Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
I klass med att köpa parfym som man luktat på flera gånger och även provat. Men när man väl har köpt parfymen så luktar den nått helt annat, nästan så man vill spy. Och i det/dom här fallet/fallen så var det rätt parfym/er.
Precis!
Jag är helt (typ) säker på att jag testluktat denna innan och att den var god, men nu var den inte det längre - OCH luktade jättestarkt!
 
Kastade mig in till kontoret eftersom det plötsligt stod att leveransen vi väntar på måndag i själva verket ska komma idag. Nu sitter jag här i all min ensamhet och inser att jag inte har en susning om när, hur eller om paketet faktiskt kommer att dyka upp. Det står bara "out for delivery" sedan 07:14 i morse och spårningsnumret fungerar inte. När jag ringde kundservice hamnade jag på ett ställe i Inverness, som inte kunde hjälpa mig men gav mig ett telefonnummer till kontoret med ansvar för min region. De visade sig dock sitta i Oban och kunde inte heller hjälpa mig, så jag fick ett tredje telefonnummer vilket i sin tur leder till en "xxx is not available right now". Jahapp. Inte vågar jag gå och handla lunch heller, för lagen om all världens jävlighet skulle förmodligen se till att leveransen dyker upp exakt under de 7 minuter jag är borta :meh:
Hur gick det? Tycker mig minnas en liknande situation tidigare, när du var sjuk också! Eller missminner jag mig? 🤔
 
Letar häst och får lite lätt spunk på alla dessa "inget pris, pris vid seriöst intresse, 123456, lägg ett rimligt bud, pris diskuterbart". HUR vet jag om jag om jag är intresserad om ja inte vet om hästen ligger inom min budget? Vad är ett rimligt bud?

Skriv vad du vill ha för hästen och gör livet lättare för alla!
 
Letar häst och får lite lätt spunk på alla dessa "inget pris, pris vid seriöst intresse, 123456, lägg ett rimligt bud, pris diskuterbart". HUR vet jag om jag om jag är intresserad om ja inte vet om hästen ligger inom min budget? Vad är ett rimligt bud?

Skriv vad du vill ha för hästen och gör livet lättare för alla!
Håller helt med! Liksom varför sätter man inte ut pris? ”Åh jag vill nog ha 100 000kr, men jag sätter inte ut pris. Hoppsan jasså du bjöd 200 000, så bra för mig!” Tror inte det går till så!
 
Hur gick det? Tycker mig minnas en liknande situation tidigare, när du var sjuk också! Eller missminner jag mig? 🤔
Vad gullig du är, och jädrar vilket minne du har! Den dagen hade jag till och med glömt (förträngt) själv, fy tusan vad arg jag var då och vad dåligt jag mådde! Idag blev det inte alls lika illa, leveransen dök upp vid 14-snåret och sen kunde jag gå och köpa lunch :)
 
Håller helt med! Liksom varför sätter man inte ut pris? ”Åh jag vill nog ha 100 000kr, men jag sätter inte ut pris. Hoppsan jasså du bjöd 200 000, så bra för mig!” Tror inte det går till så!
Ja man ja! Vissa hästar kan jag ju luska ut att de är över min prisklass men då blir det istället extra irriterande att behöva se de i mitt flöde.
Jag har ju valt bort de för jag har inte råd, hur mycket jag än vill.
 
Mitt liv, min kropp som är fullständigt värdelös, en viss 3 åring som verkar tro att vi är siamesiska tvillingar och ska vara på mig heela tiden. Dygnet runt. Klockan är tre på natten, hon vägrar sova och ska bara klänga
Lyckades skicka iväg det innan jag ens skrivit klart, sedan gick det inte att ändra. Kan inte ligga i sängen, minsta lilla sambon rör sig och det går som en brinnande stöt i rygghelvetet. Vet inte hur man ska beskriva det. Kan inte sitta i soffan utan att behöva ändra ställning precis hela tiden på grund av ryggeländet. Hade lyckats somna när jag lade mig (vid midnatt) men vaknade två igen av dottern som hade öronvärk. Upp och ge henne alvedon, hon somnade till slut om men jag kunde ju bara glömma att få sova.
Sambon jobbar 12 timmars pass lördag, söndag så jag blir själv med allt här hemma. Blir ju roligt efter den här natten 🥱😑😑 Grabbarna får hjälpa mig och sedan får det bli en lugn dag. Hoppas jag.
 
Vad gullig du är, och jädrar vilket minne du har! Den dagen hade jag till och med glömt (förträngt) själv, fy tusan vad arg jag var då och vad dåligt jag mådde! Idag blev det inte alls lika illa, leveransen dök upp vid 14-snåret och sen kunde jag gå och köpa lunch :)
Så skönt!
Jag har en tendens att minnas saker, och jag tyckte så synd om dig då 🤗
 
I tre dagar har jag parkerat om den svarta cykeln i cykelstället så jag kommer åt min cykel! 🤔


12779928-DC9A-40B4-A2AB-CC1D8CBF5B44.webp
 
Jag stör mig på att jag inte kan sluta kolla på hästnet. Jag ska absolut inte ha en ny häst eller ponny nu, har inte råd eller möjlighet. Ändå kan jag inte låta bli att sukta efter en fin liten b-ponny till körning.. Eller en nordsvensk.. Eller kanske en shettis..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 230
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 691
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 693
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 257
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp