig nästan på linjen till min ruta.
I och med att våra parkeringsplatser är übertrånga måste man parkera vettigt för att inte skapa problem för bilgrannen bredvid.
På min högra sida står en stor suv vars ägare frågade om det är okej att han ställer sig nära linjen på min passagerarsida i och med att han då backar in sin bil, vilket såklart är helt okej eftersom jag inte berörs på den sidan.

Grannen till vänster (min förarsida) är däremot ett jävla stolpskott. För några veckor sedan hamnade jag bakom honom på vägen innan man svänger in på vår parkering. Han svängde in på sin ruta och parkerade typ 2 cm från min plats, stängde av motorn och gick ut för att sätta i sin laddsladd. Jag hade väntat bakom i min bil medan han parkerade och hade väntat mig att han skulle se hur ojämnt han stod och därefter rättat till det, men nej, så långt upp gick inte hissen 🤦‍♀️
Jag fick gå ur min bil och påpeka för honom att jag får stora problem att komma i och ur min bil när han stjäl så mycket utrymme genom sitt sätt att parkera.

Man kan ju tro att han borde ha lärt sig av sina misstag men nej, ikväll var det precis samma sak igen.
I och med att han kör en leasingbil så är det mer än frestande att nästa gång repa hans bil ordentligt så att han får betala dryga pengar vid återlämning :devil:
 
Det fina med Norrland är ju att det sällan blir slask och smält-fryst i flera lager. Det är inte snön i sig som kaosar det söderut utan de ojämna temperaturerna som gör det omöjligt att hantera snön på ett vettigt sätt. Men med klimatförändringarna så får väl Norrland snart också samma problem, tyvärr.

15 min utanför city har vi såhär mkt snö nu. 😄 Den är dessutom slaskig och snorhal att bara gå på. 😅 Grävde fram bilen i förebyggande syfte innan den fryser fast bakom plogvall.
 

Bifogade filer

  • F34F02C8-B1A4-4FDB-8383-F1AEC9442ABE.webp
    F34F02C8-B1A4-4FDB-8383-F1AEC9442ABE.webp
    129,3 KB · Visningar: 65
Är det inte lite märkligt att den stora snackisen nu verkar vara att öl inte kommer serveras under fotbolls-VM? Känns som att det vore rimligare att diskutera bristen på demokrati hos värdlandet snarare än bristen på öl vid matcherna? Liksom folk surar för att de inte får sin fotbollsöl medan hbtq-personer riskerar dödsstraff och kvinnor har manliga förmyndare. Rimligheten?
 
Är det inte lite märkligt att den stora snackisen nu verkar vara att öl inte kommer serveras under fotbolls-VM? Känns som att det vore rimligare att diskutera bristen på demokrati hos värdlandet snarare än bristen på öl vid matcherna? Liksom folk surar för att de inte får sin fotbollsöl medan hbtq-personer riskerar dödsstraff och kvinnor har manliga förmyndare. Rimligheten?
Såg en artikel om en kvinnlig fotbollsspelare med regnbågsgrejs om armen (vet ej vad det heter). Kollade en snabbis i kommentarsfältet men blev så förfärad att jag inte orkade läsa fler än ett par stycken. Fy fan vilka grisar till människor det finns.
 
Städade min bil för några månader sen och la ”allt övrigt” i en ikeapåse i bilen. Däribland min snöborste. Så tog jag ur påsen ur bilen pga skulle åka långt med hundar packning medresenär osv. Hemma hos mina föräldrar.

Såååå nu står min bil här hemma i stil med bilen på bilden ovan och jag har ingen borste 🤓🤓
 
Skulle byta piercing i näsan nu när den är så sårig och svullen (ja den är jättesvullen). Det gick sådär bra. Tänkte att stav kanske inte är så i vägen som ringen just nu, men där fick jag tänka om. Näsan är så svullen att jag inte får igenom staven. Bara att sätta tillbaka ringen igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
28 099
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 261
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 622
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp