Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Döööör, sitter på ett TRE timmar långt "möte" /presentation där de som håller i det hela läser varje mening på sina power points.
Ingen detalj för obetydlig för att lämnas onämnd.

Tack så väldigt mycket också för att ni valde att lägga detta precis vid lunchtid.
 
Vaknar av lövblås, de väckte mig igår också men iallafall kl 13. Hade behövt sova 2h till men nu kört.
Går upp, äter kvarg och reflekterar över att de är tyst? Japp dom var nog här enbart för att väcka mig 🥵
 
Åh fy, jag har varit med om sådana på tekniska konferenser. Det är verkligen själadödande :laugh:
Ja fy Bubblan. Det här är såååå tråååkiiiiiggggttt.
Personerna mal på och mal på.

Jag brukar ta anteckningar för att hålla mig alert, men idag är det bara absurt.
En person har statistikfört antalet tjänstesamtal hen fått under en månad och redogör nu i detalj för detta. Intresseklubben antecknar!!
 
Ja fy Bubblan. Det här är såååå tråååkiiiiiggggttt.
Personerna mal på och mal på.

Jag brukar ta anteckningar för att hålla mig alert, men idag är det bara absurt.
En person har statistikfört antalet tjänstesamtal hen fått under en månad och redogör nu i detalj för detta. Intresseklubben antecknar!!

På tekniska konferenser är det så pinsamt uppenbart att en del föreläsare (i synnerhet från universitet) satt ihop något bagatellartat för att få åka på konferens (dvs festa på arbetstid) :rofl:

På branschkonferenser är det party rakt av, utan ursäkter. Vid ett tillfälle söp ett finskt borrbolag min fd chef från Australien under bordet rejält. Jag har aldrig sett honom full före eller efter det! :laugh:
 
Alla där det finns lövträd 🤣 Sen är det inte jättedramatiskt, mest störigt att sitta på en vagn som måste vänta för att den före står och slirar. Jag tycker dock de är duktiga på att städa undan löven så att det blir mindre påverkan.

Tex Sannabacken är ökänd för det men det finns lite andra ställen som är drabbade med. All spårbunden trafik kan råka ut för det

Jag har faktiskt aldrig varit med om det under åtminstone trettio år av stadigt spårvagnsåkande! (Nå, jag minns i och för sig inte så mycket av de allra första förstås :D) Men jag har kanske aldrig heller åkt uppför just Sannabacken vid denna årstiden.

Däremot har jag många gånger varit med om bussar som inte kan ta sig uppför backar när det är vinterväglag. När naturgasbussarna fortfarande gick hände det även att de inte kunde ta sig upp för sagda backar om det var för varmt ute, men de var väldigt få och gick nog faktiskt endast på min busslinje.
 
Jag har faktiskt aldrig varit med om det under åtminstone trettio år av stadigt spårvagnsåkande! (Nå, jag minns i och för sig inte så mycket av de allra första förstås :D) Men jag har kanske aldrig heller åkt uppför just Sannabacken vid denna årstiden.

Däremot har jag många gånger varit med om bussar som inte kan ta sig uppför backar när det är vinterväglag. När naturgasbussarna fortfarande gick hände det även att de inte kunde ta sig upp för sagda backar om det var för varmt ute, men de var väldigt få och gick nog faktiskt endast på min busslinje.
bussar som inte tar sig upp för backar är en klassiker, tror det hänt i nästan alla städer jag bott i utom möjligtvis de på slätten 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 740
Senast: Linta
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 699
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 262
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp