Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, varför ens använda diskborste i ett handfat, vi är ingen verkstad så det skitigaste vi blir är vid toalettbesöken. Känns troligare att det är toaborsten som tvättas i handfatet.
Rättelse: En del människor har helt enkelt för få hjärnceller.Alltså de lever ju inte på marginalerna direkt utan har ordnad ekonomi men "rika" är de inte. De lånade till huset och de kommer låna för badrumsrenoveringen. Det känns liksom lite extra dumt då.
De där har varit på mig också, killen (initialer DS) som ringt mig flera gånger är som en igel. Eller fästing.Nu ringde försäljaren av idkapningsskydd igen men jag tänker inte köpa en försäkring mot brottslighet det är fel att det ens ska finnas och det stör mig
Personen var hyfsat trevlig i alla fall men envis som syndenDe där har varit på mig också, killen (initialer DS) som ringt mig flera gånger är som en igel. Eller fästing.
Att man ska behöva jaga hantverkare för att få något gjort. Liksom hallååå jag försöker ge dig pengar här, kan du inte tänka dig att besvara mina samtal då?!
Och de flesta är män just sayingSom sagt, majoriteten av hantverkare är avkommor!
Som sagt, majoriteten av hantverkare är avkommor!
Jag får nog försvara dem - det är en tuff bransch för många. Att jaga in och prospektera jobb och göra jobb samtidigt, och en hel hoper av kunder som kräver fast pris, vilket kräver enorma insatser i projektering - varav hälften sen tycker det blir för tok för dyrt. Det är få som riktigt fattat att fast pris innebär att hantverkaren tar all risk och därmed måste priset bli mycket högre.
Jag har mest haft bra hantverkare, men en nyckel till en bra relation är nog att inte någon part sätts på pottkanten utan att man kommunicerar bra och ofta.
Toaletten... Herregud, byt ut sittringen bara om ni måsteDisclaimer: Ja jag vet att folk får göra som de vill med sina egna pengar/egendom men jag tänker störa mig ändå.
En bekant har ganska nyligen köpt ett nytt hus och de ska nu renovera badrummet. Anledning? "fel färg". Badrummet är just nu ljus, ljust grått (nästan vitt) lite melerat kakel. Det måste bytas ut mot vit "marmor". Det blir alltså nästan samma färgnyans men lite annat mönster. Varför är det så extra störigt? för att badrummet helrenoverades i november 2019 och är alltså inte ens ett år gammalt och ska nu göras om från början igen för en sådan liten förändring. Snacka om resursslöseri.
De ska iaf behålla handfatet (det är jättesnyggt) men toan får bli ny "för det är ju lite äckligt egentligen att nån annan använt den"
Prova med fornamn.efternamn(a)kommunens domänAtt personen jag försöker få tag på i ett viktigt ärende i morse satt i sammanträde till 10.20, 10.20 ringde jag och då satt hen i sammanträde till 11.15, då ringde jag utan att få svar och nu när jag ringde för en stund sedan sitter hen i sammanträde till 17.00
Hur svårt ska det vara att bara ställa bort telefonen hela dagen på en gång om man nu ändå sitter i möten.
Här ingen emailadress heller, hen undertecknade brevet jag ringer ang. med ett nummer till kommunens växel och en emailadress som bara går till deras kontaktcenter
I det här fallet handlar det dock om att vi hade ute en kille förra veckan som tittade på jobbet, sa att det blir inga problem att fixa, att det inte borde ta mer än ett par timmar och att han skulle återkomma med en offert i slutet av veckan (förra veckan alltså). Vi har fortfarande inte hört från honom och jag har nu ringt honom (och lämnat vänliga meddelanden) tre gånger sedan i tisdags utan att höra ett pip tillbaka. Men vi får väl vänta ett tag till! Jag tycker bara att det känns så märkligt att jag som kund behöver jaga honom, vi vill ju i princip bara betala honom vad det nu kostar och få jobbet gjort!Jag får nog försvara dem - det är en tuff bransch för många. Att jaga in och prospektera jobb och göra jobb samtidigt, och en hel hoper av kunder som kräver fast pris, vilket kräver enorma insatser i projektering - varav hälften sen tycker det blir för tok för dyrt. Det är få som riktigt fattat att fast pris innebär att hantverkaren tar all risk och därmed måste priset bli mycket högre.
Jag har mest haft bra hantverkare, men en nyckel till en bra relation är nog att inte någon part sätts på pottkanten utan att man kommunicerar bra och ofta.