Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Killgissande kollegor som dessutom börjar när man inte har tid utan vill få klart körningarna och få göra en snygg överlämning till kollegan istället. Sitt inte och gissa och försöka dra igång en diskussion om vad som gäller när jag redan förklarat att jag jobbar enligt de direktiv vi fått, om han är av en annan åsikt så ta det med överordnad först istället för att killgissa och sen försöka mansplaina sina åsikter som jag inte vill höra och inte vill bli stöd av. :banghead:

Att det görs en dålig överlämning på hans sida telefonen är inte mitt problem men han gör det till mitt problem. :rage: Varenda gång jag hör hans röst sjunker arbetsglädjen och hjärtat som ett par stenar ner i magen och jag vet att han kommer inte göra sitt utan det är jag som ska ringa och sparka på honom hela tiden.

Finns det en värre kombo är en killgissande och mansplainande karl?
 
Jag har heltäckningsmatta på mitt kontor - mysigt. MEN - jag blir statisk direkt jag går omkring och får stötar hela tiden, så fort jag tar i något. Typ dörrhandtag, datorn, mobilen, värmefläkten jag precis skulle stänga av.... Vågar knappt ta i nåt :nailbiting:
 
Sambons konstanta gnäll om sin träningsvärk, den slår tydligen mancold och rejäl solbränna med hästlängder. Han har gnällt som ett besviket barn i en godisaffär i tre dagar 🙄 Jätteirriterande att lyssna på.
 
Jag har heltäckningsmatta på mitt kontor - mysigt. MEN - jag blir statisk direkt jag går omkring och får stötar hela tiden, så fort jag tar i något. Typ dörrhandtag, datorn, mobilen, värmefläkten jag precis skulle stänga av.... Vågar knappt ta i nåt :nailbiting:
Antistat-skor :up: ! Så hade jag det också - trots att vi inte har heltäckningsmatta - på kontoret. HEMSKT! Precis som du beskriver fick jag också stötar av precis ALLT. Andra människor, till och med..... :crazy: Men med mina antistat-skor får jag inte en endaste stöt!
 
Missade den lilla detaljen att det är fastlimmat tyg på avigsidan på min nya rövvärmare till sadeln. Den ligger därmed inte still utan halkar runt och blir oanvändbar. Resåren som den ska sitta fast med är jättestora men dom kan jag lösa. Inte alls grinig :meh:
 
Stör mig på när folk stavar namn fel. Speciellt när de har namnet framför sig, typ på Facebook eller i en mailadress. Då är det ju bara oförskämt att stava fel.

Och sen stör jag mig på att de flesta skriver Jimmy Åkesson, han heter Jimmie ;) Inget fan av Jimmie måste väl tilläggas, stör mig bara oerhört på felstavningar :angel: Är väl ngt personligt också just det här med felstavningar av namn då jag har ett efternamn som folk stavar fel på hela tiden. Vet man inte hur det stavas kollar man upp det innan man skriver till personen. Jag är alltid jättenoga med det.
 
Jag har köpt och sålt bostadsrätt och har använt samma mäklare till båda. Nu verkar det ha fallit sig så att jag ska betala båda överlåtelseavgifterna. Tycker hon borde nämnt detta och tagit upp det?

Är orimligt irriterad över detta.
 
Stör mig på när folk stavar namn fel. Speciellt när de har namnet framför sig, typ på Facebook eller i en mailadress. Då är det ju bara oförskämt att stava fel.

Och sen stör jag mig på att de flesta skriver Jimmy Åkesson, han heter Jimmie ;) Inget fan av Jimmie måste väl tilläggas, stör mig bara oerhört på felstavningar :angel: Är väl ngt personligt också just det här med felstavningar av namn då jag har ett efternamn som folk stavar fel på hela tiden. Vet man inte hur det stavas kollar man upp det innan man skriver till personen. Jag är alltid jättenoga med det.
Haha känn dig träffad @LillaMy84
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 826
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 242
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 263
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
980
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp