Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag har stört mig på detta förr men det är så återkommande. Folks totala oförmåga att inse farorna i att ha kroniskt överviktiga hästar, att ens se övervikten och sen komma och säga att det skulle vara farligare att tex min relativt normalviktiga häst skulle gå ner i vikt.

Jag önskar mig en hästvåg och någon som alla skulle lyssna på som säger vad ungefärlig idealvikt på alla hästar är. Men det lär ju inte hända.
 
Jag är förkyld (rejält) för andra gången på 2v.

Á la feberfrossa och halusinationer mellan omgångarna med alvedon.

Men måste skriva vikarieinstruktioner.

(förra gången jag mådde så här dåligt fick en klass i läxa att lära sig siffrorna 1-5213 istället för 1-50)
 
Att folk inte tar bort sina medryttarannonser när de hittat en. Sen dessutom inte svarar när folk frågar om det fortfarande är aktuellt. Ibland är det 2-3 stycken som frågat med veckors mellanrum.
 
På helgerna börjar vi 07 eller 19, men vi försöker vara där till ca 06:45 eller 18:45. Oavsett när vi börjar vardag som helg brukar han komma max 5 minuter tidigare, oftast på klockslaget och emellanåt senare utan att meddela sig vilket jag tycker hör till god ton.

En annan kollega kunde inte förstå att han satte sig i lunchrummet istället för att lösa av men det var ok för mig, jag hade ändå inte tänkt komma in en timme tidigare eller jobba en timme längre i morgon, men det är extra störigt de gånger han ska lösa av efter ett nattskift och man sitter och väntar och vet att ibland om vi sitter med avlämning på telefon så är man kanske inte klar förrän närmare 07:30 för han kan inte komma in tidigare och starta upp alla system så vi kan ta avlämningen till 07. :meh:
Fast jag förstår ändå det där på sätt och vis. Får jag inte betalt förrän .00 tänker jag inte börja arbeta 15 minuter tidigare utan lön heller. Då får de ändra mitt skift till .45 istället.
Slå ut det på en vecka så har jag ju jobbat en dryg timme extra annars, utan lön.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 225
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 675
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 251
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp