Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att vi har gilla ”företaget” bingo på jobbet där vi ska göra massa grejer i team bla ta en bild där vi poserar i superhjälteposition :wtf:
Jag tänker inte göra detta :mad:
Om det är meningen att detta ska höja arbetsmoralen då har det motsatt effekt på mig :cautious:
 
Irriterar mig oerhört på att ridkläder/jackor har tighta ärmar och dito bål.
Jag gillar mina gamla ridjackor men de håller på att ge upp och gå i graven.

De jag hittar är höftlånga och har smala ärmar. Mina östtyska brottararmar får inte plats i så åtsittande. De är dessutom figursydda så min korta överkropp funkar inte. Den smalaste delen hamnar över höfterna. :meh: Gissa vilka bekymmer jag hade att hitta ridkavaj när jag tävlade...

Rider inte längre men vill ha en vettig och hållbar jacka.
 
Irriterar mig oerhört på att ridkläder/jackor har tighta ärmar och dito bål.
Jag gillar mina gamla ridjackor men de håller på att ge upp och gå i graven.

De jag hittar är höftlånga och har smala ärmar. Mina östtyska brottararmar får inte plats i så åtsittande. De är dessutom figursydda så min korta överkropp funkar inte. Den smalaste delen hamnar över höfterna. :meh: Gissa vilka bekymmer jag hade att hitta ridkavaj när jag tävlade...

Rider inte längre men vill ha en vettig och hållbar jacka.
Tycker att nästan alla kläder numera har märkligt tighta överarmar. Jag har inte ens biffiga armar men de sitter ändå åt. Blir galen av att inte ha vettigt rörelseutrymme.
 
Irriterar mig oerhört på att ridkläder/jackor har tighta ärmar och dito bål.
Jag gillar mina gamla ridjackor men de håller på att ge upp och gå i graven.

De jag hittar är höftlånga och har smala ärmar. Mina östtyska brottararmar får inte plats i så åtsittande. De är dessutom figursydda så min korta överkropp funkar inte. Den smalaste delen hamnar över höfterna. :meh: Gissa vilka bekymmer jag hade att hitta ridkavaj när jag tävlade...

Rider inte längre men vill ha en vettig och hållbar jacka.
Jag kör sport eller arbetskläder rakt över. Inte enbart med tanke på passformen (även om det också har varit svårt att få till) utan också för hållbarheten. De senaste vinterridjackorna jag har köpt har inte ens klarat en enda tvätt utan att förlora all värme så jag har gett upp det. Finns avarter bland sport och arbetskläder med såklart, framförallt vissa märken verkar tro att man har bred överkropp och armar tjocka som tummar men de är inte riktigt lika vanligt.
 
På att det slutade regna. Det har inte regnat på flera veckor och jag tyckte det var så himla mysigt när det satte igång med ett sådant där härligt strilande sommarregn. Men det varade bara i 20 minuter. :down:

(påminn mig om det här inlägget i oktober när det har regnat i typ fyra år)
 
Att jag inte fick rabatten som gällde förra veckan på Ica när jag stoppade i grejerna i online-kassen innan den veckan va slut.

Jag förstår ju att jag inte får det, fast det konstiga är i så fall att jag fick det förra gången? 🤔
 
Att jag har ngt skrufs (svamp?) bakom ena örsnibben. Lite torrt som jag kan skrapa bort med nageln men det kommer tillbaka rätt snabbt.
Testa selukos schampo på det. Egentligen mot sebboré men fungerar när jag får sånt där kring öronen


Störigt: har fyllt en hel container med skit men ändå är det skit kvar i garaget. jäkla hoarders som bott här innan
 
Att jag inte fick rabatten som gällde förra veckan på Ica när jag stoppade i grejerna i online-kassen innan den veckan va slut.

Jag förstår ju att jag inte får det, fast det konstiga är i så fall att jag fick det förra gången? 🤔

Det beror på när du betalar, och går du in och ändrar efter tas det bort
 
Stör mig på asfaltsläggare idag, när de invaderar en hel gata å stället upp bilar/bodar/you-name-it längs hela ena sidan säkert 500m, så det går bara att köra på ena sidan, till råge på allt är det precis på en gata som är in- och utfart till ett väldigt stort företag.

Nu hade jag tur att jag mötte en lastbil utan släp precis när jag var framme vid infarten, så den lastbilen fick backa så jag med bil och släp kunde komma in, tycker de inte hade behövt belamra hela den sträckan, hade ju gärna kunnat spara några "fickor" så man kan smita in med t ex. lastbil och släp och släppa förbi mötande lastbilar.

På en annan ort vet jag inte om det egentligen var asfaltsläggarnas fel, de hade ställt upp sina grejer på vänstersidan på en väg, på högersidan stod det några personbilar, problemet var att personbilen längst fram stod såpass nära asfaltsläggarnas grejer så det gick inte att ta sig mellan med lastbil, nätt å jämt ens med personbil.

Så va måttligt road idag.... eller inte...
 
Man får sällan var glad för något speciellt länge Servade traktorn förra veckan med mycket möda och stort besvär men när jag kom ut igår hade i stort sett allt kylarvatten läckt ut :arghh:
Och måste vi nu montera av lastaren igen så kräks jag för det var ett j-la slitgöra :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 961
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 296
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 735
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 875
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp