Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hjärna. Som vill påminna mig om saker och få mig att känna mig sjukt pinsam. Typ såhär (fast just nu på dagen) :grin:

6E3CB4AA-F34D-4566-8F2B-D7A787BD4FB7.webp
 
Min hjärna. Som vill påminna mig om saker och få mig att känna mig sjukt pinsam. Typ såhär (fast just nu på dagen) :grin:

Visa bifogad fil 103063
Min hjärna också. Nyligen påminde den mig om någon dum formulering i ett brev för över 20 år sedan. Men sedan kom hjärnan på att nämen hallå, personen du skrev till är nu avliden! Då kanske det brevet inte är så farligt mer! Väldigt konstigt argument för att lugna ner sig själv, men av någon anledning kändes det lite bättre.
 
Min hjärna också. Nyligen påminde den mig om någon dum formulering i ett brev för över 20 år sedan. Men sedan kom hjärnan på att nämen hallå, personen du skrev till är nu avliden! Då kanske det brevet inte är så farligt mer! Väldigt konstigt argument för att lugna ner sig själv, men av någon anledning kändes det lite bättre.
Ja men varför är man sådär?! Jag tänker också på en liknande sak som är helt oväsentlig. Och jag har pratat med personen flera gånger efter det och hon har aldrig hintat om att jag skulle vara pinsam. Snarare tvärt om. Men istället vill hjärnan bara fokusera på det istället för de bra sakerna, i alla fall just idag 🤦‍♀️
 
Han löste av mig 18:45 och efter en kort avlämning kunde jag köra hem. :)
När skulle du sluta då? Har en störig person på jobbet. En person som gör i stort sett allt utom det den skall göra. Men det bästa var häromdagen då vederbörande stog och sopade golvet precis bredvid en vagn full med obränd pulverlackat gods. Typ grundkurs 1a å lackering. Att fick målas om. Saker kastas som används bara för vederbörande tror tycker och anser att det är skräp. Jag får ständigt packa om saker som den personen gjort som den tycker trotts att de blivit tillsagd göra som den ska. :devil: :devil:
 
När skulle du sluta då? Har en störig person på jobbet. En person som gör i stort sett allt utom det den skall göra. Men det bästa var häromdagen då vederbörande stog och sopade golvet precis bredvid en vagn full med obränd pulverlackat gods. Typ grundkurs 1a å lackering. Att fick målas om. Saker kastas som används bara för vederbörande tror tycker och anser att det är skräp. Jag får ständigt packa om saker som den personen gjort som den tycker trotts att de blivit tillsagd göra som den ska. :devil: :devil:
På helgerna börjar vi 07 eller 19, men vi försöker vara där till ca 06:45 eller 18:45. Oavsett när vi börjar vardag som helg brukar han komma max 5 minuter tidigare, oftast på klockslaget och emellanåt senare utan att meddela sig vilket jag tycker hör till god ton.

En annan kollega kunde inte förstå att han satte sig i lunchrummet istället för att lösa av men det var ok för mig, jag hade ändå inte tänkt komma in en timme tidigare eller jobba en timme längre i morgon, men det är extra störigt de gånger han ska lösa av efter ett nattskift och man sitter och väntar och vet att ibland om vi sitter med avlämning på telefon så är man kanske inte klar förrän närmare 07:30 för han kan inte komma in tidigare och starta upp alla system så vi kan ta avlämningen till 07. :meh:
 
Jag ska sälja något;
Sadel. De ska mätas, längd, bredd, anläggningsyta, (har med bomvidd både i storlke och gradantal och såklart sitsens tum) mer foton fast jag har 5 i annonsen. Berätta vilken häst den passar på, vilken människa de passar till 🤪
3500 gav jag för bara sadeln men nu ingår gjord, stigläder och knappt använda sprenger bow balance stigbyglar. Men priset ska sänkas, jag ska bjuda på frakt eller köra den till köparen.
Sen slutar de svara

Jag vill köpa något;
Bestämt att jag vill ha den, den passar och utsatt pris tycker jag är ok.
Skriver och kan hämta även om det är 15 mil bort.
Får inget svar.

Konstigt man köper nytt (inte)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 230
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 691
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 693
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 257
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp