Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissa personer på Facebook... Är med i en lokalortsgrupp (heter det ens så?) och så fort det är något som låter så kommer det ett inlägg som passar att ha skrivits ifrån ett terroristdrabbat område i Mellanöstern.. Det är djur som skräms halvt till döds, barn som skriker i panik, dörrar som låses så snart de vågat varit utanför dörren, skrik och allmän panik. Orsak till inlägget är 9 av 10 gånger en smällare eller fyrverkeri, även om det beskrivs som läten från automatvapen och bomber.
Fine, det har varit lite oroligt stundtals med faktiska skottlossningar, men jag tror verkligen inte att det hjälper att skriva ut liknande "skräckinlägg" så snart snorungar varit ute och smällt med smällare. Vi är halvvägs genom december. Det är nu det börjar smälla lite hipp som japp precis som det gör VARJE ÅR. Pallar inte fler "vart är Sverige på väg?!" inlägg...
 
Jag stör mig på att en sak jag köpte online kom fram till min grannstad i förrigår fortfarande är i grannstaden. Inget har hänt på snart två dygn! DHL! Kom igen nu!

Och så stör jag mig på att det är DHL som transporterar det. De har det störigaste utlämningsstället! Litet, trångt och så ser de alltid så sura ut när de inser att man bara ska hämta ett paket och inte köpa tobak/spela på hästar. Och så är det sjukt störigt att parkera i närheten! Få platser, bara fickparkering och allt är alltid fullt!
Jag har "bytt" utlämningsställe för mina DHL paket. Personalen kändes så negativ på gamla när jag hämtade paket en gång, så nu väljer jag utlämningsställe åt andra hållet i större stad istället.

Om jag åker hemifrån blir det ungeför samma sträcka, men hade varit bra att ta det samtidigt på väg från/till jobbet men men...
 
Jag har "bytt" utlämningsställe för mina DHL paket. Personalen kändes så negativ på gamla när jag hämtade paket en gång, så nu väljer jag utlämningsställe åt andra hållet i större stad istället.

Om jag åker hemifrån blir det ungeför samma sträcka, men hade varit bra att ta det samtidigt på väg från/till jobbet men men...

Det finns tyvärr inget sånt alternativ på några av de onlineshoppar jag köper från. Men där det går väljer jag annan leverans än via DHL till det utlämningsstället.
 
På tal om Sabaton är ju det här rätt coolt. Den dök lämpligt upp i mitt FBflöde just när jag läste diskussionen. :D Sorry för OT, det störde mig inte alls!

a144265ca9842bacf7e8870497.gif
 
Jag stör mig på att en sak jag köpte online kom fram till min grannstad i förrigår fortfarande är i grannstaden. Inget har hänt på snart två dygn! DHL! Kom igen nu!

Och så stör jag mig på att det är DHL som transporterar det. De har det störigaste utlämningsstället! Litet, trångt och så ser de alltid så sura ut när de inser att man bara ska hämta ett paket och inte köpa tobak/spela på hästar. Och så är det sjukt störigt att parkera i närheten! Få platser, bara fickparkering och allt är alltid fullt!

Nu har mitt paket ankommit till terminal i grannstaden TRE gånger!! Den 14e, 15e och idag den 17e! Är det någon som är insatt i systemet som kan förklara det för mig? Varför tar de emot paketet tre gånger? Varför skickar de inte bara ut det alt. låter det ligga tills de har tid att köra ut det? Jag förstår ju att de har mycket att göra just nu.
 
Att folk är så himla upprörda över saker som de "vet"när dessa saker är helt fel. Tex så blev det väldigt upprört här för ett par dagar sedan då några flygplan passerade på låg höjd. Det var 4 av försvarets Herkulesflygplan (propeller plan modell 'frakt') och de gjorde någon form av julflygning.

Genast fylls de lokala FB grupperna av folk som är upprörda av lågt flygande stridsflygplan/jetflygplan/nu är det krig! Andra medlemmar dras med och vips så är tydligen Sverige i krig med (något annat, onämnt land) och allt är sossarnas/invandrarnas/kungens fel.

Det borde införas 'körkort' för vilka som får posta på nätet...
 
Hysteriska bilar; som blinkar och tutar och larmar hela tiden. Har kört ett antal olika bilar på sistone och får fullständigt fnatt.

Tack, jag VET att jag har tagit av mig bältet och jag VET att jag lade i den växeln och jag VET vilken hastighet jag håller och jag VET att det är tight både fram och bak - håll för bövelen käften så jag kan koncentrera mig på att vända bilskrället.

Gah.
 
Jag stör mig på folk som ska ha extremt långa utläggningar om saker och ting. Har en kollega som alltid pratar minst 10 min för att komma fram till att "Så med andra ord, kan du skicka en Excelfil med info X?". Jag behöver inte veta bakgrunden till varför den behöver se ut precis så, eller hur den såg ut innan och vad som var dåligt med det, och hur filerna från kollega U brukar se ut, och hur de såg ut innan, och varför det är bättre nu och femton historier till. Be mig bara skicka filen för bövelen! :D
Åh en sån kollega har jag också! Brukar försöka att undvika människan så gott det går när det är mycket att göra på jobbet, för där blir du ståendes varesig du vill eller ej. Mycket trevlig person i övrigt dock:up:
 
Hysteriska bilar; som blinkar och tutar och larmar hela tiden. Har kört ett antal olika bilar på sistone och får fullständigt fnatt.

Tack, jag VET att jag har tagit av mig bältet och jag VET att jag lade i den växeln och jag VET vilken hastighet jag håller och jag VET att det är tight både fram och bak - håll för bövelen käften så jag kan koncentrera mig på att vända bilskrället.

Gah.
Jag behövde en gång låna min pappas bil, och den höll på så där, jag höll helt på att tappa nerverna med den. Den varnade också när man kom för nära mittlinjen eller vägkanten, jätteroligt att köra krokiga smala småvägar där man är för nära något precis hela tiden. O_o
 
Cravings på ättiksgurka. Jo jag vet att det är väldigt vanligt och normalt hos gravida. Men jag är inte gravid, bara tjock. :meh: Smörgås nummer 3 idag, med diverse pålägg + ättiksgurka nu avklarad.
 
Jag behövde en gång låna min pappas bil, och den höll på så där, jag höll helt på att tappa nerverna med den. Den varnade också när man kom för nära mittlinjen eller vägkanten, jätteroligt att köra krokiga smala småvägar där man är för nära något precis hela tiden. O_o
Men ja, åh vad jag stör mig på bilar som styr själva också. Om jag går ut i kanten så är det för att jag VILL det; ge sjutton i att styra tillbaka.

Häst och vagn. Säger bara det. Det är framtiden.
 
För ett sånt ekipage har ju inga egna idéer :laugh:
Egna idéer och förslag är jag med på; så länge det kombineras med gott omdöme, intelligens och nervfasthet.

Köra bil kan jämföras med att ha en hysterisk passagerare intill som sitter och skriker för minsta lilla och rycker i ratten. Vansinnigt enerverande.

Kära bildesigners som läser; ge mig en knapp och ett val: "Vill du ha "hjälp" att köra bilen eller ej?" (Varsågod, bjuder på det).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
596
· Visningar
30 397
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 338
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 769
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp