Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Teknik! :arghh::rage:

Min dumma 🤬 mobil har sagt upp sig, bestämde sig för att halvdö i måndags, så pass att det varken gick att ringa eller skicka sms, varken till eller ifrån. Den får inte kontakt med nätverken, mobilt ID fungerar inte om jag inte är hemma, på jobbet fungerar det inte alls. :banghead:

Jag hann radera sötnos för jag trodde jag var blockerad, nu vet jag ju att det är mobilen som jävlas. :sorry:😭

Jag har försökt få hjälp av IT-support och kört 8,5 mil bara för att försöka få skiten fixad! Byte av SIM-kort hjälpte inte, fått "ny" mobil så det ska gå att ringa mig om jag behövs i helgen när jag jobbar, kruxet är bara att IT frågar efter verifieringskoden, som skulle skickats till min mobil, inte kommer fram eftersom det inte går att skicka sms till mig, vilket jag redan påpekat flera ggr ... :cautious:

Nu vill min laptop inte samarbeta heller efter tvingande omstart, piltangenterna går enbart pg up eller pg down och jag hittar inte hur jag får dem att bara scrolla sidan istället. :devil::devil::devil:

Skulle fått hemleverans idag nån gång mellan 17-22 från apotea, 15 min i 5 får jag sms att det är problem med leveransen och att de ska återkomma med nytt datum senare. Jag valde ju hemleverans just för att jag skulle få det innan helgen! :arghh: Hade jag ju lika gärna kunnat valt vanlig leverans. :meh:

Jag förstår vad du menar. Brukar generellt göra det för andra spel. Det finns guider på yt för det här också men jag är kass ändå haha. Jag har aldrig varit bra på tex fps för att det är för "slumpmässigt". Tror det handlar lite om att jag är dålig på att tolka stressade situationer och hantera den därefter. Har mycket lättare att sitta och läsa om strategier om det faktiskt är ett strategispel. Men jag ska ge det ett försök att hitta något vettigt!
Hmm förstår nog inte riktigt vad du menar med slumpmässigt, att saker kan dyka upp var som helst?

Det är ju själva svårigheten med FPS, att så snabbt som möjligt lokalisera något, sedan flytta muspekaren dit och klicka.

Det finns ju dels de tekniska sakerna du kan förbättra, se till att du har en bra mus med hög dpi, en bra (stor) musmatta, justera sense. Lägre är bättre än högre. Känns obekvämt och jobbigt till en början men det är en vanesak, med högre sense blir det bara svårare med små justeringar.

Sen handlar mycket om det specifika spelet, map awareness, var brukar targets vara osv, strategiskt förutse sina mål.

Sen är det tråkigt nog så att just FPS är en genre där män även har en liten biologisk överhand med snabbare reflexer och bättre eye to hand coordination. Gör det inte hopplöst såklart men det är lite uppförsbacke i jämförelse.

Men ja generellt handlar det ju om tid. De som är riktigt bra på saker lägger ner väldigt mycket (effektiv) tid på det, det måste man vara beredd att matcha om man vill vara competetive. Lättare att bara försöka fokusera på att ha roligt oavsett hur man presterar, men är medveten om att det kan vara rätt svårt :)

Över elementen i fönstren, där är det för torrt för flera av mina växter. Resten av huset är normal fuktighet.
Aha - då fattar jag :) . Har inte så många element i huset här. Vi har ju luft-luft-värmepump, och fick i vintras installerat ett par små element i ett par rum som "förstärkning". Men de är inte igång ännu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 602
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
62 63 64
Svar
1 279
· Visningar
60 883
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 984
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002