Vill föra till protokollet att jag vet att det heter komplott, men det är mycket roligare att säga/skriva kompott ^^
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill föra till protokollet att jag vet att det heter komplott, men det är mycket roligare att säga/skriva kompott ^^
Jag sitter på zoomkonferens idag. Har hunnit med mycket googlande av både kompottrecept och enhörningstapeter. Sa till mig själv på skarpen när jag upptäckte att jag plötsligt letade vackra platser i närheten av Glanshammar.Kompott är faktiskt en underskattad efterrätt som borde få en ordentlig revival!
Äter det typ jämt hos morföräldrarna, hur gott som helst!Kompott är faktiskt en underskattad efterrätt som borde få en ordentlig revival!
Det är inte första gången, många låtar som innehåller typ "fuck" censureras.
Hur är inte champagne reklam? Den görs ju bara i ett specifikt område i Frankrike.Ibland är det lite udda vad som censureras och inte.
Handlar om en transkvinna skriven på 60-talet och censurerades av BBC eftersom han sjunger Coca-cola. Det är förbjudet med all reklam. Så de fick spela in en ny version med cherry cola
Hur är inte champagne reklam? Den görs ju bara i ett specifikt område i Frankrike.
Lotta Engberg sjöng ju ”Fyra Bugg och en Coca-Cola” i mello för länge sen, de var tvungna att ändra till ”boogaloo dansa rock n’rolla”.Ibland är det lite udda vad som censureras och inte.
Handlar om en transkvinna skriven på 60-talet och censurerades av BBC eftersom han sjunger Coca-cola. Det är förbjudet med all reklam. Så de fick spela in en ny version med cherry cola
Wikipediaartikeln är också underbar. Citerar:Kompott är faktiskt en underskattad efterrätt som borde få en ordentlig revival!
Rätten var mycket vanlig i Sverige fram till cirka 1970 [källa behövs].
Vanliga varianter är
- aprikoskompott
- björnbärskompott
- blåbärskompott
- dadelkompott
- fruktkompott
- hallonkompott
- hjortronkompott
- jordgubbskompott
- krusbärskompott
- körsbärskompott
- persikokompott
- plommonkompott
- päronkompott
- rabarberkompott
- äppelkompott
Jag vill väsa: "Fli er" när folk gör så
Wikipediaartikeln är också underbar. Citerar:
Mmm...frukt- eller plommonkompott med vispgräddeKompott är faktiskt en underskattad efterrätt som borde få en ordentlig revival!
Jag sitter på zoomkonferens idag. Har hunnit med mycket googlande av både kompottrecept och enhörningstapeter. Sa till mig själv på skarpen när jag upptäckte att jag plötsligt letade vackra platser i närheten av Glanshammar.
1 h kvar...