Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
@athena_arabians Sätt ditt ett rörelsestyrt sprinklersystem som startar när någon går upp på din gräsmatta. Kan kombinera det med högtalare som spelar Sabaton på hög volym. Eller tråkvarianten, en låg mur/staket.
En sak som retar mig Sabaton - det är en rustningsdetalj på engelska, men är det snabelskon eller skenbensskyddet? Google ger inget entydigt svar.
 
Jag hoppas att det är snabelskon - det skulle ha ett visst underhållningsvärde: "vi ska spela hårdrock. Jag menar HÅRDrock!" "Vad ska vi kalla oss?" "Snabelsko!"

Skenbensgarden är ju mer passivaggresiv. "vi ska spela hårdrock. Jag menar HÅRDrock! Alla kommer att bli så arga att de vill sparka oss på skenbenen"
 
App, app, app... Inte dissa Faluns stolthet nu! :mad: :D

Man måste ju älska ett band som tackar sin historialärare på skivomslaget :love: De driver fö en faktakanal där de pratar om historian bakom sina låtar :up:
Som historiker håller jag helt med. Och OM en nu ska döpa sitt band efter en rustningsdel så låter väl sabaton bättre än gorget eller breastplate eller ruff:D
Har du provat en wake-up-light?
Nej, det hade säkert fungerat för mig om jag behövde vakna vid en viss tidpunkt, men då fungerar ju ändå vanlig väckarklocka. Mår bra av att hålla min dygnsrytm naturligt (och idag kom jag upp i lite mer rimlig tid, och får ett par timmar solsken ändå:D).
 
Jag stör mig på att en sak jag köpte online kom fram till min grannstad i förrigår fortfarande är i grannstaden. Inget har hänt på snart två dygn! DHL! Kom igen nu!

Och så stör jag mig på att det är DHL som transporterar det. De har det störigaste utlämningsstället! Litet, trångt och så ser de alltid så sura ut när de inser att man bara ska hämta ett paket och inte köpa tobak/spela på hästar. Och så är det sjukt störigt att parkera i närheten! Få platser, bara fickparkering och allt är alltid fullt!
 
Jag stör mig på att en sak jag köpte online kom fram till min grannstad i förrigår fortfarande är i grannstaden. Inget har hänt på snart två dygn! DHL! Kom igen nu!

Och så stör jag mig på att det är DHL som transporterar det. De har det störigaste utlämningsstället! Litet, trångt och så ser de alltid så sura ut när de inser att man bara ska hämta ett paket och inte köpa tobak/spela på hästar. Och så är det sjukt störigt att parkera i närheten! Få platser, bara fickparkering och allt är alltid fullt!
Bor vi i samma stad tro?
 
Jag stör mig på folk som ska ha extremt långa utläggningar om saker och ting. Har en kollega som alltid pratar minst 10 min för att komma fram till att "Så med andra ord, kan du skicka en Excelfil med info X?". Jag behöver inte veta bakgrunden till varför den behöver se ut precis så, eller hur den såg ut innan och vad som var dåligt med det, och hur filerna från kollega U brukar se ut, och hur de såg ut innan, och varför det är bättre nu och femton historier till. Be mig bara skicka filen för bövelen! :D
 
Jag stör mig på folk som ska ha extremt långa utläggningar om saker och ting. Har en kollega som alltid pratar minst 10 min för att komma fram till att "Så med andra ord, kan du skicka en Excelfil med info X?". Jag behöver inte veta bakgrunden till varför den behöver se ut precis så, eller hur den såg ut innan och vad som var dåligt med det, och hur filerna från kollega U brukar se ut, och hur de såg ut innan, och varför det är bättre nu och femton historier till. Be mig bara skicka filen för bövelen! :D
MEN JA! Jag kan inte ens ringa mamma och fråga om hon ska ha något på affären utan att få hennes livs historia kring varför hon behöver lite mjölk typ :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
596
· Visningar
30 397
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 338
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 769
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp