Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Något jag däremot stör mig på är att jag inte kan äta havregrynsgröt utan att bli sugen på kaffe. Just gröt har blivit lite av en standardlunch nu när jag jobbar hemifrån så mycket, men eftersom jag oftast äter det till frukost annars sätter det igång ett kaffesug i mig. Och jag vill inte dricka kaffe till lunchen. :meh:
 
Möts av nyheten att koncernen bakom Konstnärsbaren och Ulla Winblad mfl har försatts i rekonstruktion. Detta FÅR INTE SKE! Det rör sig om institutioner med stort kulturellt värde i vår krogmiljö. Citerar Evert Taube:

”Du lilla krog i Smålandsgatan språng,
inom en ram av renässans, gotik,
Och Hedwallistisk modernistjargong
Du är bland Stockholms krogar unik”

755961EF-5E01-4368-8460-7481AE0AFAB6.webp
 
Förlorade min hund i höstas och sa då ingen mer hund på LÄNGE. Men nu sitter man ändå och funderar på hund. Särskilt när det dyker upp valpar av rasen man gillar :meh: Eller får höra att jag ev. kommer få min mosters hund. Så får väl sitta lugnt i båten och se ifall jag får henne. :D
Hittade även en vuxen omplacering av den rasen. Dvs, inte like krävande som en valp och lägre inköpskostnad. Blir inte alls sugen, nej nej. :cool:
 
Stör mig på att det på alla evenemang på Facebook dyker upp meddelanden om covid19. Jag fattar grejen, jag ska inte slicka på någon, jag fattar... Tycker att den borde försvinna när man klickar bort den, men den dyker upp så fort man går in på ett event.
 
Jag har ju nämnt tidigare här om min köksleverans från IKEA som plötsligt skulle delas upp i två och hälften inte skulle bäras in. Efter att jag hade varit en "jobbig kund" fick jag valet att antingen få tillbaka halva beloppet på leveranskostnaden (1500 kr för inburet) och ta emot som det är, eller att det levereras inbured utan extra kostnad ca två veckor senare, jag valde alternativ två.

Nu ringer IKEA idag igen och meddelar att leveransen kommer ske som planerat men att de inte bär in pga "corona" så nu sitter jag i samma jävla situation igen. Grädden på moset? Jag blir inte ekonomiskt kompenserad alls. Jag har alltså gått miste om pengarna, samt väntat 2 veckor extra för INGENTING. Härligt verkligen.

Det är verkligen synd att IKEA i princip är ett måste med tanke på priser och utbud annars hade jag seriöst övervägt att aldrig någonsin handla där igen. Deras kundservice är verkligen vedervärdig att ha att göra med.
 
jag stör mig på att jag får dåligt samvete för att jag är hemma från jobbet.
Jag får inte vara på jobbet nu. Men hade det inte varit för den här skiten (som jag vägrar nämna vid namn p.g.a. LESS) som är i världen just nu hade jag jobbat på som vanligt.

För min mentala hälsa är det välbehövligt med vila, men vilar jag? Neeeeeeeeeej. Jag gör tusen miljoner saker om dagen och sover knappt p.g.a ska bara...
 
På att en av mina bästa vänner, en väldigt smart tjej som är duktig och framgångsrik på alla sätt och vis, har bestämt sig för att börja sälja svindyra produkter från ett typiskt humbug-företag. Och på att jag känner mig tvungen att vara en GOD VÄN och komma med glada tillrop, trots att jag tycker att hela grejen är överprisat trams som säljs med löjlig, överdriven marknadsföring. Jag fattar verkligen inte vad som har hänt, jag hade aldrig kunnat gissa att denna vän skulle bli inlurad i något sådant här! :wtf:
 
På att en av mina bästa vänner, en väldigt smart tjej som är duktig och framgångsrik på alla sätt och vis, har bestämt sig för att börja sälja svindyra produkter från ett typiskt humbug-företag. Och på att jag känner mig tvungen att vara en GOD VÄN och komma med glada tillrop, trots att jag tycker att hela grejen är överprisat trams som säljs med löjlig, överdriven marknadsföring. Jag fattar verkligen inte vad som har hänt, jag hade aldrig kunnat gissa att denna vän skulle bli inlurad i något sådant här! :wtf:
Jag upplevde samma när Amway var på tapeten. Fullt normala människor som minsann skulle leva på det och blir stormrika. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
547
· Visningar
27 352
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 208
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 246
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
971
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp