Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hört det från flera håll, men just igår var det privat byrå eftersom det var där jag tog min TBE-spruta. Det jag gissar är att ni båda kommer ifrågasätta det pga privat som vill sälja mig saker, men med tanke på hur jag lever mitt liv så är både TBE och stelkramp något jag vill ha påfyllt.
Jag ville själv fylla på stelkramp innan olycka. Det här var en av doktor.se vc så privat de med. Frågan kom upp när jag skulle fýlla i papper till dotterns 4h läger. Jag kollade intervall och började fundera själv.
 
Den här dagen... skulle vara i stallet vid 7 och vägen är avstängd pga gårdagens brand i ett gaslager så fick åka över stan istället. Det blir både längre och stan är skitdryg att köra igenom. Sov lite för länge så åt ingen frukost innan jag åkte och tänkte lyxa med bagerifrukost när stallstädningen var klar. Bageriet var semesterstängt. Tillbaka till stallet och tömkörde lite, hästen var fantastisk trots att jag var hungrig och energin började ta slut. Åkte hemåt, började fundera på om jag låste sadelkammaren så vände. Åker igen och glömmer att vägen är avstängd, fick köra en omväg på 45 minuter 🤦‍♀️ nu tänker jag sitta i soffan resten av dagen för här kan väl inget gå fel???
 
Okej denhär tar priset för störigaste grejen idag!!
Vet inte om jag är lågbegåvad eller vad som är fel, men det var INTE så bara att få i kontakten här idag!!
Drog ur tv pga åska för ett par dagar sen och det brukar inte vara nått större projekt att sätta i kontakten igen men idag tog det säkert 5 minuter! ☠️
Vet att jag krånglat som sjutton med något annat uttag hemma förut, men inte dehär, brukar gå bra att bara skjuta undan. 🔫
Nu är kontakten istoppad och överväger om det är värt risken att aldrig mer dra ur den.

97F49FBE-B093-4C9A-A330-8C658C412B00.webp
 
Okej denhär tar priset för störigaste grejen idag!!
Vet inte om jag är lågbegåvad eller vad som är fel, men det var INTE så bara att få i kontakten här idag!!
Drog ur tv pga åska för ett par dagar sen och det brukar inte vara nått större projekt att sätta i kontakten igen men idag tog det säkert 5 minuter! ☠️
Vet att jag krånglat som sjutton med något annat uttag hemma förut, men inte dehär, brukar gå bra att bara skjuta undan. 🔫
Nu är kontakten istoppad och överväger om det är värt risken att aldrig mer dra ur den.

Visa bifogad fil 96818
Skjut inte med vattenpistol bara :nailbiting:
 
Stör mig på att Ebba väckte mig 4:40 för hon ville ha gos.

Stör mig också på att det är svårt att förstå skillnaden på vad det betyder att ligga i koma och att vara hjärndöd. Är en artikel i Aftonbladet om ett barn som är hjärndött men skrivs också att han ligger i koma. Antingen så lever barnet men är medvetslös och maskiner hjälper han eller så är han död och hålls i liv av maskiner
 
Ja, att ett företag som lever på att utföra vaccinationer hellre vill att man tar sprutan nu än vid senare tillfälle är naturligt.

Det betyder dock inte att det är dumt att vaccinera sig (har själv också tagit mot TBE pga rör mig mycket i fästingrikt område på somrarna), jag ville mest veta källan eftersom jag själv inte hört det och inte har fyllt på stelkrampen.
Står på 1177 att man rekommenderas att fylla på med påfyllnadsdos var tjugonde år
 
Okej denhär tar priset för störigaste grejen idag!!
Vet inte om jag är lågbegåvad eller vad som är fel, men det var INTE så bara att få i kontakten här idag!!
Drog ur tv pga åska för ett par dagar sen och det brukar inte vara nått större projekt att sätta i kontakten igen men idag tog det säkert 5 minuter! ☠️
Vet att jag krånglat som sjutton med något annat uttag hemma förut, men inte dehär, brukar gå bra att bara skjuta undan. 🔫
Nu är kontakten istoppad och överväger om det är värt risken att aldrig mer dra ur den.

Visa bifogad fil 96818
Så himla störigt, det är inte ovanligt att gamla uttag med slitna petskydd kärvar på det viset. Snabbt och lätt att byta uttag men det kräver förstås en insats av elektriker.

Det går att sätta in livsuppehållande åtgärd själv också, om man har orkar pilla litet. Då bryter man strömmen till uttaget, skruvar loss den vita frontdelen - den inre delen av uttaget med kabelanslutningarna sitter kvar i väggdosan - och gör rent de rörliga delarna med tops. Plocka inte isär dem. En mycket(!!) snål applicering av litet smörjmedel (inget silikonbaserat men gärna teflon eller enkel vaselin) med tops på glidytorna, och återmontering av fronten.
Men bäst som sagt att (låta) byta uttaget till ett nytt fräscht.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 309
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
590
· Visningar
29 685
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 740
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 359
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp