Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senaste dagarna när jag skrivit nåt på dator eller padda så har jag hela tiden träffat fel och skrivit ö när det ska vara ä.
 
Hörde ett brak i sovrummet.
1665485673923895115062600601130.webp

Det var den persiennen det.
Och fönstret går inte öppna..
 
Fattar inte. Finns 2 diskmaskiner på varje sida, ingen av dom är full 🙄
Fick vaktmästaren att skicka ut ett mail, nästa får väl bli en lapp.
Visa bifogad fil 102745
Jag har många gånger funderat på hur sådana människor tänker. Hur menar de att deras disk ska förflytta sig ned till diskmaskinen? Tänker de att jag är så viktig att min tid ska inte läggas på sådant? Eller hur har de tänkt att saker ska fungera?
 
Att jag känner mig så stressad. Jag fattar inte hur folk orkar med sina liv. Jag har en knepig arbetssituation och jag vet att den är starkt bidragande till att jag känner den stress jag gör, men ändå. Hur orkar folk med jobb, träningar, träffa vänner och sköta hem och matlagning? De som hinner allt det och dessutom har barn borde på riktigt få en guldstjärna.
 
Stör mig på att folk alltid bara ger min ena hund komplimanger. Det gör mig faktiskt ledsen. Hundarna förstår såklart inte, men det gör jag, plus att jag tror att det ändå påverkar hur folk bemöter dem.
Vad för typ av komplimanger? Tänker att man faller för olika saker och känner man inte djuren så är det lätt att man ger komplimanger till den som passar in på det man själv uppskattar?
Om jag tar katter som vi har haft så har ju vissa haft ett vackrare yttre än andra och vissa har varit gästvänligare än andra.
 
Att jag känner mig så stressad. Jag fattar inte hur folk orkar med sina liv. Jag har en knepig arbetssituation och jag vet att den är starkt bidragande till att jag känner den stress jag gör, men ändå. Hur orkar folk med jobb, träningar, träffa vänner och sköta hem och matlagning? De som hinner allt det och dessutom har barn borde på riktigt få en guldstjärna.
Jag känner nej inte stressad men trött. Orkar verkligen ingenting. Fattar verkligen hur andra Orkar. Jag är i nån tröttthetsfas där jag är ännu tröttare än vanligt. Och då är jag liksom ändå tröttare än vad som är normalt. Kroppen värker av trötthet, jag kommer knappt ur sängen ögonen går mer eller mindre I kors och det spelar ingen roll hur mycket eller bra jag sover, för jag känner mej ändå som om jag hade dygnat.
 
Det är då man låter skiten stå och bara diskar sin egen. Om man har gemensamma så tar man med en egen så till slut så måste någon ta tag i skiten om dom vill ha nått att dricka ur

Det är ju mitt jobb som städerska att det ska se fint ut så hade sett lite illa ut om jag bara lämnade, hade nog blivit ett berg 😅

Jag tog koppen och gick till den som lämnat den i diskhon och ställde koppen på deras skrivbord och sa "du glömde den här".😇

Hade jag vetat vems kopparna var hade jag lätt gjort det, men vi är över 200 personer på kontoret så lite svårt :D
 
Men hur kan det vara möjligt. Jag har ett stort gammalt hus som drar kallt överallt. Eldar jag I vedspisen blir den het på kanske 20-30 minuter. Sen håller den sig några timmar. (@MissFideli det är några timmar jag menar med "kort tid")

Den höjer tempen i rummet rejält.

Missfideli jag undrar vilken typ av ved du eldat med? Det påverkar enormt mycket. Speciellt om veden inte är tillräckligt torr.
Spisen ser rätt liten ut och den kanske behöver ny lera? Några tegelstenar i ugnen som hjälper till att hålla värmen + några på plattorna och en liten fläkt som fördelar värmen?

Vedspisen jag hade när jag bodde i ett bruk hade en spiskåpa som svalde all värmen när jag eldade i järnspisen så det var rätt meningslöst och slöseri med ved.
 
Vad för typ av komplimanger? Tänker att man faller för olika saker och känner man inte djuren så är det lätt att man ger komplimanger till den som passar in på det man själv uppskattar?
Om jag tar katter som vi har haft så har ju vissa haft ett vackrare yttre än andra och vissa har varit gästvänligare än andra.
Utseendet framför allt, även om vissa som känner hundarna har en favorit de med.

Alltså, min ena hund är kanske en mer uppenbar skönhet, men jag tycker min andra är lika vacker på sitt sätt.

Jag vet att detta är en lite tramsig och irrationell och småaktig och kontrollerande sida av mig, men jag tar illa upp till slut eftersom enskilda kommentar för en person blir ett tydligt mönster för oss. Jag tror också att det gör att folk ger den ena hunden mer uppmärksamhet, mer vänlighet, mer klappar etc. (Vilket såklart inte måste men kan upplevas positivt av hunden.) Och jag vet ju att min andra hund förtjänar det lika mycket.
Det blir liksom svårt att glädjas åt den uppmärksamhet första hunden får.
 
Utseendet framför allt, även om vissa som känner hundarna har en favorit de med.

Alltså, min ena hund är kanske en mer uppenbar skönhet, men jag tycker min andra är lika vacker på sitt sätt.

Jag vet att detta är en lite tramsig och irrationell och småaktig och kontrollerande sida av mig, men jag tar illa upp till slut eftersom enskilda kommentar för en person blir ett tydligt mönster för oss. Jag tror också att det gör att folk ger den ena hunden mer uppmärksamhet, mer vänlighet, mer klappar etc. (Vilket såklart inte måste men kan upplevas positivt av hunden.) Och jag vet ju att min andra hund förtjänar det lika mycket.
Det blir liksom svårt att glädjas åt den uppmärksamhet första hunden får.
Förstår dina ”mammakänslor” men jag förstår också folk som inte är dom så nära.
 
Det är ju mitt jobb som städerska att det ska se fint ut så hade sett lite illa ut om jag bara lämnade, hade nog blivit ett berg
Lämna en fet påminnelseskylt. Det gjorde vi när jag städade på en fabrik. På ena avdelningen så var det fruktansvärt grisigt på herr-toan. Vi tröttna på att torka piss. Det var tydligen en manlig rättighet att stå och pinka även om man inte kunde träffa rätt. Många kränkta män där en stund, men det blev mycket bättre sen.
 
Lämna en fet påminnelseskylt. Det gjorde vi när jag städade på en fabrik. På ena avdelningen så var det fruktansvärt grisigt på herr-toan. Vi tröttna på att torka piss. Det var tydligen en manlig rättighet att stå och pinka även om man inte kunde träffa rätt. Många kränkta män där en stund, men det blev mycket bättre sen.
Ååååh det stör mig så otroligt mycket! Män som inte kan träffa en stor jävla toalettskål när de pinkar. Hur svårt kan det vara att antingen sikta rätt eller sätta sig ner?

Det värsta var när ungar på en skola jag städade fick för sig att bajsa i sanitetspåsarna och handfatet. Fy fan var arg jag var då!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 928
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 700
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 263
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp