Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att Linkedin är så jävla yxigt. Det går inte att ange att man är arbetslös.
Menar du.i delen som är som ett CV? Där räcker det i sådana fall med att det senaste jobbet har ett slutdatum angivet, så förstår läsaren att du inte har någon pågående anställning.
 
Heter det inte "available for new positions" /"looking for new opportunities" på LinkedIn-språk
På svenska heter det att man är öppen för nya möjligheter. Typ så. Och så fyller man i vad man söker för jobb, men det går inte att välja rätt titlar. Det går heller inte att ta bort infon om det senaste jobbet jag haft. Jobbar ju inte kvar, men det ser ut så.

Min profilbild reflekterar dock att jag söker jobb.
 
Menar du.i delen som är som ett CV? Där räcker det i sådana fall med att det senaste jobbet har ett slutdatum angivet, så förstår läsaren att du inte har någon pågående anställning.
Hittade cv efter många om och men. Men tycker ändå det är knepigt när det står en titel jag inte längre har under mitt namn.
 
Hittade cv efter många om och men. Men tycker ändå det är knepigt när det står en titel jag inte längre har under mitt namn.
Om du menar din "rubrik" så ska den också gå att byta ut. "Redigera intro" heter det i appen. Jag kom dit genom att klicka på en pennsymbol nära toppen av min profil.
 
Bra att det gick! :) Går det att skriva fritext, eller fick du välja mellan fasta alternativ?
Det gick att skriva fritext.

Hade ju blivit jobbigt annars eftersom långt ifrån alla yrkestitlar finns i deras system. Det är en detalj jag inte gillar. Man kan inte heller skriva in den rätta titeln. Det går heller inte att skriva in alla kompetenser man har. Linkedin är gjord av kontorsfolk för kontorsfolk.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 740
Senast: Linta
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 699
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 262
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp