Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge ska du vara kvar på sjukhuset?
Tills njuren börjar producera urin. Och det vet man inte. "Normalt" kommer man hem en vecka efter operation, men hallå, vi pratar om mig :meh:

Mycket händer, jag börjar återfå smak, lukt och aptit. Inte så torr i munnen längre. Osv. Men det där med att skölja ur saker ur kroppen, det sker inte. Än.
Ja, jag är otålig. Tappar hoppet emellanåt men personalen peppar fantastiskt. Mycket skoj och fniss. De är pärlor!
 
Jag stör mig på att båda burkarna inte är slut. Pepsi Max är ju liksom livets dryck och sådär :D :love:
japp därför jag alltid har typ 2 i kylskåpet på jobbet :rofl:

Nu är de båda uttömda och lagda för pant och jag väntar till klockan 9 för att knäcka en till frukosten :o Skyller på att jag dricker ju inte kaffe så då får jag dricka pepsi max istället ha ha :D
 
japp därför jag alltid har typ 2 i kylskåpet på jobbet :rofl:

Nu är de båda uttömda och lagda för pant och jag väntar till klockan 9 för att knäcka en till frukosten :o Skyller på att jag dricker ju inte kaffe så då får jag dricka pepsi max istället ha ha :D
Jag börjar och avslutar min dag med Pepsi Max. Och håller mig flytande hela dagen med hjälp av det med. ;) :angel:
 
Har ont i armen efter TBE-vaccinationen igår.. Sen stör jag mig på att det är så mycket sprutor just nu. Först alla covid-vaccinationer, mina vanliga B12-sprutor, järn, TBE som ska fyllas på ett par gånger och eftersom jag fyllt 30 är det tydligen dags för stelkramp också. Orkar inte springa så mycket till VC/vaccinationsställen :o
 
Har ont i armen efter TBE-vaccinationen igår.. Sen stör jag mig på att det är så mycket sprutor just nu. Först alla covid-vaccinationer, mina vanliga B12-sprutor, järn, TBE som ska fyllas på ett par gånger och eftersom jag fyllt 30 är det tydligen dags för stelkramp också. Orkar inte springa så mycket till VC/vaccinationsställen :o
Ska man ta en ny stelkramp när man fyller 30 :o. Hade jag ingen aning om, det är passerat med många år.
 
Det beror på. De sa att om man varit med om en olycka eller så kan man ha fått en spruta redan innan det intervallet, men jag som inte fått någon sedan grunddosen ska ta en. Man får grunden vid ungefär 10 års ålder och ska fylla på efter 20 år.
Och när jag ville fylla på booster utan olycka tittade de på mig. Tydligen brukar man inte göra det utan nått hänt.
 
Det beror på. De sa att om man varit med om en olycka eller så kan man ha fått en spruta redan innan det intervallet, men jag som inte fått någon sedan grunddosen ska ta en. Man får grunden vid ungefär 10 års ålder och ska fylla på efter 20 år.

Var det VC eller en privat vaccinationsbyrå som sa det?
 
Alla, eller mer specifikt? Jag gillar tex Newtons tredje lag, men termodynamikens andra huvudsats kan ju kännas lite deprimerande på lång sikt... ;)
😁 vilket underbart nördigt svar!

Kort sagt brukar det kännas som att de flesta samarbetar emot mig, i det här fallet var det tyngdlagen som gjorde att jag spillde en nästan full vattenskål över mig och köksgolvet.

Efter lite googling har jag förstått att Newtons tredje är det min lilla hund brukar pyssla med i koppel 😂 Och termodynamikens andra huvudsats är det som kommer göra att solen till slut inte värmer oss längre?
 
Och när jag ville fylla på booster utan olycka tittade de på mig. Tydligen brukar man inte göra det utan nått hänt.

Var det VC eller en privat vaccinationsbyrå som sa det?
Jag har hört det från flera håll, men just igår var det privat byrå eftersom det var där jag tog min TBE-spruta. Det jag gissar är att ni båda kommer ifrågasätta det pga privat som vill sälja mig saker, men med tanke på hur jag lever mitt liv så är både TBE och stelkramp något jag vill ha påfyllt.
 
Jag har hört det från flera håll, men just igår var det privat byrå eftersom det var där jag tog min TBE-spruta. Det jag gissar är att ni båda kommer ifrågasätta det pga privat som vill sälja mig saker, men med tanke på hur jag lever mitt liv så är både TBE och stelkramp något jag vill ha påfyllt.

Ja, att ett företag som lever på att utföra vaccinationer hellre vill att man tar sprutan nu än vid senare tillfälle är naturligt.

Det betyder dock inte att det är dumt att vaccinera sig (har själv också tagit mot TBE pga rör mig mycket i fästingrikt område på somrarna), jag ville mest veta källan eftersom jag själv inte hört det och inte har fyllt på stelkrampen.
 
Covid.
Jag blev sämre igen igår med hög feber. Idag är jag än så länge feberfri. Jag är så fruktansvärt matt och måste stanna och vila på vägen ut till brevlådan.
Stör mig också på att sjukvården inte lyckades få till provtagning/provsvar/återkoppling i tid för att ge mig behandling med antikroppar. Särskilt som det visade sig att jag hade noll antikroppar trots 4 vaccinationer :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 319
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
29 887
Senast: Yeah but
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 745
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 360
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp