Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina passiv aggressiva samarbetspartners. Jag arbetar på arbetsgivarorganisation, de på fackförbund, våra organisationer har uppenbarligen tvister (det är liksom vårt uppdrag) men i min avdelning samarbetar vi mot gemensamma mål och har absolut ingenting med tvisterna att göra alls. Men det faktum att jag är anställd där, verkar störa dem så pass mycket att all kommunikation från dem är passiv aggressiv. Jävla petty mail jämt. JAMEN LIKSOM GÖRAN BYT JOBB DÅ OM DU INTE VILL ARBETA MED OSS DITT SABLARNS RIKSPUCKO :rage:

robert-downey-jr-frustrated.gif
 
Jag stör mig på idealet att inte förändras när man blir gravid. Träna som vanligt, jobba som vanligt, orka som vanligt. Vänner prisar en när man hänger med på middagar och sitter uppe till kl. 3 nykter när resten av sällskapet sluddrar. Jag har fått höra så många gånger att jag inte förändrades när jag träffade min man. Jag "försvann" inte, utan fortsatte festa som vanligt och hänga med vännerna som vanligt. Nu säger de att "jag tror inte du kommer förändras som mamma". Men det är sjukt svårt kl. 3 på natten när samma skämt dras för femte gången. Svårt att tycka att samma dejtinghistorier är roliga, som var roliga för flera år sedan nu. Svårt att tycka att den där festen är särskilt ball. Svårt att bry sig så mycket om vilken outfit man ska ha till just den där middagen, det är ju bara en kväll? Svårt att inte förändras, när precis allting i ens egen liv förändras. Ändå förväntas man vara samma som man alltid har varit, när man inte längre är det. Man förväntas möta sina vänner på den platsen i livet där de är, och det gör jag gärna, men det är en one way street. Ingen erbjuder sig att följa med och shoppa bebiskläder i höst, och möta mig där jag är. Jag förstår att det är tråkigt för dem. Det är bara lite tråkigt för mig också att lyssna på fyllesnack för fjärde kvällen i rad om den där festen för fem år sedan som uppenbarligen var kul då. Det stör jag mig lite på idag.
Då vill jag skicka med dig vad Islands tidigare president Vigdis sa om att hennes vänner sa att hon inte förändrats för att hon blivit president.
"någon liten utveckling har det väl ändå varit".

Om vi inte utvecklas och förändras är det tragiskt.
 
Stör mig på att folk inte fattar. En bekant messade om jag ville ses ikväll vid 19 för ett glas. Svarade att det är inte säkert då jag måste måla. Hon bara ”ja men kolla det och återkom”. Jag vet väl inte nu hur bra flow jag har i måleriet? Inte om 30 min heller. Vaddå återkom?
 
Min jäkla krångelfot som aldrig slutar krångla :mad: har funkat bra i många år med bra skor och specialsulor fram tills för några månader sedan... Går 20 min morgon och kväll mellan hemmet och jobbet, så inte så mycket... men asfalt är ett helvete att gå på, har jag jobbsandalerna går det bra enstaka gånger men efter 2-3 dagar får jag svinont på utsidan av foten hela vägen upp till halva vaden. Har jag gympaskor + specialsulorna så får jag molvärk på framfoten redan första promenaden för veckan... molvärken har inte försvunnit än och jag kom till jobbet kl 8, sen dess suttit på kontoret bara...
Det blir till att beställa tid hos VC igen men jag vill verkligen inte, ont om pengar just nu och vill bara fokusera på hemmet och FK-harangen... bläää....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 185
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
520
· Visningar
26 353
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 321
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp