Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina grannar och jag har inte samma musiksmak. Och det ska tydligen helst lyssnas på musik när jag har migränkänningar..bah.

Dessutom saknar jag att ha syntetdreads. Så har suttit och kikat på hår till att göra såna av, som möjligen kanske förhoppningsvis kan funka till min naturliga hårfärg (har aldrig haft dreads till ofärgat hår så är inte helt säker på färgen, men har inte ork att hålla efter färgat hår längre..). Istället för att sova. Eftersom grannens sabla musik gjorde sovande omöjligt. Så nu kan jag inte tänka på annat än att jag vill ha dreads igen. Men jag lär hålla i pengarna i några veckor framöver, med en katt som håller på att läka i munnen (återbesök nr 2 på fredag morgon) och en annan som ska kollas i munnen (om tänder är sjuka så blir det operation, annars bara rengöring och röntgen) dagen innan nästa löning. Pfft! :arghh:
 
Stör sönder mig på denna idiot:

https://www.stockholmdirekt.se/nyhe...pa-kungsholmen/repslA!586VxfUY9@dkO5qBesck8g/

Dels. Hon går alltså ut offentligt och erkänner att hon ankrat sin skrotiga båt illegalt mitt i centrala Sthlm? Hon har därefter uppenbart brustit i tillsynen.
Hennes kommentar:
"Men jag trodde att det skulle lösa sig. Det gjorde det inte. Allt drog ut på tiden och, tja, sedan kom livet emellan"
VAD trodde hon skulle ”lösa sig”?! 😑😑

Och uttalandet:
”Felica af Skum sjönk i september 2019. Enda dagen såg hon perfekt ut. Dagen efter stod hon på botten” är såklart REN LÖGN. Vem tror hon att hon lurar? Sen att det ska vara värt ett par hundra tusen i nuvarande skick...?! Är människan från vettet???

Sthlm stad borde frakta bort vraket och sedan utmäta kostnaden från denna galning.
Dock gött att hon är så korkad att hon faktiskt träder fram med namn och bild. Lär ju underlätta för bevisläget kan man ju tycka...
Åh nej! Stackars Felicia, hon förtjänade ett bättre öde. Så många gånger jag gått förbi henne på N Mälarstrand när hon fortfarande hade sin plats där. :(

 
Annonsvideos på hästnet :meh:
VARENDA gång dom startar tänker jag WOW, nu snackar vi häst :love: sen inser jag att det är reklam.. Med typ Patrik kittel:meh::rofl:
Det spelar liksom inte ens roll om det är i en annons för en skimmel och hästen i reklamen är fux eller brun... :rofl:
(om det är han som rider själv har jag dock inte en susning om.. Jag känner bara igen namnet :angel:)
 
Gissa vem som hittade husnyckeln idag, den jag inte kunde hitta på julafton när jag kom hem från jobbet på kvällen och var utlåst? Den som jag till sist fick kopierad hos en låssmed, efter att försökt få nya nycklar tillverkade hos återförsäljare Bauhaus där jag hade köpt låskistan men de hade inte ämnet, sen åkte jag till en låssmed som hade stängt innan jag då hos den tredje med fem minuters marginal fick tre nya tillverkade för nästan 500kr. :mad:

Var hittade jag den då? Jo, i jackfickan på jackan jag använder när jag fixar hemma och i stallet. :rage: Den hade antagligen lossnat och jag kom inte ihåg att sätta tillbaka den eller var jag hade den. :banghead: :banghead: :banghead:

Tur jag iaf inte behövde slå sönder något fönster för att ta mig in. :cautious:
 
Stör mig på all vikthets eller samtal om vikt!

Här om dagen provade jag kläder på Åhléns och i båset bredvid kom ett "ser detta bra ut trots jag blivit svullen efter jul?" i olika varianter efter VARJE provat plagg.. Höll på att vråla "håll käften, köp tröjjäveln om du tycker den är fin", vet dock inte om det varit så välkommet..

Senast i förrgår när jag var ute och åt middag med vänner så flöt samtalet på bra fram tills att maten serverades. Då jäklar skulle det snackas om att de skulle ha nyårslöften tillsammans där två skulle gå ned lika mycket som en annan skulle gå upp, och massa annat jäkla viktsnack. Bad dem faktiskt att sluta snacka om det medan vi åt, trots att jag var rädd för dålig stämning.

För att inte snacka om pinnsmala xs personer som snackar om att de minsann måste gå ned flera kilo pga bla bla bla, helst med kopplingen att de nu blivit fula :yuck:
 
Det här.
15776182195455276846672578128538.webp

Varför?
 
Stör mig jävligt mkt på att så många alltid räknar med att folk jobbar kontorstid måndag-fredag.
Tex. En person har flyttat ut i ingenstans och bjuder på middag en lördag. Alla gäster kommer från innerstan och det går mkt bristfällig (typ ingen) kommunal trafik. Personen som bjuder kan tänka sig att hämta vid en busshållsplats men har då vissa tidspreferenser. En person kan inte passa denna tid då hen jobbar. Då säger den som bjuder: "ja men det är ju lördag". Personen bara "jo jag jobbar på lördagar".
Personen som bjuder tycker att detta är både krångligt och mkt märkligt. Hen vill slippa köra två gånger (ok kan man ju fatta men är mer inställningen rent allmänt). Det nästan förväntas att personen som jobbar då ska ta semester/ledigt utan lön för att passa tiden till middagen ute i ingenstans.

Blir fan provocerad! Är ju som att jag skulle flytta ut i skogen nånstans utan kommunal trafik och bjuda folk på middag en måndag kväll och rent kallt anta att de som kommer ska ta ledigt måndag och tisdag för att det ska funka med logistiken? Och sen tycka att folk är krångliga eller snåla om de inte tar ledigt?
 
Låset till min grind har inte tålt den här "vintern", allt regnande och köldknäppar har gjort att det kärvat så jag har fått ta till våld för att kunna öppna den, nu har det gett upp helt och går inte att öppna/stänga som det ska. Igår fick jag ta bilen och åka iväg och leta efter hundarna som tyckte det var en god idé att undersöka omgivningarna i mörkret på egen tass och när jag skulle åka till jobbet i morse och jag slängde igen den bakom mig flög den upp åt andra hållet! :eek:

Idag har jag köpt en bit kedja och mha en karbinhake är nu grinden ordentligt stängd så den kan inte öppnas av misstag. Byta låset får jag göra senare, nu jobbar jag till och med torsdag och har ingen lust att fixa det efter arbetstid i mörkret. :mad:
 
Är dödssjuk typ 😷 Alltså jag får PANIK om jag inte kan fira nyår. Går liksom UNDER då. Har redan missat min helkväll på Operan häromdagen pga min hälsostatus. Är helt mentalt störd av att inte umgås med folk. Har hasat mig mellan schäslongen i lägenheten och ateljén nere i källaren i flera dagar nu. Har INGET liv pga min hälsostatus. Har börjat prata med mig själv och tappar snart greppet förfan 😫😫
På nyår SKA jag ha min paljett-strutsfjäder-outfit och äta ostron, löjrom, havskräftor, oxfilé, dricka Pol Roger vintage om jag så ska inga det intravenöst och hosta blod i servetten.

BAJSLIV!!!!
 
Är dödssjuk typ 😷 Alltså jag får PANIK om jag inte kan fira nyår. Går liksom UNDER då. Har redan missat min helkväll på Operan häromdagen pga min hälsostatus. Är helt mentalt störd av att inte umgås med folk. Har hasat mig mellan schäslongen i lägenheten och ateljén nere i källaren i flera dagar nu. Har INGET liv pga min hälsostatus. Har börjat prata med mig själv och tappar snart greppet förfan 😫😫
På nyår SKA jag ha min paljett-strutsfjäder-outfit och äta ostron, löjrom, havskräftor, oxfilé, dricka Pol Roger vintage om jag så ska inga det intravenöst och hosta blod i servetten.

BAJSLIV!!!!
Vilket skit att riskera att missa den fantastiska kvällen :( du får ringa och se om Stockholm stad kan ställa upp med färdtjänst och rullstol åt dig! ;)
 
Har loggat in på 1177.se och även ringt dem då det inte fanns något alternativ för hur jag ska komma i kontakt med min husläkare, annat än passa telefontider eller åka dit rent fysiskt för att påminna honom om mitt läkarintyg han har lovat i några år att skicka in till försäkringsbolaget.

Det finns inga möjligheter att maila honom längre och jag är duktigt irriterad på att jag ska behöva jaga honom på telefon eller sitta på mottagningen och lurpassa på honom för att få mitt sabla intyg efter en olycka för flera år sedan. 🤬
 
Jag stör mig enormt just nu på försvunna ikoner... :cautious:
Jag med! Det känns som att en bara går och väntar på nästa bomb nu. Vad kommer nästa bomb innehålla? När smäller nästa bomb? Vad står näst på tur? :cautious:

Precis när jag trodde att allt var klart och börjat smälta att haha och wow är borta, så försvinner love och ersätts med heart. Undra vad som kommer härnäst... och när...
 
Skulle få mitt magiskt fina köksbord 15/12. Men det blev försenat så jag skulle hämta idag. Transporten var klantigt parkerad och jag fick bråka ordentligt med den innan jag kunde koppla den på släpet. Blev svettig, arg och gjorde mig lite illa i ryggen. Men tänkte att det är värt det. För bordet.

Åker drygt 3 mil för att hämta det. Dom letar efter bordet i typ 30 min innan dom inser att det inte har kommit. Och dom vet inte var det är. :arghh:

Ägaren skulle ringa så fort han hittade det, men nu har det gått fyra timmar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 826
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 242
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 263
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
980
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp