Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att överläkaren på BUP neuropsykiatriska mottagningen här i stan skrivit "autismspektrumstörning" och inte autismspektrumtillstånd (som det faktiskt heter) i mitt LSS intyg. Jag är inte störd för att jag är autistisk!
Det är alltid illa sådant där men när vården säger/skriver så är det än mer illa. Antalet gånger jag har påtalat att det heter rullstolsburen, inte rullstolsbunden är för många att minnas och det är framförallt läkare som säger/skriver fel.
 
Att mitt primära ansvarsområde på jobbet är att generera intäkter via vår primära intäktskälla, men att det är en högst sekundär del av arbetet för våra samarbetspartners som jag ofrivilligt sitter ihop med genom större avtal. Lätt? Neeeeeeeeeej :arghh:
 
I går störde jag mig på min stressade chef. I dag stör jag mig på mig själv. Det är fan heller inte normalt att sitta och gråta halva dagen på jobbet bara för att en arbetskamrat ville vara vänlig, och kom och frågade hur det är med mig. Då jag tydligen gått och sett extra deppig ut hela morgonen.
 
I går störde jag mig på min stressade chef. I dag stör jag mig på mig själv. Det är fan heller inte normalt att sitta och gråta halva dagen på jobbet bara för att en arbetskamrat ville vara vänlig, och kom och frågade hur det är med mig. Då jag tydligen gått och sett extra deppig ut hela morgonen.
Det brukar enligt min erfarenhet betyda att man behöver göra något åt sin situation.
Sköt om dig <3
 
Stör mig på kollegan som ringde mig och behövde hjälp och på dom som gjort bokningen och kommer och vill ha mer utan att dom har beställt det innan.

Hade vi vetat hade jag kunnat förberett och dubbelkollat allt åt kollegan men inte. Och då var bokare på plats i tisdag och vi gick igenom allt och jag frågade om det var någonting mer hen behövde.

(Vissa vill inte betala för vår service, så då får dom betala minsta möjliga som egentligen inte täcker våra kostnader. Men så får dom inte samma service/tillgänglighet från oss heller under dagen. Deras val. )
 
Att nya utseendet på FB nu kommit till mobilen med. Jag som undvikit FB på datorn av den anledningen.
Jag brukar få tillbaks gamla facebookutseendet på paddan varje gång jag anmäler ett problem. Vet inte om det är ett sammanträffande men det har hänt många gånger. Så prova anmäl ett problem :angel:
 
alltså på riktigt....

Borde inte skriva detta men kunden jag har i örat just nu. Sjukt irriterade.

En äldre man som har tagit upp min tid med både platsbesök och x antal genomgångar. Detta är ett projekt som aldrig kommer bli av så jag har inte direkt lagt ned min själ i det men självklart har jag gjort allt ändå för att han ska få en bra upplevelse av oss.

Suttit i telefon i nästan 40 min och jag ser hur allt rinner iväg. Han mal och mal.

Helskotta jag vill bara kunna lägga på...
 
alltså på riktigt....

Borde inte skriva detta men kunden jag har i örat just nu. Sjukt irriterade.

En äldre man som har tagit upp min tid med både platsbesök och x antal genomgångar. Detta är ett projekt som aldrig kommer bli av så jag har inte direkt lagt ned min själ i det men självklart har jag gjort allt ändå för att han ska få en bra upplevelse av oss.

Suttit i telefon i nästan 40 min och jag ser hur allt rinner iväg. Han mal och mal.

Helskotta jag vill bara kunna lägga på...
Du kan inte skylla på att du har ett möte som börjar strax? Det har jag gjort nån gång när man pratar med någon som verkligen inte kommer till punkt.
 
Alltså, jag blir så sjukt trött på konspirationsteoretiker/anti-vaxxare. De som kallar andra för "sheeps" och anser sig själva vara så "woke", samtidigt som de själva delar någon "sanning" på facebook, som de inte ens har en aning om var det kommer från, för det är inte ens de själva som screenshottat det, utan de delar bara vidare. Länkar till bloggar ses också som källa 🤦‍♀️ :arghh:
 
Hyrde bil via jobbet. Valde fyrhjulsdrift för extra bra framkomlighet. Ligger efter kollegan på vinterväg som bromsar hårt för renar på vägen. Gör såklart samma sak själv. Blir ytterst förvånad när det inte händer något. Lyckas stanna i tid pga att det inte är jättehalt och jag var beredd.

Upptäckter alltså att bilen inte har dubbdäck. Blir irriterad på firman, i norra Västerbotten, som inte har dubbdäck på bilarna. Eller, de hade åtminstone kunnat informera om det, så att man inte blev helt förvånad över att ha en sjukt lång bromssträcka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
30 607
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 341
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 771
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp