Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag stör mig på att @tornblomma är kriminell, hon plankar på bussen
Jag svarar rätt och skiter i att lägga upp bara. Vad ska de göra, pistolhota mig?Stör mig på att jag inte förstår vitsen med dessa kedjebrevs lekar på fb, va går de ut på?
"Kom igen allihop! Låt hjärnan jobba lite även i semestertider
Du gick in i ett rum och såg en säng. På sängen var det 2 hundar, 4 katter, en giraff, 5 kor och en anka. Det var även 3 hönor som flög ovanför stolen.
Hur många ben finns det på golvet?
Jag vann mot XXXX
Om du har rätt måste du lägga upp igen!"
Ser att folk svarar och de som haft rätt, deras svar blir raderade och jag misstänker att de får något PM skickat till sig. Själv vet ja svaret men väljer att inte svara för kedjelekar är inget för mig, men det stör mig lite när de poppar upp ändå. Kan man inte få ha rätt utan att lägga upp igen?
Det känns rätt meningslöst att svara när de rätta svaren raderas för att ingen ska se det rätta svaret. Jag förstår ärligt inte vitsen med dom, därav stör jag mig på dom.Jag svarar rätt och skiter i att lägga upp bara. Vad ska de göra, pistolhota mig?
Jo, det förstår jag. Själv vill jag mest bara veta om jag har rätt så jag får känna mig smartDet känns rätt meningslöst att svara när de rätta svaren raderas för att ingen ska se det rätta svaret. Jag förstår ärligt inte vitsen med dom, därav stör jag mig på dom.
Jo, det förstår jag. Själv vill jag mest bara veta om jag har rätt så jag får känna mig smart
Jag stör mig nått enormt på att jag inte är multimiljonär, bor på en fin hästgård och har åtminstone två fantastiska hästar.
Gården har jag valt - den är inte till salu
Hästarna har jag också valt... från hästnet...
Rimlig störning ändå?
Det är säkert en tältsäng eller liknande bara för det, utan benStör mig på att jag inte förstår vitsen med dessa kedjebrevs lekar på fb, va går de ut på?
Du gick in i ett rum och såg en säng. På sängen var det 2 hundar, 4 katter, en giraff, 5 kor och en anka. Det var även 3 hönor som flög ovanför stolen.
Jag vann mot XXXX
Ser att folk svarar och de som haft rätt, deras svar blir raderade och jag misstänker att de får något PM skickat till sig. Själv vet ja svaret men väljer att inte svara för kedjelekar är inget för mig, men det stör mig lite när de poppar upp ändå. Kan man inte få ha rätt utan att lägga upp igen?
Stör mig på att jag inte förstår vitsen med dessa kedjebrevs lekar på fb, va går de ut på?
Jag vann mot XXXX
Sex ben på golvet? Hur läskiga stolar har du?Jag stör mig också på dem, men jag brukar svara. Mina svar blir däremot långa förklaringar med alla om och men.
I det här fallet kunde det bli: "6 ben på golvet. Men ifall giraffen inte kan stå i sängen utan sitter, och har bakbenen på golvet, så blir det 8. Min säng har visserligen 6 ben eftersom det är en jättebrett gammalt åbäke, så då måste man räkna med några ben till. Och hundar sade du? Hade de kanske släpat med sig varsitt tuggben som de lämnat på golvet? Då kan det ju bli förslagsvis 10. Om jag då inte står på ena benet, givetvis."
Vissa människor blir väldigt irriterade på mina svar, undrar varför
Skulle inte tro på det.En person skriver ett inlägg (fullt med svordomar och rasism) i en lokal facebookgrupp om att ett brott skulle ha skett. En del människor ifrågasätter sanningshalten i det hela.
Någon dag senare står det om brottet i tidningen och inlägget delas i samma grupp. En del är då förvånade att folk tror på det först när det står om det i media.
Seriöst? Kan man verkligen bli förvånad över att folk tror mer på något som kommer från polisen, än vad en random människa postar på facebook klockan 3 på en lördagsnatt?