Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, nu börjar jag på riktigt tro att facebook jävlas med mig på flit.
Jag avföjer ofta grupper jag är med i för att deras inlägg inte ska dränka flödet. Senaste månaderna har inlägg från grupper ändå "läckt ut", jag har då klickat på "sluta följa" en gång till.
Idag har facebook envisats att visa inlägg från en grupp jag har avfölj, så då provade jag klicka "dölj inlägg i 30 dagar" istället.

Då ballade det helt ur och jag ser inlägg på inlägg på inlägg från den gruppen (köp- och säljgrupp) :arghh:
Detta är bokstavligt talat anledningen till varför jag lämnade en massa grupper (typ alla).
 
Stör mig på att jag har 2 burkar pepsi max öppnade här på kontoret. De står bredvid varandra och har ungefär lika mycket i sig. Den ena har stått öppnad sen igår = kommer inte vara god den andra öppnades för ett tag sedan och tyvärr rumstempererad.

Nu kommer jag inte ihåg vilken som är vilken och jag vill verkligen inte dricka den som är öppnad från igår.....
 
Stör mig på att jag har 2 burkar pepsi max öppnade här på kontoret. De står bredvid varandra och har ungefär lika mycket i sig. Den ena har stått öppnad sen igår = kommer inte vara god den andra öppnades för ett tag sedan och tyvärr rumstempererad.

Nu kommer jag inte ihåg vilken som är vilken och jag vill verkligen inte dricka den som är öppnad från igår.....
Jag stör mig på att båda burkarna inte är slut. Pepsi Max är ju liksom livets dryck och sådär :D :love:
 
På Facebookspåret: Min inställning att jag inte vill se alkoholreklam verkar glömmas bort med jämna mellanrum. De senaste dagarna har jag fått reklam för vin, dolt som irrelevant, "okej men det här vinet?", dolt som irrelevant, "öl då?" o.s.v. Och sidan där man ska kunna ange sina annonspreferenser på ämnesnivå vägrar att ens laddas. :mad:
 
TV. Tillbringat (tillbringar) dagar i sjukhussäng med TV och mobil som enda sällskap.

Herrejösses vilken dumburk TVn är. Jag har ju aldrig haft nån och jösses vad jag inte missat :banghead:
Om man är "tvingad" till att ligga stilla och titta live på ett begränsat antal TV-kanaler som enda sysselsättning så kan jag förmodligen hålla med dig. Jag hade förmodligen stängt av och läst böcker istället :) ! Numera streamar jag dock mina program och väljer bara ut sådant som intresserar mig.... :)
 
Mitt onda ben som dök upp som gubben i lådan i går kväll innan läggdags, och hackade sönder nattsömnen mer än vad som är brukligt för mig. Satan vad det gjorde ont! Helt utan att jag ens tycker det fanns någon anledning och Alvedon var verkningslöst alldeles! Halv 6 i morse insåg jag att jag kunde ta Diklofenak för det trots att jag fått dem för migrän... (jag är trög) och satte alarmet på halv 7 och slumrade därmed skönt en timme slutligen med ett ben som började göra mindre och mindre ont!

Nu är det mest bara ömt och irriterat, jag ser fram emot att få sova i natt i alla fall!! För fy för den lede vad jag är TRÖTT!

Hade det inte bara varit jag och en kollega, varav kollegan skriver och jag gör "allt annat", så hade jag faktiskt sjukanmält mig i dag, men det gick inte för sig.
 
Om man är "tvingad" till att ligga stilla och titta live på ett begränsat antal TV-kanaler som enda sysselsättning så kan jag förmodligen hålla med dig. Jag hade förmodligen stängt av och läst böcker istället :) ! Numera streamar jag dock mina program och väljer bara ut sådant som intresserar mig.... :)
Som sagt äger jag ingen TV så jag stressar enbart så detta är en ny situation för mig :)
 
NOW we're talking!

Jag tänker mig att du @Nahar knatar bort till närmsta Systembolag, köper en box rödvin, plockar ur påsen från lådan och helt enkelt suger i dig av vinet direkt ur påsen. Den är ju försluten med en sådan där pip liknande de man hittar på klämmisar för bebisar, och eftersom den förpackningen uppfanns just för att undvika spill när det gäller småbarn & morotspuré så borde det ju fungera jättebra även för vuxna & rödvin?

Ni kan tacka mig sen!

Enda problemet är väl att när @Nahar har konsumerat vin för att släcka törsten via sugrör så är frågan om hen är kapabel att läsa så att hen kommer ihåg vad hen läst vilket torde vara av viss betydelse.
 
Enda problemet är väl att när @Nahar har konsumerat vin för att släcka törsten via sugrör så är frågan om hen är kapabel att läsa så att hen kommer ihåg vad hen läst vilket torde vara av viss betydelse.
Inte så stor betydelse på semestern:angel: Å andra sidan har jag en inbyggd funktion så att det börjar klia i mina tänder så fort jag blir mer än salongsberusad, så jag har lätt att pausa när det behövs!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 319
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
29 875
Senast: Yeah but
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 745
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 360
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp