Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lämna en fet påminnelseskylt. Det gjorde vi när jag städade på en fabrik. På ena avdelningen så var det fruktansvärt grisigt på herr-toan. Vi tröttna på att torka piss. Det var tydligen en manlig rättighet att stå och pinka även om man inte kunde träffa rätt. Många kränkta män där en stund, men det blev mycket bättre sen.
Tydligen minskar urinen på fel ställe om det finns något att sikta på nere i toalettstolen. Jag läste om en toalett där det fanns en rita fluga nere i skålen och då lyckades de flesta kissa "rätt". på jobbet har jag ibland lekt med tanken att ta en vattenfast tuschpenna och rita på porslinet. :D

Som det är nu så håller jag noga koll på pölarna nedanför toaletten när jag behöver gå själv och inser hur bortskämd jag var med ex som alltid satt ner. :meh:
 
Jag har en väninna jag känner väldigt väl. Hon är inte feminist för hon - väldigt kort och förenklat - tycker att det har "gått för långt" och det kan vi ha liiiivliga diskussioner om. Det som är intressant i hennes fall är att hon har den mest jämställda relationen av alla människor jag stött på! Hon och mannen tjänar lika mycket, de fördelar hushållsuppgifter och barngrejer. De har delat mitt av på föräldraledigheten och vabb och han har nu gått ner i arbetstid för att få det här med barnen att att gå ihop. Med mera med mera. Jag vet detta för vi är nära i vardagen. Och insåg plötsligt att hon lever i sin lyckade bubbla och ser inte andras liv. För henne är det här det normala, det är så här människor lever. Och det gör mig både superglad och störd...
 
Jag hämtade ut ett paket, och tänkte att jag efter en tung dag kan unna mig att köpa något riktigt gott i den lite dyrare affären med stort utbud.

Jag blev förskräckt, vad hade egentligen hänt med affären? Hyllorna var lite halvtoma, grönsakerna sorgsna, och det var inte alls så snyggt och ordnat som det alltid har varit. Inte hittede jag riktigt något jag var sugen på heller, så efter en stunds velande framför kexhyllan begav jag mig hem med min kyckling och mitt i butiken bakta bröd.

Väl hem kommen luktar kycklingen skumt, och brödet har mystiskt hård skorpa, inte kan det väl vara från igår? O_o Förstår inte vad som hänt med den tidigare så utmärkta butiken. :down:
 
Utseendet framför allt, även om vissa som känner hundarna har en favorit de med.

Alltså, min ena hund är kanske en mer uppenbar skönhet, men jag tycker min andra är lika vacker på sitt sätt.

Jag vet att detta är en lite tramsig och irrationell och småaktig och kontrollerande sida av mig, men jag tar illa upp till slut eftersom enskilda kommentar för en person blir ett tydligt mönster för oss. Jag tror också att det gör att folk ger den ena hunden mer uppmärksamhet, mer vänlighet, mer klappar etc. (Vilket såklart inte måste men kan upplevas positivt av hunden.) Och jag vet ju att min andra hund förtjänar det lika mycket.
Det blir liksom svårt att glädjas åt den uppmärksamhet första hunden får.

Jag fattar precis hur du menar! Har alltid stört mig när någon bara kommenterar en av mina hästar med att den är fin eller speciell. Alla borde tycka att alla mina tre hästar är fantastiska (för det ÄR de ju, var och en för den just han är!)
 
Jag stör mig på att jag inte minns hur lång tid det brukar ta att komma tillbaka till normalnöjdhet. Något bra händer, man är extra glad ett tag, sen återgår man till normalläge. Något dåligt händer, man är ledsen ett tag, sen återgår man till normalläge. Den principen. Jag har tillräcklig erfarenhet för att veta att det i allra högsta grad gäller även mig, men jag minns inte hur lång tid det brukar ta.

Just nu är jag så sjukt bitter, trots att 90% av livet är objektivt jättebra. Blir mest trött på mig själv.
 
Har en kollega som verkligen ger mig klåda och andnöd, det räcker med att han är här samtidigt som mig som jag irriterar mig. Det är sammantaget en massa småsaker som kryper under skinnet på mig. :crazy::banghead:
Vet precis hur det är. Har en som jobbar måndag/tisdag. Skulle nästan kunna erbjuda mig jobba helgen om det gick istället för att slippa. Imorse gapade det om en inhyrd som kom ombytt till jobbet. Vederbörande skulle visa hen omklädningsrummet för att hen skulle hänga jackan. Fast vi har två klädhängare jag trodde man hängde jackor där men tydligen inte.
 
Uppdrag granskning. Det har säkert varit så förr, utan att jag reagerat på det, men tycker att de blivit så obehagliga! Liksom dyka upp på mässor och vägra gå från montrar, följa efter människor som går därifrån, vänta 10 timmar i ett garage på en persons arbetsplats. Alltså jag hade kunnat vara 100% oskyldig, men tycka det var otroligt obehagligt och inte velat säga någonting om någon "trycker upp en" mot väggen på sånt sätt.
Men med det sagt, om jag vore oskyldig så vet jag ju att det är mycket bättre att bara svara på frågorna på en gång istället för att gömma mig ^^
 
Det går bra nu :meh: inte. Fick avboka veterinären och hältutredningen. När jag vaknade så snurrade det och jag mådde illa. Tänkte att mat kanske hjälper, men icke. Höll på att spy i stället. Fick dock i mej maten men det snurrar fortfarande. Sätta sig i bilen finns inte på kartan. Kändes lite bättre när jag gick ut i friska luften och pinkade Leffe. Lite, inte mycket. Nu är det sängen igen. Är så arg för att jag inte kan komma i väg till veterinären. Har väntat länge på den här tiden för han var på semester. Hoppas jag får ny tid väldigt snart.
 
Att sidor som säljer taklampor inte anger saker som hur lång sladd den har, om den är dimbar, om den är höj- och sänkbar eller hur den är tänkt att monteras.
Hur den ser ut framgår ju av bilden, men jag vill veta om jag kan få upp den i taket utan att behöva ta hem snickare och elektriker.. :meh:
 
Att sidor som säljer taklampor inte anger saker som hur lång sladd den har, om den är dimbar, om den är höj- och sänkbar eller hur den är tänkt att monteras.
Hur den ser ut framgår ju av bilden, men jag vill veta om jag kan få upp den i taket utan att behöva ta hem snickare och elektriker.. :meh:
Du ska ju bara köpa saker på utseende, inte sådant trivialt som funktion...
Du har inte fattat vad som är det viktiga i dagens samhälle. :rolleyes:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 928
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 700
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 263
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp