Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chefen har semester och den som har hand om oss då ringde nyss och frågade om jag försovit mig och nej, jag är ju ledig idag enligt schemat så :confused::confused:

Visar sig att i systemet är det inlagt att jag ska jobba, fast på schemat är jag som sagt ledig, så chefen har uppenbarligen gjort fel nånstans. Skickade bild på schemat och känner mest bara att det där är inte mitt problem..
 
Jag stör mig på att jag stör mig så otroligt mycket på en kollega 🙈 Hen vill bara väl och är noga med att alla ska vara inkluderade på fikor och liknande, men tonen hen använder gör att det låter otroligt passivt aggressivt och jag blir så provocerad! Måste avvika varje gång, vilket är tråkigt då jag egentligen vill fika med mina kollegor :/
 
Folk som är sega på att återkoppla eller bara tar saker för givet. En kompis/bekant messade för några dagar sedan om att ses. Jag messade direkt tillbaka och föreslog tid och plats. Sen hör jag inget. Nu smsar hon och ba ”blir trevligt att ses idag”. Jag bara: ”??”
Får jag ingen bekräftelse att hon nappar på mitt förslag har jag naturligtvis planerat in annat. Sitter inte och förmodar att vi ska ses om hon inte bekräftar.
 
Folk som är sega på att återkoppla eller bara tar saker för givet. En kompis/bekant messade för några dagar sedan om att ses. Jag messade direkt tillbaka och föreslog tid och plats. Sen hör jag inget. Nu smsar hon och ba ”blir trevligt att ses idag”. Jag bara: ”??”
Får jag ingen bekräftelse att hon nappar på mitt förslag har jag naturligtvis planerat in annat. Sitter inte och förmodar att vi ska ses om hon inte bekräftar.

Men exakt, jag är så fyrkantig att får jag inte ett rakt svar när det finns förslag om en tid så utgår jag ifrån att det inte blir något.
 
Stör mig omåttligt på att jag aldrig hittar bitsasken när jag behöver byta bit på skruvdragaren. Jag har köpt kopiösa mängder med bitsaskar men var lik förbannat tvungen att öppna en ny nu :mad:
 
Senast ändrad:
Ja, det är på VC. Jag kan prova genom psykiatrin men tror inte att det är möjligt den vägen. Men något måste göras åt min fetma. Det här håller inte.
Men du vet att du äter fel. Det har du skrivit tidigare. Varför inte sluta med det du redan vet påverkar vikten åt fel håll.

En dietist har ingen annan lösning.

Vad tror du att du skulle få för ny information eller hjälp?
 
Jag stör mig som fan på att så många vuxna människor förväntar sig att andra vuxna människor ska medverka i att fixa deras problem (problem helt ordnade på egen hand).
Har varit hygglig och lånat ut 100 tkr till ett ex. Nu strular återbetalningsplan och jag är ond som tagit det vidare till kronofogden.
Allt personen behövt göra var att höra av sig. Inte bara strunta I att betala.
 
Men du vet att du äter fel. Det har du skrivit tidigare. Varför inte sluta med det du redan vet påverkar vikten åt fel håll.

En dietist har ingen annan lösning.

Vad tror du att du skulle få för ny information eller hjälp?
Men hallå, det där var väl inte schysst.

Så jävla lätt är det inte att sluta äta fel ifall man redan innan både har problem med matlagning och depression.
 
Men hallå, det där var väl inte schysst.

Så jävla lätt är det inte att sluta äta fel ifall man redan innan både har problem med matlagning och depression.
Kanske inte. Men rimliga förväntningar på omgivning har inget med depression att göra. Personen vet redan vad som påverkar vikt.

Dietist, kommer bara berätta det wille redan vet. Hon har superkoll. Finns sådan övertro på vad det "offentliga "ska fixa.

Problem med matlagning vet jag inget om. Däremot att det äts kakor och glass.

Sorry om jag missat något.
 
Kanske inte. Men rimliga förväntningar på omgivning har inget med depression att göra. Personen vet redan vad som påverkar vikt.

Dietist, kommer bara berätta det wille redan vet. Hon har superkoll. Finns sådan övertro på vad det "offentliga "ska fixa.

Problem med matlagning vet jag inget om. Däremot att det äts kakor och glass.

Sorry om jag missat något.

Det finns många som blir hjälpta av dietister, trots att de vet massor om kost. Det handlar lika mycket om kunskap, som att få metodinspiration och att få en professionell part som stöd.

Det offentliga kan inte ”fixa” men finns till för att hjälpa när man inte mäktar med det på egen hand.

Med ditt utlåtande skulle inte ätstörningsenheterna behövas och jag är själaglad över att de finns och gör ett bra arbete.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 147
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 677
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 320
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp