Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så himla störigt, det är inte ovanligt att gamla uttag med slitna petskydd kärvar på det viset. Snabbt och lätt att byta uttag men det kräver förstås en insats av elektriker.

Det går att sätta in livsuppehållande åtgärd själv också, om man har orkar pilla litet. Då bryter man strömmen till uttaget, skruvar loss den vita frontdelen - den inre delen av uttaget med kabelanslutningarna sitter kvar i väggdosan - och gör rent de rörliga delarna med tops. Plocka inte isär dem. En mycket(!!) snål applicering av litet smörjmedel (inget silikonbaserat men gärna teflon eller enkel vaselin) med tops på glidytorna, och återmontering av fronten.
Men bäst som sagt att (låta) byta uttaget till ett nytt fräscht.
Helt sjukt!! 😂 såklart sitter uttaget bakom en bokhylla så var inte fritt spelrum heller 🙈
Jag bor i hyresrätt men krånglar det mer/igen får jag felanmälan så får dom faktiskt byta. Är lika uttag överallt och endel går bra och endel absolut inte alls bra.
 
Det är så störigt att jag är så orkeslös. Förnuftet begriper med ändå vill jag inte!

Snörde på skorna och tog hissen ner till apoteket (sjukhusskjorta och en massa slangar, sexy.....) Efteråt var jag så slut att jag bara ville sova. Personalen peppar och säger att jag FÅR vara trött.

Trött på att vara trött och trött på att ligga i en säng och inte orka annat
 
Just nu stör det mig att jag inte vet hur tonåringen har sönder skohornen. Killen köpte ett nytt i bastant metall då det gamla i metall var böjt på en konstigt sätt.
Dröjde inte länge innan det nya blev böjt. Hur tonåringen bar sig åt vet vi inte, böjen var för långt upp för att det skulle va naturligt för en häl.

Nu idag lyckades det brytas av… antingen har väldig kraft används eller så har det böjts fram å tillbaka tills metallen blir så skör att den går av. Annars vet vi inte.

Det lutar åt att försöka hitta ett skohorn i gjutjärn. Störiga där är att de är svåra och dyra att få tag i. Stör mig att jag inte känner till fler lösningar.
 
Just nu stör det mig att jag inte vet hur tonåringen har sönder skohornen. Killen köpte ett nytt i bastant metall då det gamla i metall var böjt på en konstigt sätt.
Dröjde inte länge innan det nya blev böjt. Hur tonåringen bar sig åt vet vi inte, böjen var för långt upp för att det skulle va naturligt för en häl.

Nu idag lyckades det brytas av… antingen har väldig kraft används eller så har det böjts fram å tillbaka tills metallen blir så skör att den går av. Annars vet vi inte.

Det lutar åt att försöka hitta ett skohorn i gjutjärn. Störiga där är att de är svåra och dyra att få tag i. Stör mig att jag inte känner till fler lösningar.
Det finns en rejäl sort från Ikea. På byggarbetsplatser/gym brukar de sätta ihop två stycken. Då håller dom!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 309
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
589
· Visningar
29 685
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 740
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 359
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp