Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick att skriva fritext.

Hade ju blivit jobbigt annars eftersom långt ifrån alla yrkestitlar finns i deras system. Det är en detalj jag inte gillar. Man kan inte heller skriva in den rätta titeln. Det går heller inte att skriva in alla kompetenser man har. Linkedin är gjord av kontorsfolk för kontorsfolk.
Om jag vore i dina skor så skulle jag då skriva några nyckelord som speglar mina mest relevanta kompetenser och ha det som rubrik. (I mitt fall hade det t ex varit "design, analys och rapportering av undersökningar".) Att man är öppen för möjligheter säger ju ingenting om vilka möjligheter eller vad man kan, så risken är att någon som faktiskt behöver precis dig ändå råkar scrolla förbi.
 
Om jag vore i dina skor så skulle jag då skriva några nyckelord som speglar mina mest relevanta kompetenser och ha det som rubrik. (I mitt fall hade det t ex varit "design, analys och rapportering av undersökningar".) Att man är öppen för möjligheter säger ju ingenting om vilka möjligheter eller vad man kan, så risken är att någon som faktiskt behöver precis dig ändå råkar scrolla förbi.
Bra idé.

Det svåra blir väl att komma på vad jag ska skriva. Jag kan ju liksom tänka mig flera väldigt olika yrken.
 
Hundägaren med en superreaktiv och genomouppfostrad lanka som envist går samma (korta) runda tätt förbi vår tomt fyra gånger per dag trots att hunden lackar ur fullständigt om mina är ute så jag måste kalla in mina hundar istället eftersom den såklart får igång dem också. Nog måste det finnas NÅN (lite längre kanske?) runda i hela byn man skulle kunna gå som INTE är precis vid vårt staket?
 
Varför blir det såhär när jag haft båda pluttarna i lika länge? 🤯


FA232A34-1EEB-4C67-A781-145AE57B0DCE.webp
 
Idag blev jag uppring av en mäklare igen, trots att jag är nixad. Har tidigare skrivit om mäklarfirman som ringde minst en gång om året trots att jag bett dem lämna mig ifred och blockerat varje nummer de använt efter att jag messat och bestämt tackat nej till ytterligare kontakt. Den firman anmälde jag tillslut till Nixnämnden där jag fick rätt. Nu har jag anmält dagens samtal också. När jag sa att jag var nixad sa han bara "oj" och hade inte ens vett att be om ursäkt.
 
Nya Living Planet Report från WWF visar att planetens biologiska mångfald befinner sig i ett akut nödläge. Sedan 1970 har populationerna av vilda ryggradsdjur – däggdjur, fiskar, fåglar, groddjur och kräldjur – minskat med i genomsnitt mer än två tredjedelar, 69 procent.

Sötvattenlevande djur som fiskar och groddjur har drabbats hårdast, med en genomsnittlig minskning på 83 procent.

Det syns skillnader i trenderna mellan olika regioner, där de största nedgångarna sker i tropiska områden. I Syd- och Mellanamerika har populationerna av vilda ryggradsdjur på knappt 50 år minskat med dramatiska 94 procent.

https://www.dn.se/sverige/larmrapport-massdoden-av-vilda-ryggradsdjur-okar/

😱😱😱
 
FOLKDOMSTOLEN
Skulle det inte vara så skrämmande att dessa människor får gå lösa bland annat folk så skulle jag mest tycka att det var en tomtig grupp 🤦‍♀️

Märker att det kanske blev lite luddigt när jag skrev i affekt. Det är alltså en grupp på facebook. En sådan där som säger "sanningen" och är full av klimatförnekare, antivaxxare, rysstroll och nyttiga idioter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 233
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 698
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 694
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 258
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp