Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inventeringslistor som skrivs ut på båda sidor av pappret...

När det kommer ut så blir det en stor kö när man ska scanna in det igen och systemet hänger sig. När det bara skrivs på ett papper så matar den in automatiskt och man behöver inte bry sig.
 
Dags att skaffa skylt med rasta inte hunden här.

annars kommer den galna katt-tanten ut och skäller på er... :angel:

Jo, jag ska sätta upp skyltar... men jag tycker inte det ska behövas. Det är enbart lokalbefolkning som går här (liten by) och alla vet att det är en gräsmatta.

Om jag skulle hinna ut när de går där skulle de få en utskällning som heter duga kan jag säga :devil:
 
Flera inlägg i debatten om tävlingsstoppet som går ut på att "barn som tappar engagemanget efter 6 månader utan tävlingar borde kanske inte ha häst, för de ser dem bara som tävlingsmaskiner istället för ett djur och vän".. Blir så less! Hade inte jag mina event att åka på hade jag inte haft en så stor sömnadslust, det finns ju i alla fall inget att sy inför. Därför har jag under 2020 bara producerat en särk istället för allt jag egentligen vill göra. Motivationen finns inte där liksom..
 
Jo, jag ska sätta upp skyltar... men jag tycker inte det ska behövas. Det är enbart lokalbefolkning som går här (liten by) och alla vet att det är en gräsmatta.

Om jag skulle hinna ut när de går där skulle de få en utskällning som heter duga kan jag säga :devil:

Kan du inte sätta upp en sån där kraftig lampa eller typ vildsvinslarm så det skrämmer dem när de går där? Ser framför mig hur det börjar blinka och tjuta när det passerar någon :rofl:

Man gr nte över folks gräsmatta
 
Kan du inte sätta upp en sån där kraftig lampa eller typ vildsvinslarm så det skrämmer dem när de går där? Ser framför mig hur det börjar blinka och tjuta när det passerar någon :rofl:

Man gr nte över folks gräsmatta

Jag gillar trots allt mina grannar... och jag tror inte de riktigt skulle uppskatta det :D Men absolut en bra tanke :up:
 
Blev sur på stoppet i sopnedkastet och felanmälde. Har två soppåsar att slänga så orkar inte vänta på att ”någon annan” ska felanmäla. :wtf:
 
Vet du säkert att det är en rastad hund då? Så att du inte startar en episk grannfejd och så är det en stackars räv eller nåt som har hittat den perfekta toaletten. :D
Eller grävling! Vi trodde först att det var någon med hund som lät sin hund skita vid vår mur men insåg snart att det är en grävling som gör det!
 
Vet du säkert att det är en rastad hund då? Så att du inte startar en episk grannfejd och så är det en stackars räv eller nåt som har hittat den perfekta toaletten. :D

Oh ja... vägen förbi mig är ett promenadstråk så det är konstant hundar här. Jag ser från kontoret om någon går förbi men infarten är så pass lång att jag hinner inte ut om någon inte plockar upp efter hunden. Jag har vadat i hundskit i många år när jag klipper gräsmattan mot vägen :yuck:

Räv var det länge sedan jag såg här (inkl spår). Det är bara rådjur och grävling just nu.

Edit: Min gräsmatta sträcker sig alltså ca 70m längs vägen... det blir mycket skit :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
597
· Visningar
30 461
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 769
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp