Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På att jag är totalt dum i huvudet och aldrig kan reagera normalt på något alls.
Vad är normalt alla reagerar olika Dessutom kan man reagera olika beroende på hur man mår själv har man en dålig dag kanske man inte alls reagerar som man skulle gjort om man var på toppPå att jag är totalt dum i huvudet och aldrig kan reagera normalt på något alls.
Lyckligtvis blev resten av den helgen ändå bra men slutade med att hela familjen blev förkylda. Så efter en vecka i karantän hemma och negativa coronatest så är vi nu på benen igen.Den här kvällen. Dagen har varit rätt ok, men kvällen var ju hemsk. Eller är väl fortfarande även om det är lugnt nu. Blev osams med mammas sambo eftersom han aldrig kan lyssna på någon annan än sig själv och bara kör över folk utan att bry sig det minsta om andras åsikter. Sedan kräktes dottern över sig själv, mig och överallt två gånger på raken, lade henne och hon tvärslocknade. I fem min och vaknade sedan av att hon ligger på rygg och kräks och knappt får luft. får upp henne och hon spyr igen över sig själv, mig, golv och allting. Nu sover hon lugnt men har lite ljud för sig emellanåt (vanliga "sovljud" så inget konstigt så men jag springer ju dit vid minsta pip såklart) och är väldigt täppt. Vilket troligtvis också är anledningen till att hon kräkts. Kan tilläggas att jag är själv hemma med barnen också och sambon är inte hemma förrän på söndag.
Stör mig på mig själv. Min granne är jättesnäll och jag är väldigt glad att ha honom som granne. Världens bästa granne som alltid ställer upp även om det blir fel ibland.Min granne, som är väldigt snäll och hjälpsam men aldrig lyssnar utan gör som han tycker är bäst oavsett hur jävla illa det egentligen är.
Nu har råttorna ätit upp en kyckling för mig för att han vägrar lyssna när jag sagt hur han ska stänga dörrarna så ingen råtta kan krypa under den ena.
Mina hästar står utan ett strå hö att äta när jag kommer hem och varit borta i 3,5 dygn. "De hade fullt igår." Nej! Om de hade fullt igår så hade de inte haft tomt på hö när jag kom hem ikväll! Till saken hör att det står en höbal i hans maskinhall som han skulle köra in om det började ta slut.
Delar av min familj. Jag sitter och kör över 100 mil för att hjälpa i en mycket känslig och svår situation, jag hinner bara åka därifrån så får jag sms som vänder upp och ner på allt så jag skickade tillbaka att varsågod, lös det själv i fortsättningen varpå jag får fem hysteriska sms där jag är skurken och förstör alla andras liv och nu har jag ett mail som jag inte ens öppnar. Jag har fan grälat hela veckan jag varit nere, betalat flera tusen för att hjälpa och förhandlat åt andra som nu ljuger mig rakt upp i ansiktet så nu är det tack för mig. Jag tänker inte ljuga när andra inte vill spela med öppna kort. LÖS. DET. SJÄLV!
Kan det inte vara så att hen har med sig en diskborste?Blärgh, vår städare använder tydligen toaborsten till att rengöra handfatet. Jag hittade vita strån som satt fast i silen tidigare inatt.
Nja, drygt 5 cm långa borst?Kan det inte vara så att hen har med sig en diskborste?
Min morbror, som varit mjölkbonde i Jämtland större delen av livet och är uppvuxen på bondgård i Smålands djupaste skogar, har inställningen "lite svinn får man räkna med". Det vill säga, har man djur är det alltid bra att ha några extra av varje (katt, hund, gäss, höns, whatever) för man får räkna med att de försvinner/blir påkörda/tagna av räven/har ihjäl varandra. Så otrolig sorglig inställning, att bara låta det vara så istället för att jobba lite för att undvika "svinnet".Idag stör jag mig på ansvarslösa djurägare av alla slag.
Igår kväll stod en hund mitt på vägen (halvstor vältrafikerad landsväg), flera hundra meter från närmaste fastighet. För att göra en lång historia kort visade det sig att närboende, bekanta och även hundägarna själva - som dök upp i bil efter nån timme - var väl medvetna och vana vid att hunden ofta strövar omkring fritt och uppehåller sig på landsvägen. Ägarna ryckte mest på axlarna när jag förklarade att det inte är ok med en svart hund som trivs på vägen i skymningen, de själva menade att "vi bor ju på landet, då har man hund lös".