Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Migrän. Gårdagen ägnades åt migrän. Seg i dag.
Vi är tre denna veckan på jobbet, känns bra, förra veckan var stressig! Nästa vecka är vi bara två igen! :(
I affären gick en person rakt framför nosen på mig och ställde sig före mig i kassakön. På riktigt, liksom!? Inte helt ovanligt. Visst visar folk hänsyn för typen med blindpinne, men det är rätt många som också ser det som "ah, hon ser inte att jag gör...". Du, aphjärna, jag är inte blind, jag SÅG DIG nog! Rätt tröttsamt när det sker så tydligt, med en blick på mig till och med. En annan var på väg men backade när hon insåg att jag stod i kö.
Som sagt tidigare, hänsyn, uppfostran och folkvett är bristvaror. :rage:
 
Störigt att det blir stopp i handfatet på stora toan hos killen. När han rensade hittades det massor av bomullspinnar (minns inte va de heter nu, men de man kan rensa öronen med men egentligen inte ska göra det med).
Så nu hoppas jag att han har ett snack med sin yngsta son om att det inte är bra, ibland verkar det som han tror att problemen kommer lösa sig själv med tiden och därför inte säger till sina söner. Samtidigt märks det att han blir irriterad när det är stopp, vet att det hänt tidigare, men då var det ingen tillsägelse, får se va som händer nu.
Lite störigt är det när det inte går att använda den toan.
 
Nya tidtabeller från måndag, efter att delar av tågspåren varit avstängda sedan mitten på juni med ersättningsbussar instoppade som kompensation.

Normal restid (enkel väg) före avstängningen med ett tågbyte = 2 timmar dörr till dörr. Tidigare brukade det vara cirka tio minuters bytestid på båda hållen, en rimlig nivå och oftast så man kunde gå från det ena tåget direkt och sätta sig på nästa. Men nu, från 6 augusti fram till december så lägger vi om bytestiderna, så att tåget söderut avgår två minuter innan det anslutande tåget kommer in norrifrån. Så kan man spendera en halvtimma med att stå och vänta på nästa. Och sedan, för att skoja till det lite till! Så lägger vi om bytena på eftermiddagen så att tåget norrut också avgår tre minuter innan det anslutande tåget söderifrån kommer in, och eftersom vi då endast har timmestrafik så är nästa avgång: 57 minuter senare.

"Det blir kämpigt, för när du kommer fram har tåget gått" är den helt sagolikt korkade kommentaren från Skånetrafikens affärsutvecklare. Dvs nu skulle den samlade restiden per dag gå från fyra timmar till fem och en halv, om jag hade närt en fantasi om att kunna återgå till mina vanliga tågtider och avgångar. Bra planering! :up: Uppmuntrar till att resa kollektivt! :up: "Det blir kämpigt", men så kan det ju vara ibland! :up:

:arghh::rage::banghead:
 
Att jag inte kan ha hörlurar och ladda telefonen samtidigt, den har så kasst ljud utan dem… Borde skaffa någon sorts högtalare :cautious:
 
Det här med att ringa samtal man är lite nervös över. Hen har säkert lunch mellan 12-13 så då ringer jag inte då. Men jag kan ju inte ringa prick kl 13 heller få då förstår hen att jag väntat den tiden...
 
Som sagt tidigare, hänsyn, uppfostran och folkvett är bristvaror. :rage:
Ja tyvärr!

Det är ibland så tydligt. Misstag sker och de3t märks när det är det, människor ber om ursäkt osv, men när de tittar på mig, ser att jag står där och så går de ändå framför mig.... inget annat än jävelskap!
 
Alltså, nu börjar jag på riktigt tro att facebook jävlas med mig på flit.
Jag avföjer ofta grupper jag är med i för att deras inlägg inte ska dränka flödet. Senaste månaderna har inlägg från grupper ändå "läckt ut", jag har då klickat på "sluta följa" en gång till.
Idag har facebook envisats att visa inlägg från en grupp jag har avfölj, så då provade jag klicka "dölj inlägg i 30 dagar" istället.

Då ballade det helt ur och jag ser inlägg på inlägg på inlägg från den gruppen (köp- och säljgrupp) :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 321
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
592
· Visningar
30 030
Senast: mysboll
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 754
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 363
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp