Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi tycker att det ska vara samma kapacitet i verksamheten under juni-augusti som resten av året. Det är oacceptabelt att någon som gör eller kan något viktigt har semester flera veckor i sträck.

Är det inte oacceptabelt att någon som inte gör eller kan något viktigt alls är där, oavsett del av året. Samma visa varje år. Trots oförändrad lagstiftning.

Stör mig.
Båda mina fd chefer tog semester samtidigt varje sommar trots atr det var sagt att de inte får. Och så lämnade de hela huset i sticket. Det är SVÅRT att vara vik för chef och inte ha en aning om hur man gör i plötslig situation X eller Y.

Sa upp mig.
 
Stör mej på att jag är så trött. Orkar verkligen ingenting. Bara skjuter på allt. Mår verkligen pissdåligt så det är inte konstigt att jag är trött. Skulle behöva redbull eller liknande rakt ut i blodet via dropp och nånting som lugnar och lurar min idiotiska hjärna som håller på att bryta ner mej.
 
Beställde hem ett nytt Back on Track för fotleden förra veckan, idag fick jag hem ett för handleden.. Så får skicka tillbaka och hoppas att jag får rätt nästa gång.
Störande då mitt gamla är så slitet att jag inte kan använda det och behöver verkligen det.
 
Stör mig på två barn som stod bakom mig i kön till kassan i mataffären, de hade svårt att hålla avståndet och stod i princip på mig, fick säga till dom två gånger att hålla avstånd. Pandemin är inte över så det är bra att fortsätta hålla avstånd, irriterade mig mest på att deras föräldrar inte fått barnen att förstå det.

Sen irriterade jag mig när jag stod och lagade mat, då står en av målarna utanför för köksfönstret (de målar om fasaden) men han målade inte utan stod och tittade på något. Det är ett suteränghus, det enda jag såg var halva hans mage och benen, å att han hade sin hand på snorren utanpå byxorna.... alltså den synen va inte najs....
 
Det är helt mitt eget fel, men surar lite över att jag glömde att köpa en glasfjäril i våras, nu har den utgått ur sortimentet. Bleh :arghh:
 
Mina föräldrar brukar spara gamla spritflaskor under året och använda dem för att förvara sommarens flädersaft i. Glad i hågen plockade jag därför nyss åt mig en gammal Noilly Prat-flaska ur kylen, hällde lite i ett glas, spädde ut med vatten och klunkade i mig.

Jag kan informera er om att mina föräldrar just detta år, som första år någonsin, bestämt sig för att förvara sin Noilly Prat i kylen istället för i barskåpet.

Jag kan också informera er om att vermouth utspädd med 4 delar vatten smakar väldigt äckligt, och framförallt väldigt olikt flädersaft.

:wtf:
 
Snyftartikeln i Aftonbladet om en "stackars" afghan som blivit utvisad tillbaka till hemlandet efter fem år (där han var tvungen att lämna sin fru och sina två barn som absolut inte behövde fly från något alls!)
 
Snyftartikeln i Aftonbladet om en "stackars" afghan som blivit utvisad tillbaka till hemlandet efter fem år (där han var tvungen att lämna sin fru och sina två barn som absolut inte behövde fly från något alls!)

Jag tror jag hittade artikeln medan jag satt i biltvätten.

2015 bodde Ali på landsbygden i Ghazniområdet med sin fru och deras två barn. Där drev han ett liten verksamhet med två anställda och vid sidan av den hyrde han en bit mark med boskap och odlingar.

Redan 2015 hade talibanerna tagit ett grepp om landsbygden i landet och en dag dök de upp hos Ali och ville att han skulle jobba för dem. När han inte ville det förstod han att hans liv var i fara och att han var tvungen att fly.

Alis familj lämnas ensam och tvingas gömma sig samtidigt som Ali flyr på gummibåt över medelhavet, genom Europa, för att till sist hamna i Strängnäs på ett asylboende.

Ali fick ett jobb inom restaurangbranschen och han lärde sig svenska på egen hand.

– Han var analfabet när han kom, det var helt otroligt att sen se honom sitta och läsa tidningen på morgonen.

I november 2019 lämnade de in ansökan om arbetstillstånd. Ett år senare, två dagar innan jul 2020, fick de besked att de skulle infinna sig hos Migrationsverket i början av januari 2021.

– Han blev utvisad. Det var en fredag och de sa att ”på tisdag ska du vara ur landet”.

Där Ali nu befinner sig har talibanerna rivit ner masterna och det går inte att kommunicera med omvärlden. Christina har inte pratat med honom på tre veckor.

– Med livet som insats kan han ta sig till en stad för att ringa. När han senast ringde beskrev han läget som fullskaligt krig.

Alis mål var att få uppehållstillstånd i Sverige för att hans fru och barn sedan skulle kunna komma hit genom anhöriginvandring. Men nu är han tillbaka i Afghanistan utan chans att fly.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g6wQqB/ali-utvisades-till-afghanistan

Jag har förståelse inför ett konstaterande att Sverige inte kan hjälpa alla människor på jorden, men att du önskar den här personen fara för sitt liv - DET är störigt om något.

Eller var det någon annan artikel du läst...?
 
Jag tror jag hittade artikeln medan jag satt i biltvätten.









https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g6wQqB/ali-utvisades-till-afghanistan

Jag har förståelse inför ett konstaterande att Sverige inte kan hjälpa alla människor på jorden, men att du önskar den här personen fara för sitt liv - DET är störigt om något.

Eller var det någon annan artikel du läst...?
Nej det var den, och jag står för det jag sa. Vem fan flyr för att eventuellt kunna rädda sina barn flera år senare? Vem väljer sig själv att sätta i säkerhet, i ett land så långt borta dessutom, istället för att hålla ihop med familjen och försöka ta sig ur landet tillsammans till något som är närmare. Alternativt gömma sig ihop? Är det bra nog för barnen bör det väl vara bra nog för honom.
 
Nej det var den, och jag står för det jag sa. Vem fan flyr för att eventuellt kunna rädda sina barn flera år senare? Vem väljer sig själv att sätta i säkerhet, i ett land så långt borta dessutom, istället för att hålla ihop med familjen och försöka ta sig ur landet tillsammans till något som är närmare. Alternativt gömma sig ihop? Är det bra nog för barnen bör det väl vara bra nog för honom.

Väldigt lätt att veta så mycket om någon annans liv genom en artikel att man uttalar sig så. Jag skulle gissa att gummibåten han flydde på varken var säker eller en lämplig plats för barn. Oavsett vad som hänt är det hemskt att skriva så om en annan människa i hans situation.
 
Stör mig på att ingenting på jobbet funkar. Det kan inte gå en vecka utan krångel. Tar minst ett halvår (om inte mer) för produktionsteknik att fixa något. Min maskin läcker, får konstiga larm eller bara går sönder. Är det inte maskinen så är det roboten som krockar. Ingen annan verkar bry sig men jag är känslig och det är så fruktansvärt påfrestande att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
 
Stör mig på att jag äter mina känslor. Som alltid.
(Men bra att jag iaf känner igen det för vad det är?)

Pizzan var svingod, men två måltider. Inte en. Istället sitter jag och kämpar i mig hela, fast jag är trött, har ont i magen och mår rätt illa.. Kanske bra att försöka ta tag i lite kbt igen. Kan inte skada.
 
Telia, att man inte kan skriva till dem så man har svart på vitt vad man bett dem göra och hur de responderat.

Ringde och säger upp en tjänst - får veta att de minsann skickar e-post så det är minsann inget problem. Får en e-post om uppsägning av tjänster, men inte ett ord om VILKA tjänster som sägs upp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 184
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 276
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 679
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 320
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp