Min parkeringsgranne som bara inte klarar att ställa sig i mitten av sin p-ruta
Ikväll hade han - återigen - ställt sig nästan på linjen till min ruta.
I och med att våra parkeringsplatser är übertrånga måste man parkera vettigt för att inte skapa problem för bilgrannen bredvid.
På min högra sida står en stor suv vars ägare frågade om det är okej att han ställer sig nära linjen på min passagerarsida i och med att han då backar in sin bil, vilket såklart är helt okej eftersom jag inte berörs på den sidan.
Grannen till vänster (min förarsida) är däremot ett jävla stolpskott. För några veckor sedan hamnade jag bakom honom på vägen innan man svänger in på vår parkering. Han svängde in på sin ruta och parkerade typ 2 cm från min plats, stängde av motorn och gick ut för att sätta i sin laddsladd. Jag hade väntat bakom i min bil medan han parkerade och hade väntat mig att han skulle se hur ojämnt han stod och därefter rättat till det, men nej, så långt upp gick inte hissen
Jag fick gå ur min bil och påpeka för honom att jag får stora problem att komma i och ur min bil när han stjäl så mycket utrymme genom sitt sätt att parkera.
Man kan ju tro att han borde ha lärt sig av sina misstag men nej, ikväll var det precis samma sak igen.
I och med att han kör en leasingbil så är det mer än frestande att nästa gång repa hans bil ordentligt så att han får betala dryga pengar vid återlämning