Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att ja fått svårt att somna om när ja vaknar runt 4-5, när jag ska jobba spelar det ingen roll men på helgen när jag vill försöka ta liiite sovmorgon är de värdelöst. 😩
 
Det är extremt störigt att en av mina mediciner ska jag ta en halv tablett av.

den variant jag fick senast är pytteliten och saknar tydlig brytskåra. Varannan morgon står jag med en minitablett och en vass kniv i badrummet och försöker dela tablett. det slutar med att den antingen går sönder i smulor eller flyger iväg så jag får krypa på golvet för att leta. Livrädd att hunden ska hitta och äta upp den.
 
Det är extremt störigt att en av mina mediciner ska jag ta en halv tablett av.

den variant jag fick senast är pytteliten och saknar tydlig brytskåra. Varannan morgon står jag med en minitablett och en vass kniv i badrummet och försöker dela tablett. det slutar med att den antingen går sönder i smulor eller flyger iväg så jag får krypa på golvet för att leta. Livrädd att hunden ska hitta och äta upp den.
Tablett delare! Finns på apotek, ska du äta den en längre tid skulle jag lätt köpa en sådan. Brukar inte vara så fasligt dyra :)
 
Stör mig på att ja fått svårt att somna om när ja vaknar runt 4-5, när jag ska jobba spelar det ingen roll men på helgen när jag vill försöka ta liiite sovmorgon är de värdelöst. 😩

Jag är likadan. Det blev bättre när jag bara accepterade att jag vaknar så tidigt och började utnyttja tiden istället för att försöka somna om. Läsa en bok, titta på tv, äta en god frukost i sängen osv.
 
Tablett delare! Finns på apotek, ska du äta den en längre tid skulle jag lätt köpa en sådan. Brukar inte vara så fasligt dyra :)
Vet.
Men de delare jag tittat på funkar inget vidare för så pyttesmå tabletter som detta är. ☹️

Jag har ätit den här medicinen länge och det har varit avlånga tabletter med tydlig brytskåra. Denna är rund och har att svagt kryss bra. Knappt så jag får fäste med kniven.
 
Vet.
Men de delare jag tittat på funkar inget vidare för så pyttesmå tabletter som detta är. ☹️

Jag har ätit den här medicinen länge och det har varit avlånga tabletter med tydlig brytskåra. Denna är rund och har att svagt kryss bra. Knappt så jag får fäste med kniven.
Kanske kan du höra på apoteket om det finns någon annan tillverkare för samma medicin där tabletterna är utformade annorlunda?
 
På ridlektionen idag retades ridläraren om min kondis å varför inte den blivit bättre än. Svarade att jag inte kommit igång att cykla till jobbet än, lite som kommit i vägen. Skojjade då å sa att jag har ju en kille och det går ju att motionera där. Sa inte mer än så, red senare förbi en mamma till en som rider i min grupp, som tyckte jag skulle vårda mitt språk... eh???
Va ju inte direkt ja sa hur det skulle motioneras eller använde det grova k ordet.. sen om hon tyckte att ja behövde vårda mitt språk av de där, så har ja sagt värre saker å då har hon inte sagt nått... det stör mig lite.....
 
Köpte nya tyglar idag på hööks. Och när jag kommer hem och provar dom så tycker jag att dom känns lite korta. Jämför med mina andra av samma märke och dom är naturligtvis kortare :meh: men som tur är inte en hel storlek i alla fall, utan dom går bra att rida med. Blir så trött, ska sluta handla på det stället för gott. Skit kvalitet och storlekar som inte stämmer. Skulle haft en ny grimma åxå men det blev ingen för samtliga i hästens storlek såg pyttesmå ut. Det kedjan har verkligen tappat allt.

Skulle göra soppa. Min vanliga mexikanska från knorr. Idag smakade den jättekonstigt och var jättesalt :cautious: Tror jag lägger ner det här med soppa ett tag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 185
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
520
· Visningar
26 353
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 239
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp