Samma här!Exakt sånt menar jag
Jag hugger på sånt direkt och blir lite ilsk faktiskt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här!Exakt sånt menar jag
Jag hugger på sånt direkt och blir lite ilsk faktiskt
Ett tag hade min lilla whippish vanan att börja putsa först sig och sen mig en timme innan jag tänkt vakna. När han var klar somnade han nöjt om i vetskapen att vi båda var rena och fina inför dagenVisst är det kul att katten vill gosa.
Men måste det ske kl 0400 typ varje dag?
Stör mig på att jag inte kan hitta vad det är som luktar i mitt kök. Jag har fört ut alla sopor, tvättat sophinken, och tittat efter i skåpen om något står och möglar, men hittar inget.
Nu har ju barnen ibland lyckats vara ganska påhittiga med att lämna öppnade förpackningar av sådant som t.ex. tomatkross att stå någonstans och förfaras, men jag hittar inget
Visst är det kul att katten vill gosa.
Men måste det ske kl 0400 typ varje dag?
Kan ni inte göra det ute då?På min pappas sambo som kommer ställa till med en scen för att hon kommer få vänta utanför stadshuset när vi gifter oss. Tyvärr får man bara ta med 10 personer in (och i dom 10 så räknas både vi två som ska gifta oss, fotografen samt våra två vittnen in), och då blir det verkligen svårt att få med alla då både jag och min sambo har syskon och föräldrar. Skittråkigt och jag har haft ångest för att alla inte kan följa med in, men samtidigt hade det känts fel att inte bjuda våra föräldrar och syskons respektive då vi ändå vill att de ska vara med och mingla med oss efteråt.
Vi kanske tänkt fel här, men när vi bokade så trodde vi också att det var 15 personer maxantal då det alltid varit det men nu är neddraget till 10.
Har en barndomsvän som också hade en borgerlig vigsel och begränsat antal personer som fick följa med in. Självfallet blev det en massa knorrande från olika personer utifrån detta men hon klargjorde tydligt att om man faktiskt blev tjurig över detta och skulle ställa till med en scen blev inbjudan återkallad, då behövde man inte komma. Väldigt hårt men kan man inte dölja sin besvikelse/irritation över en sådan sak som brudparet inte råder över och istället glädjas åt deras bröllop så behöver man inte gå dit.På min pappas sambo som kommer ställa till med en scen för att hon kommer få vänta utanför stadshuset när vi gifter oss. Tyvärr får man bara ta med 10 personer in (och i dom 10 så räknas både vi två som ska gifta oss, fotografen samt våra två vittnen in), och då blir det verkligen svårt att få med alla då både jag och min sambo har syskon och föräldrar. Skittråkigt och jag har haft ångest för att alla inte kan följa med in, men samtidigt hade det känts fel att inte bjuda våra föräldrar och syskons respektive då vi ändå vill att de ska vara med och mingla med oss efteråt.
Vi kanske tänkt fel här, men när vi bokade så trodde vi också att det var 15 personer maxantal då det alltid varit det men nu är neddraget till 10.
Nej vigseln sker inne i stadshuset i det ovala rummet, och där är det begränsat deltagarantal (för de 5 minuterna vigseln tar).Kan ni inte göra det ute då?
Ja precis så. Jag tycker inte ens om min pappas sambo, just pga hur hon kan bete sig. Ett alternativ hade väl såklart kunnat vara att inte bjuda mer än vad som tillåts, men samtidigt så ska vi ju ha mingel efteråt där alla kan komma, och hon hade blivit mer arg/ledsen om hon inte blivit bjuden alls.Har en barndomsvän som också hade en borgerlig vigsel och begränsat antal personer som fick följa med in. Självfallet blev det en massa knorrande från olika personer utifrån detta men hon klargjorde tydligt att om man faktiskt blev tjurig över detta och skulle ställa till med en scen blev inbjudan återkallad, då behövde man inte komma. Väldigt hårt men kan man inte dölja sin besvikelse/irritation över en sådan sak som brudparet inte råder över och istället glädjas åt deras bröllop så behöver man inte gå dit.