Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska sälja något;
Sadel. De ska mätas, längd, bredd, anläggningsyta, (har med bomvidd både i storlke och gradantal och såklart sitsens tum) mer foton fast jag har 5 i annonsen. Berätta vilken häst den passar på, vilken människa de passar till 🤪
3500 gav jag för bara sadeln men nu ingår gjord, stigläder och knappt använda sprenger bow balance stigbyglar. Men priset ska sänkas, jag ska bjuda på frakt eller köra den till köparen.
Sen slutar de svara

Jag vill köpa något;
Bestämt att jag vill ha den, den passar och utsatt pris tycker jag är ok.
Skriver och kan hämta även om det är 15 mil bort.
Får inget svar.

Konstigt man köper nytt (inte)
Det är så jäkla drygt tar både sälja och köpa, mest sälja dock. Men så har man några smidiga affärer och får in lite pengar. Det är väl därför man orkar fortsätta sälja :D
 
Jag ska sälja något;
Sadel. De ska mätas, längd, bredd, anläggningsyta, (har med bomvidd både i storlke och gradantal och såklart sitsens tum) mer foton fast jag har 5 i annonsen. Berätta vilken häst den passar på, vilken människa de passar till 🤪
3500 gav jag för bara sadeln men nu ingår gjord, stigläder och knappt använda sprenger bow balance stigbyglar. Men priset ska sänkas, jag ska bjuda på frakt eller köra den till köparen.
Sen slutar de svara

Jag vill köpa något;
Bestämt att jag vill ha den, den passar och utsatt pris tycker jag är ok.
Skriver och kan hämta även om det är 15 mil bort.
Får inget svar.

Konstigt man köper nytt (inte)
Nu blev jag påmind om att jag har sadel och en vagn att sälja.. Usch. Men måste ta tag i det.
 
Det är så jäkla drygt tar både sälja och köpa, mest sälja dock. Men så har man några smidiga affärer och får in lite pengar. Det är väl därför man orkar fortsätta sälja :D

Ja med sadel tar de ibland tid och nu har väl folk dåligt med pengar men att krångla fram o tillbaka gör ibland att jag bara vill slänga skiten :angel::cautious:
Har även gett bort mycket.. men behöver egentligen pengar.
 
Ja med sadel tar de ibland tid och nu har väl folk dåligt med pengar men att krångla fram o tillbaka gör ibland att jag bara vill slänga skiten :angel::cautious:
Har även gett bort mycket.. men behöver egentligen pengar.
Sadlar är en mardröm! Som tur var kunde jag skicka iväg min sadel för försäljning sist, då värdet var rätt högt. Det är sjukt jobbigt att sälja billigare sadlar!
 
Screenshot_20221016-140002_Samsung Internet.webp
Kommentaren på denna artikel, egentligen snäppet mera underhållande än irriterande :laugh:
 
Måste läsa ett stycke facklitteratur skrivet av en person som är duktig på ämnet men inte på att skriva, vilket gör det hela jättesvårt att ta till sig och plågsamt att ta sig igenom. Sliter mitt hår.
Kommer ihåg denna, från en bok av en av de främsta, som jag tog mig igenom för några år sedan:
"Denna uppfattning om ett speciellt yrkesspråk kodifieras över lag i en mycket elaborerad och spridd diskursiv formation som hävdar arbetslinjens primat."
 
Men eh ……
Skriver på en hundbur med mått och vilken modell av bil den suttit i. VET att den passar min bil och skriver o frågar om den finns kvar och ja kan komma imorgon o kolla/köpa.
Svaret; villen bil har du?

Är inte detta mitt problem?
Haha, det hade helt klart kunnat vara jag, typ dubbel och trippelkolla att den faktiskt skulle passa innan jag bestämde träff för försäljning ^^
 
Njae. Förstod väl typ i sammanhanget. Grejen är att jag jobbar som kommunikatör på ett lärosäte, så mitt jobb är att få det som forskarna vill förmedla begripligt.
Jag är inte utan jobb...
På tisdag ska jag förresten intervjua en doktorand. Bad om lite kort info att läsa på, för att kunna förbereda mig.
Fick bland annat detta: "Den etiska fordran som ställs i mötet med den andre och dennes annanhet."

Jag kan säga att naturvetenskapliga jag utmanas på jobbet :crazy:
 
På tisdag ska jag förresten intervjua en doktorand. Bad om lite kort info att läsa på, för att kunna förbereda mig.
Fick bland annat detta: "Den etiska fordran som ställs i mötet med den andre och dennes annanhet."

Jag kan säga att naturvetenskapliga jag utmanas på jobbet :crazy:
En bekant som doktorerade filosofisk logik för en hög år sen fick sin kommunikatör att ge upp 🤣🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 225
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 675
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 251
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp